Tillbaka på SH

suzuki125

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Hbg
Hoj
KTM SMR690 -08, Suzuki 125cc 2T, hemmabyggd Honda CB125. GSXR750 - 96 SÅLD
Tjena

Har blivit aktiv på SH nu igen när jag införskaffat tung hoj. (gixxer 750)
Jag har betett mig omoget och skapat många oseriösa trådar i 125 forumet, men jag var 15 år då.

Hursomhelst så var det ju jag som hade det där cb 125 projektet, och det har jag fått i hamn sedan länge. Om intresse finns så kan jag ev. lägga upp bilder, kanske en ny projekttråd i 125 forumet.

Fyller 18 i maj och då tar jag tungt kort med "begränsning" *host ;)
 
fast några 140 hk har du ju inte i 750'n.


När man snackar sånt här så känns det som att man är tillbaka på den nivå man var vid 15 års ålder. :tungan

Hojen har 130 hk original: http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_gsx-r_750_1996.php

Leo Vince helsystem (4-1) med kolfiber-ljuddämpare. K&N filter + ombestyckade förgasare bor väl kunna ge 10 % effektökning åtminstone? Det beräknar jag till 143 hk, låter ganska rimligt.

Men skriv om ni är intresserade av att se bilder på 125:an..
 
2000 årsmodell har 143hk uppgett. De nya mer..

Du måste ha mognat sjukt mkt på 1,5 år :D

Ja.. vadå då? Vad har det med min mognad att göra? It just proves my point. Förväxlade du mig med Fahger? Förklara! :P


EDIT:

Har kollat upp lite fakta.. kanske inte stämmer 100 %

1996 så kom 750:n med SRAD och massa annat nytt, den var en riktig västing då, 130 hk orignal. 2000 så kom den väl med insprutning (?) då fick man upp den på 140 hk. Dagens 750 ligger på ca 155 hk.
 
Last edited:
Jag ville inte vara uppkäftig på något viset eller liknande.
Min kopmis gsxr med hel sysstem och körd i bänk gav 130 lr 135r,kmr inte ihåg exakt
Insprut på gsxr kom 98, går at
byta hyfsat lätt.
Men jag föredra förgasarhojar, iaf sjukt mycke goare på bakhjulet.
 
Last edited:
Ja.. vadå då? Vad har det med min mognad att göra? It just proves my point. Förväxlade du mig med Fahger? Förklara! :P


EDIT:

Har kollat upp lite fakta.. kanske inte stämmer 100 %

1996 så kom 750:n med SRAD och massa annat nytt, den var en riktig västing då, 130 hk orignal. 2000 så kom den väl med insprutning (?) då fick man upp den på 140 hk. Dagens 750 ligger på ca 155 hk.
Nja, inte många rätt där inte nej.
1996 kom SRAD 750 med fuggar, 126hk.
1998 kom SRAD med sprut, 134hk, lite högre kåpglas och några andra småjusteringar.
2000 kom nästa generation 750 med helt ny design.
 
lägger eventuellt upp 125:an i garaget imorgon..
 
När man snackar sånt här så känns det som att man är tillbaka på den nivå man var vid 15 års ålder. :tungan

Hojen har 130 hk original: http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_gsx-r_750_1996.php

Leo Vince helsystem (4-1) med kolfiber-ljuddämpare. K&N filter + ombestyckade förgasare bor väl kunna ge 10 % effektökning åtminstone? Det beräknar jag till 143 hk, låter ganska rimligt.

Men skriv om ni är intresserade av att se bilder på 125:an..

En viktig faktor är att den har några år på nacken och har gått några mil. Du har säkert tappat 10-15 hk i den sen den var ny.
 
Lyckades du klämma ur dina 20-25 hästar ur den? :tungan

Nej, jag "pallade" inte med att borra cylindrarna och sätta i cb350f kolvar. Jag provkörde en r6:a kort efter att jag slutade hänga på SH, då brydde jag mig inte om den lilla effekten. Men där är kanske 19-20 hk i den.

Det som är gjort:

Nya kolvar+ kolvringar
Planat toppen
Slipat ventiler
hemma gjort 2-1 system,
K&N filter


Motorn var en lågmilare, 1700 mil så den är i toppskick, bilder imorgon kanske, om jag får rätt på kameran

En viktig faktor är att den har några år på nacken och har gått några mil. Du har säkert tappat 10-15 hk i den sen den var ny.

Blir ventiltätning och nya kolvringar i vinter, men den drar mycket fint på alla växlar, den har nog sina 130 hk, eller iaf 125
 
Last edited:
hann inte fixa bilder på 125:an idag..
 
Inte för at det märks för mig som mest hänger på 125 avdelningen, men nu är det forumet som är oseriöst i stället med Egmont som ägare, tragiskt öde är det enda jag kan säga om det.

Men jag antar att det gav forumstartaren en del stålar till annat, men det är ett företag(danskt) jag inte vill se ha mer andelar av nånting här i landet, jävla monopolföretag.

Det var en chock när jag kom tillbaka som tur tycks de låta forumet ha sin gång iaf och lägger sig inte i nåt, de kan fortsätta ge ut Kalle Anka och sån jävla skit i stället.

Jag har ingen personlig beef med de som håller i forumet, utan det här kommer från att jag är entuiast inom andra områden och ogillar Egmont som företag helt enkelt, så no offense till de bakom själva forumet rent personligen.
 
Last edited:
Jo, effektkurvan går nog uppåt när hojen är inkörd, men sen dalar den nog igen efter några tusen mil :)

På 4-taktare känner man väll ibland att de blir antingen lite "slöare" eller "piggare" så att säga. Brukar kännas på de flesta hojarna vad jag vet.(4-takt)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top