Tillbaka på två hjul på (hoj-) ålderns höst!

Itsmemonica

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2016
Ort
Adelaide
Hoj
Motard?
Varit utan tvåhjuligt fordon i nästan tio år men nu är hästarna sålda och suget på hoj är tillbaka. Australiens vägar är inte direkt kalas för ny sportbåge så börjat titta på för mig ny kategori, motarder. Är kort med imponerande korta ben dock vilket begränsar mina val något.

:yoparty
 
Last edited:

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
G'day. Den enda hoj jag vet av den typ du söker är CCM. Går att få med 790 mm sitthöjd.
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
KTM 690 Duke! Kul som fan, bekväm som fan, lätt som fan och billig! Alla rätt :tummenupp
 

Itsmemonica

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2016
Ort
Adelaide
Hoj
Motard?
Micke R; Googlade på det, fick förslag på massa religiösa sidor och tänkte precis ge dig fingret:D

Hittade rätt dock, aldrig hört talas on CCM men verkar vara relativt små nimble bushojar för grusbruk (eller för touring!). Tack för förslaget, definitivt ett alternativ. Kollade på KTM (givetvis) och Ducati (tydligen gör dom grusbus också). :tummenupp
 
Last edited:

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Så jävla jobbigt tippa över vartenda gång man måste stanna bara:crash
Finns ju sänkningssatser till flertalet modeller samt även slimmade sadlar. En för bred sadel kan ställa till det för den mest långbente om man vill kunna nå ner bra med båda fötterna. Så att byta till något mer anpassat kan hjälpa mycket.

När man var liten och körde storcross så var det hänga i knävecket som gällde. :)

Men som sagt, tar man sig upp tar man sig ner också. :hihi

giphy.gif
 

Itsmemonica

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2016
Ort
Adelaide
Hoj
Motard?
Finns ju sänkningssatser till flertalet modeller samt även slimmade sadlar. En för bred sadel kan ställa till det för den mest långbente om man vill kunna nå ner bra med båda fötterna. Så att byta till något mer anpassat kan hjälpa mycket.

När man var liten och körde storcross så var det hänga i knävecket som gällde. :)

Men som sagt, tar man sig upp tar man sig ner också. :hihi

View attachment 433570

Det är lite "hänga i knävecket" som är troligt! Karvade ur sadeln på Hondan jag hade innan vilket funkade bra, sedan har jag inget emot lite mindre cc som brukar ge mindre metall mellan benen.

Snyggt gjort av kobojen i giffen. Stilpoäng:rock
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Top