Tillbaka från akuten...

Första operationen genomförd idag. Kirurgen kunde inte lappa ihop benbitarna. Blir ny operation i morgon, dom skall fixera fingret i ett läge och låta det växa ihop i det läget. Jag kommer förmodligen inte kunna röra fingret överhuvutaget sen. Men vad fan ska man ha det fingret till....

Jag fick i alla fall några roliga sprutor under dagen, rätt mycket krydda i dom...

Kvaddade för två veckor sedan, klarade mig med avslitet korsband och några småsake, är bara glad för att jag lever och får krama om min flickvän varje morgon. behövs inte mycket för att man inte ska få ha turen att få öppna ögonen när man stannat i diket... tänk på det och krya på dig

Ajsomf... Det där är inget skönt alls. Skönt att det int var värre! Hojar finns det gott om, liv lite sämre med... Krya på dig!

Skönt att du klarade dig. Gick själv igenom en liknade sak förra året så jag vet hur det känns.

Kör lugnt.

En dag till på sjukan...

Resultatet ser ni på bilden, jag kallar den "handsken från helvetet". En perfekt leksak för sadisten... gud vad jag saknar sprutorna från sjukan just nu, har ont som :censored

Bifogat

• DSC00089.JPG
    DSC00089.JPG
    60.9 KB · Visningar: 145
En dag till på sjukan...

Resultatet ser ni på bilden, jag kallar den "handsken från helvetet". En perfekt leksak för sadisten... gud vad jag saknar sprutorna från sjukan just nu, har ont som :censored

AJ! Jag förstår varför du kallar den "Handsken från helvetet". Sitter det en typ av nål rakt igenom fingret?

fy fan.-.. ser ju helt för jävligt ut. Hur skall du kunna sova med det där?

Jag var skit ledsen över skadorna på min nya hoj. bromsa hårt inann en skarp kurva framdäcket låste sig och gled och jag välte och åkte ner i diket. Jag fick lite blå märken och ett repigt skinnställ + hoj sakdor då. Men nu börjar jag inse hur bra jag måste klarat mig =)

AJ! Jag förstår varför du kallar den "Handsken från helvetet". Sitter det en typ av nål rakt igenom fingret?

Japp sift rakt igenom benet, för att dra isär leden. Det är inte alls skönt. Sova och klä på mig har jag ingen aning om hur jag skall göra. Jag ska ha denna skapelse på mig i nästan en månad :huvet

Japp sift rakt igenom benet, för att dra isär leden. Det är inte alls skönt. Sova och klä på mig har jag ingen aning om hur jag skall göra. Jag ska ha denna skapelse på mig i nästan en månad :huvet

Missförstå mig rätt nu, men rent spontant såg inte fingret så jävla trasigt/konstigt ut. (Bortsett från pinnen rakt igenom då...)
Det är naturligtvis inte så att jag tror kirurgen skojjar till det och ljuger om att det är trasigt, men äähh, du fattar.

Missförstå mig rätt nu, men rent spontant såg inte fingret så jävla trasigt/konstigt ut. (Bortsett från pinnen rakt igenom då...)
Det är naturligtvis inte så att jag tror kirurgen skojjar till det och ljuger om att det är trasigt, men äähh, du fattar.

Tro mig, det ÄR trasigt, ska se om jag kan hitta en scanner så ska jag ladda upp lite fler bilder från röntgen. Jag trodde inte att någon var brutet när jag drog av handsken, trodde bara fingret hade hoppat ur led. Tyvärr var det värre än så...

Skönt att det gick så bra med dig trots allt! :)
Men skita, som nån trodde skulle bli besvärligt, ska väl inte va några problem..:va Värre om man har genomgått en mellangårdsoperation, får laxérdroppar i juicen eftersom "hålet" svullnat igen till din (när du blir nödig) FÖRskräckelse! :näsblod och när det väl trycker på och den laxerade samlingen ska lämna din kropp, så har :nurse förseglat så flititgt runt operationsärret att ävenledes öppningen ej längre har fri väg.:eek:
Det sipprar åt alla håll och eftersom du inte kan ta dig själv från toalettrullstolen får du finna dig i att sträcka dig efter den röda knappen för lite omläggning och tvättlappande av ett par söta tjejer i din egen ålder :) Sen serveras den där äckliga j'vla gröten och så är det natt.
En smaskig detalj jag tror mig ha glömt förmedla i min egen olyckstråd! :)

Gud vad jag är trött på sjukhus, hoppas du kommer därifrån snart!

All the best!

Jag har tagit en beslut idag, tror jag... Det blir inget mer körande för min del, inte på ett par år i alla fall. Jag har funderat på det ett bra tag, även före olyckan. Det är alldeles för kul att släppa iväg de 140 hästarna jag har mellan benen (men fan vilken undebar känsla de e) och det går alldeles för fort, för ofta. Det går inte att hålla igen..

Jag är inte alls rädd för att köra igen (jag kommer att köra en gång till så fort läkarna säger att det e ok). Jag tänker på min familj och mina anhöriga, framför allt min älskade flickvän och livskamrat, hon tog detta jävligt hårt. Även om hon själv njöt när vi var ute och "drog" på vägarna tillsammans. Visst, det är en helt underbar känsla att dra iväg på två hjul, men det är inte värt det. Visst, ska man inte utsätta sig för några faror alss kan man ju lika gärna bara ligga kvar i sängen vare morgon, för det kan ju vara farligt att gå ut. Men sånna här lindriga olyckor får en att fatta att man inte odödlig, det finns liksom viktigare saker i livet. Det får en att tänka efter lite.

Och NEJ, min flickvän har inte sagt något om att jag ska sluta köra. Jag har bara funderat på egen hand. Så inga påhopp, det är tungt som det e ändå.

Men ni blir inte av med mig så lätt, jag kommer att hänga kvar här. der finns ju så många underbara människor här inne, och många roliga disskutioner att följa....

Kör med insidan kamrater, vi ses...

Har jag tagit rätt beslut, tro???

Det går över.

Jag bestämnde mig sist när jag var i backen att nu var det bra med hojåka.

Icke sa nicke, en vecka senare så kommer sambon på mig i trädgården när jag torrbryner motarden med motiveringen -du vet det är inte bra när dom står still för länge :rolleyes:

Det går över.

Jag bestämnde mig sist när jag var i backen att nu var det bra med hojåka.

Icke sa nicke, en vecka senare så kommer sambon på mig i trädgården när jag torrbryner motarden med motiveringen -du vet det är inte bra när dom står still för länge :rolleyes:

Nej det är klart, om man letar efter anledningar att köra, så lär man ju köra snart igen. Min olycka har inte påverkat mitt beslut allt för mycket. Nästa gång oturen är framme kanske det går åt helvete för fort, så ni får läsa om mig i tidningen i stället. Det är ungefär så jag tänker....

Kromsläde

Nej det är klart, om man letar efter anledningar att köra, så lär man ju köra snart igen. Min olycka har inte påverkat mitt beslut allt för mycket. Nästa gång oturen är framme kanske det går åt helvete för fort, så ni får läsa om mig i tidningen i stället. Det är ungefär så jag tänker....

Du får köpa en stor touringhoj & tare' lite lungt ist för att linda vire med 140hk ,,,krya på dig..:tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti