Tillbaka på skatten i December

Jag fick igår, men kan de förbannade idioterna inte skriva "utbetalning från skatteverket" så man ser direkt vem det är ifrån :mad:

ajjemän, samma för mig, hade jag inte läst den här tråden tidigare så hade jag nog fortfarande haft ett stort frågetecken i nyllet :D

återigen; någon som vet om det är företagets pengar eller mina (även om jag har enskild firma och "alla pengar är mina privata pengar")!?
fritt fram att spendera dom på julklappar (till sig själv såklart) eller inte? :)

fritt fram att spendera dom på julklappar (till sig själv såklart) eller inte? :)

Jag är bara delägare i en firma och har inte haft en krona med den firman att göra, så för min del är det fritt att göra preciiiis vad som helst. Hoppas det är samma för dig.

Jag köpte kompressor för pengarna :yoparty

ajjemän, samma för mig, hade jag inte läst den här tråden tidigare så hade jag nog fortfarande haft ett stort frågetecken i nyllet :D

återigen; någon som vet om det är företagets pengar eller mina (även om jag har enskild firma och "alla pengar är mina privata pengar")!?

När du har enskild firma är det ingen skillnad på din ekonomi och firmans. Det finns inte firmans pengar och dina pengar. Så spendera på bara.

När du har enskild firma är det ingen skillnad på din ekonomi och firmans. Det finns inte firmans pengar och dina pengar. Så spendera på bara.

Och där fick SKV och bokföringsfolket en hjärtinfarkt......

Visst pengarna på kontot är ägandemässigt hans MEN är de beskattade än?

Just eftersläpande av beskattningen är en fälla för många ägare till ensk firmor som ser: Jippie jag har 100kkr på kontot nu skall jag handla mig en hoj...
Sen när SKV vill ha skatteinbetalningen då den preliminärdebiterade skatten inte var hög nog finns där inga pengar......

Exakt, var nog lite klantigt beskrivet av mig, frågan är väl mer eller mindre om man ska räkna bor ca 50% som arbetsgivaravgift osv. eller om alla pengarna är mina privata att spendera (sen hur smart det är att fråga här istället för att ringa skatteverket... jaja hehe)

Det som gör mig fundersam är att pengarna hamnade på mitt privata konto och inte företagets.

Exakt, var nog lite klantigt beskrivet av mig, frågan är väl mer eller mindre om man ska räkna bor ca 50% som arbetsgivaravgift osv. eller om alla pengarna är mina privata att spendera (sen hur smart det är att fråga här istället för att ringa skatteverket... jaja hehe)

Det som gör mig fundersam är att pengarna hamnade på mitt privata konto och inte företagets.

Då skattebeslutet är taget på dig som person så får du pengarna utbetalda till ditt privatkonto om du inte anger annat.

Är det skatteåterbäring från senaste beskattningsåret så kan du tryggt konsumera dem sålänge du inte har skenanade underskott på ditt skattekonto.

Jag fick igår, men kan de förbannade idioterna inte skriva "utbetalning från skatteverket" så man ser direkt vem det är ifrån :mad:

Ja visst blir man förbannad! :mad: Med så många konstiga extra utbetalningar i dec för oss med särskild deklaration är det verkligen svårt att direCkt förstå vem det kommer ifrån!!!11! :va

Och det är samma visa varje år! SÅ VART FAAN KOMMER PENGARNA IFRÅN? :rolleyes:

"sk" hette min utbetalning följt av en massa siffror.

Ja, se där bara! :mad:
Samma problem på krogen. Hur ska man dan efter en kväll på Akkurat veta om man drack en real ale, svenska tappen eller belgo-kranen när det bara står "st öl" följt av en massa siffror på kvittot :huvet

Nej, han menar nog som han skrev, en 48-tummare (LCD? Plasma?), skulle uppskatta värdet till cirka 15.000-25.000 beroende på tillverkare och kvalité :tungan ;)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park