Tillbaka i Uppsala med dåliga nyheter

Nursen

Våga vägra kåpa!
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
S3 -04
Tja,
Nu har jag flyttat ner till Uppsala igen och träffat några av er. Lika bra att jag meddelar är jag har kraschat. Bågen är enligt kraschporren jag bifogar. Jag fick en axel ur led några gånger men den spontanreponerades så nu är det bara att vila ett tag och sedan träna lite. :kryckor
Gick jävligt bra... Tråkigt slut på sommaren dock! :gråta

Bild 1 och 2 talar för sig själva. Bild 3 är motorkåpan som smulats sönder och dragit med sig fästena i motorblocket... Shit happens...

Bifogat

• Bild(2)_c.jpg
    Bild(2)_c.jpg
    90 KB · Visningar: 123
  • Bild(4)_noplate.jpg
    Bild(4)_noplate.jpg
    73.2 KB · Visningar: 111
  • Bild(10)_c.jpg
    Bild(10)_c.jpg
    75.2 KB · Visningar: 110
Last edited:
Igen?! Varför har du skaffat dig denna ovana att kracha varje år? :7peta

Synd om både dig och hojen, men framför allt att säsongen tog ett sådant abrupt slut.

Krya på dig!

Trevligt att träffas uppe i Sundsvall och välkommen ner hit :) Jäkligt trist med din hoj bara.... Hoppas att dom löser in den snabbt så du kan passa på att "höstfynda" en hoj till bra pris. :tummenupp

Fan vad surt "Syrran" :(
Som jag sa tidigare ikväll
-När ska vi köra tillsammans igen? :va

Kul och se att du är på glatt humör trots omständigheterna :tummenupp

Undrar om jag någonsin sett /åkt med dig och du har haft en hoj som ej var skrapad el liknande : )

Hoppas det inte blir för dyrt o fixxa och att du snart är ute och åker snart!

Skönt att höra att du lever!
Så länge du inte skadar dig allvarligare än sådär så blir jag inte arg på dig.
Synd att hojen ser en aningens trött ut.
Snart är det dags för en utgång igen förresten;)

Höres!

Ajaj.. såg inge vidare ut de där... hoppas det gick bra för dig ialf..

/Ronta

Träna på..

Krya på axeln och det stötta självförtroendet..
Synd på hojen..

Vi ses på gymmet..

Tack för alla vänliga ord :)

JoS och ReDan: Jag tänker alldrig inse att jag kraschar mycket. För jag gör inte det. Detta är enbart missvisande statistik som inte avspeglar verkligheten på något sätt. Så det så... :tungan Dessutom har jag jäkligt bra ursäkter för varje krasch...

TomK: Nope, inget wheelande. Inte skulle väl jag? :7peta
Den här gången var det inte ens relaterat till sporthoj faktiskt. Jag påbörjade en omkörning varvid bilen vinglade till så jag blev osäker och släppte gasen. Sedan började han blinka vänster varvid jag bromsade men jag hann inte bromsa tillräckligt så när han började svänga körde jag in i vänster framskärm och flög över huven som en kamikaze. :martialar

Vi var nästan hemma efter totalt 292 mil på hoj genom norra Sverige, Finland och Norge. 12 mil kvar när detta inträffade. Ren jävla otur. Trafikolyckor kan hända alla i trafiken, det är bara det att konsekvenserna blir så mycket värre om man sitter på en hoj. Hade jag åkt bil hade olyckan likväl kunnat inträffa (fast han kanske hade sett mig i backspegeln då, om han kollade) men då hade jag inte ens gjort illa mig. Det gick ca 90 km/h.

Jag kan starkt rekomendera resan jag och två polare från Sundsvall gjorde. Om någon är intresserad så berättar jag gärna om vägar, snutar och annat intressant! :tummenupp

Nalken förresten: :tummenupp

Jag tänkte att jag lägger upp lite mobilbilder från resan så att ni ser hur härligt vi hade det! Dock bör nämnas att i Finland var det inte överallt man kunde tanka med kort, så ta ut euro innan. I Norge är allt dyrt så ta finaxlån innan! En burgerkingburgare kostade från 75-90 SEK utan plusmeny... Min hoj var dock värd över 100kkr där så jag funderade direkt på att sälja den och chartra en privatjet hem igen (tips: bläddra i beghojtidningarna på mackarna, garanterat underhållande att se R1-02 för 140-150 svenska kr). :hihi

Bild 1: Vägstopp efter en mil dålig grusväg (vassa stora stenar). Anton och Leffe.
Bild 2: Vi hälsade på en kompis till mig som hade en egen ö med vedeldad bastu, timrad stuga och en övernattningsstuga. Teven drevs med bilbatteri och vatten fanns på dunk (det gällde att inte ta fel dunk till disken).
Bild 3: Jag spanar vid Kokkolaforsen längs Torneälv. På andra sidan är det finsk mark (nästan en ordvits om de inte hade gått över till euro!).
Bild 4: Polcirkeln i Sverige. Strax norr om Övertorneå.
Bild 5: Norska Polcirkeln. Folk reser stenrös för att visa att de har varit där. Man kanske får en önskning eller något. Jag reste också ett rös men glömde att önska att allt skulle gå väl.
Bild 6: Helt plötsligt tog E6:an slut i Norge. Tur att man inte har snuthäng en sådan gång. Blev till att köpa billigt kaffe (ca 20 NOK/kopp) och vänta på färjan.

Bifogat

• Bild(38).jpg
    Bild(38).jpg
    53.9 KB · Visningar: 83
  • Bild(53).jpg
    Bild(53).jpg
    58.9 KB · Visningar: 62
  • Bild(67).jpg
    Bild(67).jpg
    56.9 KB · Visningar: 65
  • Bild(71).jpg
    Bild(71).jpg
    55.7 KB · Visningar: 56
  • Bild(47).jpg
    Bild(47).jpg
    51.5 KB · Visningar: 60
  • Bild(79).jpg
    Bild(79).jpg
    38.7 KB · Visningar: 49
Välkommen tbx till U-la.
Tråkigt det där med hojen. Trösten du har är att du inte är ensam, du har ingen "röd" utanför din port & jag har ingen "blå" utanför min.

Är du ok i kroppen så är bara det en "bonus" Du har fått. Finns några av oss här, som numera har paket både lite här & där.

Såg ut att ha varit en härlig tur ni varit på iaf. Visst är det väl fantastiskt vackert uppe i norr!! :tummenupp

Hoppas kroppen din kryar på sig och att det fixar sig med en hoj snart igen! :)

PS Min Daytona är till salu om du vill prova trecylindrigt! DS :yoparty

Ullis skrev:
Välkommen tbx till U-la.
Tråkigt det där med hojen. Trösten du har är att du inte är ensam, du har ingen "röd" utanför din port & jag har ingen "blå" utanför min.
Är du ok i kroppen så är bara det en "bonus" Du har fått. Finns några av oss här, som numera har paket både lite här & där.
Så du har också trillat omkull? Tråkigt! Gick det bra med dig då? Något brutet anar jag. Jag kan trösta dig med att jag är utrustad med ett fint paket jag med. Men det är jag född med och det skadades inte i kraschen. :7peta

n'Lasse skrev:
Såg ut att ha varit en härlig tur ni varit på iaf. Visst är det väl fantastiskt vackert uppe i norr!! :tummenupp
Hoppas kroppen din kryar på sig och att det fixar sig med en hoj snart igen! :)
PS Min Daytona är till salu om du vill prova trecylindrigt! DS :yoparty
Det är underbart i norr!!
Kraschen gick bra. Ska vila axeln ett tag till enl ortopeden men det är svårt då det börjar kännas ganska bra. Lite trixigt att byta tröja och så men i det stora hela har jag klarat mig "utan en skråma"! Passande med "tur i oturen".

Trecylindrigt? :hoppskrat Enda sättet att få mig att köra udda antal cylindrar är att ge mig tillgång till Rossis V5:a... (Men den är fin din hoj ändå :tummenupp).

Nursen skrev:
Så du har också trillat omkull? Tråkigt! Gick det bra med dig då? Något brutet anar jag. Jag kan trösta dig med att jag är utrustad med ett fint paket jag med. Men det är jag född med och det skadades inte i kraschen. :7peta

Ja, hojen är "död" & min arm e lite off. Till skillnad från dej var mitt paket bara temporärt & är numera borta.
Men, jag har en del "men" kvar...och paketrester är inte så vansiningt skoj :(

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...