tillbaka från Åland...

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Orkar inte skriva så mycket nu - feber i kroppen efter för mycket sol och en höger arm och axel som känns begagnade och ett höger knä som försöker efterlikna en fotboll. Men kul var det ända fram tills jag bytte ut mina tvärsluta bromsbelägg mot Jonnys sugproppbelägg och körde in dem på banan - man kan inte behandla en Duke med landsvägssulor som om det vore en 620 med slicks!! Asfalten biter ifrån rejält.

Nu står det _två_ skadade KTM i garaget och en sargad pilot i soffan... :(

Filmer, bilder och utbredda historier och skrönor lär väl dyka upp efterhand. :)

TomK skrev:
Orkar inte skriva så mycket nu - feber i kroppen efter för mycket sol och en höger arm och axel som känns begagnade och ett höger knä som försöker efterlikna en fotboll. Men kul var det ända fram tills jag bytte ut mina tvärsluta bromsbelägg mot Jonnys sugproppbelägg och körde in dem på banan - man kan inte behandla en Duke med landsvägssulor som om det vore en 620 med slicks!! Asfalten biter ifrån rejält.

Nu står det _två_ skadade KTM i garaget och en sargad pilot i soffan... :(

Filmer, bilder och utbredda historier och skrönor lär väl dyka upp efterhand. :)

Din slöa räka! Jag som lagt på ett "åka ifrån TomK-bakdäck" så mesardu och ska inte åka på Rörken imorgon (iguess)

Huvudsaken ni haft trevligt ivf....... :tummenupp

Nu ska du vara snäll, Heda! Det är ju synd om Tom!!! :crash

Själv vill jag tacka för ett utmärkt arrangemang. Banan var skoj och jag hade skitkul, även om jag är hur trött som helst och inte har ett endaste dugg lust att kravla iväg till jobbet nu... (Ansiktet bränner, öronen är svedda. Jag har uppenbarligen haft på mig hjälmen alldeles för lite i helgen. Dessutom har jag träningsvärk i armarna och är öm där bak... :p )

Det fanns utrymme även för en stoppkloss på Vessingsboda gokartbana! :)

Nu ska jag bara lära mig att gasa som de stora pojkarna, se'n ni... :rodnar

Re: Re: tillbaka från Åland...

Tom Byron skrev:
Din slöa räka! Jag som lagt på ett "åka ifrån TomK-bakdäck" så mesardu och ska inte åka på Rörken imorgon (iguess)

Huvudsaken ni haft trevligt ivf....... :tummenupp

Kommer inte att åka på hoj på ett tag nu - knät måste återhämta sig. Tur att jag har kryckorna kvar för det är stelt och gör ont. Fattar fortfarande inte att jag orkade lasta ur Mercan när jag kom hem igår kväll.

Jag ska dock försöka ta mig ut till Rörken ändå. Måste ju se när Vera swischar runt och kör om folk :)

Re: Re: Re: Re: tillbaka från Åland...

Yasha skrev:

Det är inget skämt, med tanke på det tempo och den maskinpark som var där sist jag åkte.........Jag kände mig snabb :rolleyes:

jag vill också åka tillbaka till åland. Kanon jobb av dig tom för allt :tummenupp . Nu ska jag bara få igång hojen också. blev stående från rörken på stora vägen men tommy (farmerlip) var snäll och med mig å min ktm till stockholm. JB var nästan på väg och åka och hämta mig men behövde inte det. sånt uppskattas när man förbannar hojen när man ska hem. Blir kanske lite prövning av slicks nästa tur till åland

motardnisse skrev:
jag vill också åka tillbaka till åland. Kanon jobb av dig tom för allt :tummenupp . Nu ska jag bara få igång hojen också. blev stående från rörken på stora vägen men tommy (farmerlip) var snäll och med mig å min ktm till stockholm. JB var nästan på väg och åka och hämta mig men behövde inte det. sånt uppskattas när man förbannar hojen när man ska hem. Blir kanske lite prövning av slicks nästa tur till åland

Mercan skulle precis svänga ut ur garaget. ;)

kan bara hålla med om att det var en bra helg. vill redan tillbaka...
:(

Ja faan... Tyckte det var hel kul och nog längtar man tillbaka.
Kunde inte varit bättre väder men däremot mindre gocart. :D

Söndagens Race var ju hårresande. :skrämd
Några vurpor kröp fram när trycket ökade. Det var kul att se Krattan och Kjelle som dom stod på.
:tummenupp

Brodde skrev:
Ja faan... Tyckte det var hel kul och nog längtar man tillbaka.
Kunde inte varit bättre väder men däremot mindre gocart. :D

Söndagens Race var ju hårresande. :skrämd
Några vurpor kröp fram när trycket ökade. Det var kul att se Krattan och Kjelle som dom stod på.
:tummenupp

men glöm för fan inte att de grabbarna är gay´s!
(internploj)

devetdu skrev:
men glöm för fan inte att de grabbarna är gay´s!
(internploj)

Jättegay!! speciellt som inte jag fick ha rätt maskinmaterial. Nästa gång kanske det dock inte alls är gay...

Bejbe, beejbe!! :D

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard