Tillbaka till livet 1

Tobbe81

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF 600 R Thundercat
Sitter här och känner mej ensam som f***n :gråta , saknar tjejen...de e slut !!!
Så nu undrar jag vad ni brukar göra för att komma tillbaks till livet :tungan ??
Förut har jag brukat supa som fan en tid :fyllisar men har slutat med det, man går bara ner sig ännu mer av det :zpy ...har även testat att fixa nån ny snabbt men det brukar inte heller funka så bra...
Hjälp mej :4skrika :lol

Tobbe81 skrev:
Sitter här och känner mej ensam som f***n :gråta , saknar tjejen...de e slut !!!
Så nu undrar jag vad ni brukar göra för att komma tillbaks till livet :tungan ??
Förut har jag brukat supa som fan en tid :fyllisar men har slutat med det, man går bara ner sig ännu mer av det :zpy ...har även testat att fixa nån ny snabbt men det brukar inte heller funka så bra...

Tråkigt att läsa. Sorg är väldigt inviduellt. Gör saker som du tycker är roligt. Inte bra att hålla det inom sig så att skriva av sig brukar vara en bra början, precis som du har gjort.

Hade ni varit ihop länge :va

Du är inte ensam här på sporthoj, vi ska ta hand om dig ska du se :krama ( :7peta tjejer hjälp till nu)

Bryta ihop och komma igen har alltid funkat för mig.

Håll dig sysselsatt/distraherad.
Fokusera på det positiva med att vara singel och se fram emot den dagen du kommer att bli kär igen.
Undvik att tycka för synd om dig själv.
Tänk igenom varför förhållandet inte funkade, se din egen del i det hela, och "gör om gör rätt" med en annan tjej.

Det kommer att kännas bättre om ett tag. *lovar* :pannkyss

Träna! Det funkar faktiskt, du frigör en massa antistresshormoner samt att du gör något som du vet är bra för dig! Funkade för mig...

Kongo skrev:
Träna! Det funkar faktiskt, du frigör en massa antistresshormoner samt att du gör något som du vet är bra för dig! Funkade för mig...

Helt rätt, samt kör hoj, köp en enduro om du inte har en.
Gör bara det du tycker är kul, umgås bara med roliga å trevliga människor, och var bara på platser du tycker om.

Tala med din chef om du har jobb , så han fattar om du är ur gängorna.

Sen, umgås med tjejr, du anar inte hur många det finns som vill ha just DIG, du är en av de bästa som finns. eller hur...

Tobbe81 skrev:

Sitter just och tragglar mig igenom tio veckor i bla. ämnet sorg...

[mjukissyrramode on]
Kan väl säga som så, att det är bara att gå igenom det som det är och se sorgen som en lärdom istället för en fiende. Att kväva sorg eller att förtränga den är bara att sopa problemet under mattan, och fan vet när den råkar komma fram nästa gång...

Se till at snacka med nån om det känns bra för dig och härda ut. Det kommer ofta något bra ur såna situationer trots allt, fastän man kanske inte förstår det förrän åratal efteråt. Ingen vet heller hur länge det tar att komma över henne heller.
Att skaffa sig en ny direkt är att fokusera på nåt annat, men det funkar bara ett tag, sen kommer skiten ikapp en ändå.

Det brukar vara två jävliga faser i sådana situationer; Först att man gör slut och sedan när man ser sitt ex med en ny...

Sup inte till det nu utan låt eländet komma fram en gång för alla så blir det bättre sen! Jag menar, har man touchat botten så kan det ju bara bli bättre..

[mjukissyrramode off]

Kongo skrev:

Oja känner mig aldrig så obrydd att vara singel som då jag tränar, hinner ju inte med att sitta hemma och tycka synd om sig själv då heller.

Att se sitt ex med nån annan är hårt, det tär som satan.
Att supa är INTE bra själv har jag satt mig i en av dom knivigaste situationerna i mitt liv då jag supit och varit deprimerad/frustrerad.

Umgås med polare och om du nu går ut sök inte efter tjejer då utstrålar du bara desperation. Var dig själv och umgås med polare och var avslappnad då lovar jag då kommer brudarna till dig.

"Mister man en står där tusen åter.." är ju ett gammalt (astöntigt...?) fint ordspråk. Men det stämmer ju. Om hon lämnade dig var hon helt enkelt inte värd dig. Som nån sa: träna är kanon. Likaså hitta på grejer som man inte brukar göra funkar i alla fall för mig. Danskurs? Brudar gillar killar som är kungar på dansgolvet. Gör vad som helst bara det stärker självförtroendet.

Men se det positiva i situationen!! Nu kan du ju hångla hur mycket du vill med vem du vill!! :tummenupp

:yoparty :banana :fyllisar

Jag och mannen i mitt liv bröt upp i sommras. Jag grät konstant i en månad, förutom ett fåtal timmar då jag var skitfull. Jag stängde in mig helt och vägrade prata med folk, vilket resulterade i att det tog dubbelt så lång tid att bearbeta sorgen.
Gråt ut tills du inte pallar mer.
Sen, precis som alla andra säger, sysselsätt dig med sånt du tycker är kul, umgås med vänner, prata om det om du känner att det behövs.

Efter regn kommer solsken! :tummenupp

Jag har också precis blivit singel efter sju års förhållande. Hittills känns det alldeles underbart men det kommer säkert tunga stunder också kan jag tänka mig.

Kvaddade hojen och bröt upp med sambon i helgen, egentligen borde jag vara lite deppad, men det känns helrätt (bortsett från hojen).

Krya på dig eller vad man säger :)

Jag förlorade just 50 dollar i poker när jag hade AA och idioten följer med 5 och nånting på handen och får triss i femmor. Kan ni inte överösa mig med med sympati också?

Japp, trana...det e jattebra for valbefinnandet. Ju mer du tanker pa henne desto hardare kan du trana, tillslut finner du att dina kanslor blir kanaliserade och du far distans till det hela.

Och ut och gor saker. Jag vet att nar det tog slut sa satt jag hemma och om nagon fragade om jag ville ut sa tankte jag direkt negativt och sade nej eller gick hem tidigt (och kande mig som en looser for att jag inte hade kul) men kampar man lite och tvingar sig sjalv i borjan sa blir det battre. Jag lovar :tummenupp
Lycka till gubben, det ar en hemsk kansla som jag inte onskar min varsta fiende men det fixar sig.
Stooor kram S

Stoor kram från mig med. :3freak

Eller som nån skrev...ju mer jag lär mig om kvinnor detso mer tycker jag om min motorcykel!

Har gått igenom det där för inte så länge sedan. Var inte rädd för att ligga och grina, lika bra att du får det ur dig. Skrik, spotta, svär, ja.. gör allt för att få det ur dig! Efter ett tag kommer du märka att det blir lättare och du kommer att inse att det faktiskt finns fler tjejer. Håll ut bara och försök att inte gå ner dig för mkt i dom mörka tankarna, vet att det är svårt... men du klarar det!

Hoppas det löser sig för dig!

Gammal men väl så sann klyscha, tiden läker alla sår..

Iaf vad gäller tjejer och olycklig kärlek.. När och där du minst anar det kommer du att hitta den rätta..

EDIT: Tro för allt i världen att du är ensam om att känna så här.. Vi är många...

Last edited:
Det är bara att bryta ihop och på ett igen. Precis som när man vurpar med hojen och befinner sig själv. Skrik och svär en stund, sen är det bara på hojen igen. Nu är ju hojen repig och jäklig så då kan du likagärna byta ut den. Alt renovera den till nyskick. Inte fasiken åker du omkring på din gamla repiga hoj?

Har en fin bild här, kostar nog inte många kronor att trycka upp ett eget exemplar.

Bifogat

• Bild 001-2.jpg
    Bild 001-2.jpg
    122.2 KB · Visningar: 50
Last edited:
Qwerty skrev:
Det är bara att bryta ihop och på ett igen. Precis som när man vurpar med hojen och befinner sig själv. Skrik och svär en stund, sen är det bara på hojen igen. Nu är ju hojen repig och jäklig så då kan du likagärna byta ut den. Alt renovera den till nyskick. Inte fasiken åker du omkring på din gamla repiga hoj?

Har en fin bild här, kostar nog inte många kronor att trycka upp ett eget exemplar.

Jag vill ha!! Vem orkar fixa sån? Swedie! Kan du fixa gruppköp o forumlogga?
Är beredd att lägga en slant emellan som sponsrar din racing. Eller är det bara jag som har en sån fruktansvärd kvinnosyn...? :3freak

honkiie skrev:
Jag förlorade just 50 dollar i poker när jag hade AA och idioten följer med 5 och nånting på handen och får triss i femmor. Kan ni inte överösa mig med med sympati också?

Absolut, för det suger verkligen!

Fast å andra sidan... AA är ändå bara ett par och det finns många andra händer som är högre.
Så tänk dig för nästa gång. Akta dig för att värdera AA för högt bara för att det är lekens högsta kort. :pannkyss

Flamma77 skrev:
Absolut, för det suger verkligen!

Fast å andra sidan... AA är ändå bara ett par och det finns många andra händer som är högre.
Så tänk dig för nästa gång. Akta dig för att värdera AA för högt bara för att det är lekens högsta kort. :pannkyss
Jojo men när det högsta på bordet är en åtta och man har höjt en del preflop så ska ingen jävel följa på typ knekt 5 eller vad det nu är, enligt den floppen så skulle jag bulle säkert ha vunnit på mina överpar. :huvet

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg