Tillbaka

klassegbg

klassegbg
Gick med
17 Apr 2005
Hoj
triumph sprint-09
Hej allihop , jag är tillbaka här nu efter 15 månaders frånvaro . Sensommaren 07 slutade i en stenmur med min r1a . Nu har nacke ,axel o knä läkt o suget efter en ny mc börjar vakna .
Jag funderar på en z1000 -09 ,nån som har nägra erfarenhetar av denna hoj?

Välkommen tillbaka! Klart att du skall ha en Z1000. Bara den är vit.

Tjenare,
Kul och se att du har suget kvar. Var med vid olyckstillfället och det var ingen kul olycka, skönt att du återhämta dig så bra som du verkar ha gjort.
Z1000 -09an har jag inget hört om men -07an gillar inte en tröja i luftintaget iaf så undvik det.. ;)
(det lär vara en riktig kul bushoj så du lär inte bli besviken skulle jag gissa på) :)

Welcome back!

Jag kör en Z1000 08 med ABS. Jag tycker den funkar fint på gata och bana.
Så klart den mäter sig inte med en ny R1 a på Anderstorp.
Skönt att du blev återställd efter din krasch.

satsa på en av dom -08:er som finns kvar hos handlarn, det är exakt samma maskin -09 så lär nog skilja en 20lax.¨..får fina tillbehör för det..och satsa för fan inte på vit..det är kärringfärg och en fluga:D

Välkommen tillbaka...
Köp en honda istället...Z1000 e så jäkla långsam i kurvorna;-)

Last edited:
tja inte för att sjunka till peters märkerskåta syndrom så kan jag ge mina cent om cb1000r mot z1000 då jag kört båda.

cb1000r är klart snygg men folk tror det är en moppe eller lätt motorcykel ibland för att den är så smal, annars är chassiet bättre på den medans z1000 har en mer explosiv motor. Jag säger som försäljaren, cb är en hoj som känns trygg men det är allt, z1000 får man brottas med och ger mer känsla.

tja inte för att sjunka till peters märkerskåta syndrom så kan jag ge mina cent om cb1000r mot z1000 då jag kört båda.

cb1000r är klart snygg men folk tror det är en moppe eller lätt motorcykel ibland för att den är så smal, annars är chassiet bättre på den medans z1000 har en mer explosiv motor. Jag säger som försäljaren, cb är en hoj som känns trygg men det är allt, z1000 får man brottas med och ger mer känsla.

Förlåt...skjut mig, jag skämtade i fel tråd:-)

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien