Tillbaka på R1:a igen efter 15+ år!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R1
Wohoo! Äntligen en riktig hoj :kär Köpte igår av någon som förstås var medlem på Sporthoj.com :D hej hej! Skriv om du läser!

Det här känns som en riktig hoj, man får vara försiktig på rullen och rita lakrits bakom sig ingår när man rullar på! :yoparty
Jag är dock lite fjompig och kör lägre powerläge, Men går visst wheela fint ändå (bara lite lyft).
Det enda som är att fixa är bromshandagen som bytts till kortare som ger dålig bromskraft pga sämdre hävkraft. Sedan återställa ändarna på styret som nu är någon dåligt sittande kraffs som mest stör.

Första körningen:
Började med slut på batteriet, helt död, hehe
Drog och spela padel på MoS och genom stockholmstrafiken i skön sommarvärme fortfarande på kvällen. Alltså, får erkänna jag saknat detta lite!
Drog sen en sväng genom slöddertälje på vägen hem och även med lite smågas cyklande barns stora ögon. Jag minns själv hur man suktade så hårt efter ju typ R1 och R6or när dom kom ut. Det här påminner faktiskt av någon anledning lite av när jag köpte min första R1a för... .... 25 år sedan. Som blev stulen efter några månader sedan drog jag till USA och ja äventyr.

Hur som, ville skriva och hoppas ses där ute på vägarna för lite fika och chill om det finns några hak kvar i 08 att åka till säg till :)

Btw, här är hojen och jag har tänkte dekala om den lite i Sporthoj.com-stuk, vad tycker ni? :) (magiskt med AI ändå...)

1786040468158.png
1786040575584.png
1786040604087.png1786040770300.png

Grattis!

Ja, har aldrig förstått mig på dessa stolpskott som byter ut bromshandtag. Snacka om att pissa på de ursprungliga ingenjörerna.

Och det är verkligen inget som förändrar utseendet heller som alla hävdar.

"Crap" i mina ögon.

Grattis!

Ja, har aldrig förstått mig på dessa stolpskott som byter ut bromshandtag. Snacka om att pissa på de ursprungliga ingenjörerna.

Och det är verkligen inget som förändrar utseendet heller som alla hävdar.

"Crap" i mina ögon.
Ja för mig som är lite vad med kraft etc så kände jag direkt att dessa är bara estetiska och förbättrar inte bromskänslan alls. Känner att sista 1-2 fingrar är av handtaget, så korta är dom. Fick iaf med originalgrejerna så får bli vinterprojekt :)

Grattis!

Lägger du upp ett privat delforum för oss som kör riktig sporthoj? Det är säkert 3-4st av oss kvar

J/k - fattar inte varför jag envisas med att köra med konstant värk i knäna…

Gratis till en riktigt snygg hoj! :squid

Kanske ska se om fler vill ha SH-loggan som sticker? 🤔
Ska se om tryckeriet som jag använde för tröjorna i södertälje kanske kan trycka upp några extra. Ska se om dom kan ta min AI bild och göra jobbet, tycker det blev rätt nice. Vill gärna göra reklam för SH igen även fast jag inte äger skiten längre så är det liksom en ... kult nästan. Vore kul få lite liv i det igen :) världen behöver det hehe

Ska se om tryckeriet som jag använde för tröjorna i södertälje kanske kan trycka upp några extra. Ska se om dom kan ta min AI bild och göra jobbet, tycker det blev rätt nice. Vill gärna göra reklam för SH igen även fast jag inte äger skiten längre så är det liksom en ... kult nästan. Vore kul få lite liv i det igen :) världen behöver det hehe
Har du SH-loggan på nåt vektorformat så kan jag skära (sära på finska ;) ) ut på vinyl.

Har du SH-loggan på nåt vektorformat så kan jag skära (sära på finska ;) ) ut på vinyl.
haha jag har nog det men vill få till något unikt med hojen designmässigt. Personligen tycker jag SH loggan som är just nu är väldigt svår få snygg i modern design. Vore ärligt öppen för en omdesign som av sajten runt en snyggare logga. Äger inte sajten men säker Gerry inte bryr sig.

Klibbor vore trevligt. :tummenupp
Jag hittar hem till dig nu och är du inte hemma kan jag alltid prata med kossorna nästgårds. :kär

Steffe on suomenkeilin! Minun suomea on paska... :crash

Btw tror att hojen har drevats om, 1an känns lite för lång vilket snudd på gör start från stilla svårt och slirigt och svår komma iväg med och köra lågfartsrondeller. Kan inte tänka mig standard är så. Fick med kedja och extra drev och tror att jag måste över vintern återställa allting.

Wohoo! Äntligen en riktig hoj :kär Köpte igår av någon som förstås var medlem på Sporthoj.com :D hej hej! Skriv om du läser!

Det här känns som en riktig hoj, man får vara försiktig på rullen och rita lakrits bakom sig ingår när man rullar på! :yoparty
Jag är dock lite fjompig och kör lägre powerläge, Men går visst wheela fint ändå (bara lite lyft).
Det enda som är att fixa är bromshandagen som bytts till kortare som ger dålig bromskraft pga sämdre hävkraft. Sedan återställa ändarna på styret som nu är någon dåligt sittande kraffs som mest stör.

Första körningen:
Började med slut på batteriet, helt död, hehe
Drog och spela padel på MoS och genom stockholmstrafiken i skön sommarvärme fortfarande på kvällen. Alltså, får erkänna jag saknat detta lite!
Drog sen en sväng genom slöddertälje på vägen hem och även med lite smågas cyklande barns stora ögon. Jag minns själv hur man suktade så hårt efter ju typ R1 och R6or när dom kom ut. Det här påminner faktiskt av någon anledning lite av när jag köpte min första R1a för... .... 25 år sedan. Som blev stulen efter några månader sedan drog jag till USA och ja äventyr.

Hur som, ville skriva och hoppas ses där ute på vägarna för lite fika och chill om det finns några hak kvar i 08 att åka till säg till :)

Btw, här är hojen och jag har tänkte dekala om den lite i Sporthoj.com-stuk, vad tycker ni? :) (magiskt med AI ändå...)

View attachment 531378
View attachment 531379
View attachment 531380View attachment 531381
jäkla fin, grattis!!

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret