Till Uppsala bakvägen

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Hur tar man sig till uppsala från Vallentuna på kurviga vägar?

Denna är minimalt med transportsträcka och maximalt med nöje.

Bifogat

• tuna - uppsala.JPG
    tuna - uppsala.JPG
    88.2 KB · Visningar: 244
Denna är minimalt med transportsträcka och maximalt med nöje.

Mycket trevlig väg som du föreslog, men det som förundrar mig att frågan kommer från en som bor i Lund. Trodde inte att sydsvenskarna hade orken och viljan att ta sig upp till Tjockhult, måste vara nåt fruntimmer inblandat.:tuttar

255:an är najs om man har en snabb motorcykel. R1, till exempel.

Det snackas mycket om att köra på krokvägar, åså kommer det upp en karta på rena motortrafikleden...jösses.

Det finns massor av roligare vägar på den där kartan, ärn ni helt fantasilösa ?:D :arsele
Jag lägger inte ut mina favorit vägar , för då blir det trängsel. :tungan

Men ett lite tips blir det, jag ger er den gröna varianten. E4...

OK, nu ska jag bjuda på en riktig väg, bulten är trist, boge är uttjatad.

Följ den lila sträckan. från rosersberg. via arlanda, sväng vänster vid halmsjön.
Sen det bara att köra på, lite mer detaljer, det får ni söka själva.

Varning, den är mycket krokig,:D på många ställen.:D

Bifogat

• tuna%20-%20uppsala.JPG
    tuna%20-%20uppsala.JPG
    88.2 KB · Visningar: 131
  • 20uppsala.JPG
    20uppsala.JPG
    87.6 KB · Visningar: 137
Det snackas mycket om att köra på krokvägar, åså kommer det upp en karta på rena motortrafikleden...jösses.

Det finns massor av roligare vägar på den där kartan, ärn ni helt fantasilösa ?:D :arsele
Jag lägger inte ut mina favorit vägar , för då blir det trängsel. :tungan

Men ett lite tips blir det, jag ger er den gröna varianten. E4...

OK, nu ska jag bjuda på en riktig väg, bulten är trist, boge är uttjatad.

Följ den lila sträckan. från rosersberg. via arlanda, sväng vänster vid halmsjön.
Sen det bara att köra på, lite mer detaljer, det får ni söka själva.

Varning, den är mycket krokig,:D på många ställen.:D

Halmsjön, är den inne på flygplatsområdet mer eller mindre, precis innan långtidsparkeringen? I så fall är det ett bra tips. Men ditt tips säger ingenting om hur man tar sig från Vallentuna till Uppsala. Hur man tar sig från Arlanda till Tjotahejti är visserligen också av intresse. :)

Halmsjön, är den inne på flygplatsområdet mer eller mindre, precis innan långtidsparkeringen? I så fall är det ett bra tips. Men ditt tips säger ingenting om hur man tar sig från Vallentuna till Uppsala. Hur man tar sig från Arlanda till Tjotahejti är visserligen också av intresse. :)

Japp precis där är halmsjön. :tummenupp brukar inte titta på skyltarna, kör på känsla. In där till vänster, sen efter ca 5-7 km T-kors, ta till höger, 500m raksträcka, ny X-ing, stopp ! Ta vänster, norrut. Siloanläggning Odal på höger sida vägen, sen är det bara att gasa hela vägen norrut, korsa 70:an, står nog Norrtälje till höger . Bara gasa norrut. Du kommer att köra under E4 an när du närmar dig uppsala.

Denna vägsträckning är kurvig, backig, många utfarter, hus, gårdar, skymda kurvor, mm

Men kul som fan att köra, man lär sig efter att tag var alla faror finns. Kört den i 15 år sommartid, alltid något nyttsom händer :D

TA DET LUGNT FÖRSTA GÅNGERNA. Respektera bebyggelse, fornminnen och hastighetsbegränsningen.:D

Mycket trevlig väg som du föreslog, men det som förundrar mig att frågan kommer från en som bor i Lund. Trodde inte att sydsvenskarna hade orken och viljan att ta sig upp till Tjockhult, måste vara nåt fruntimmer inblandat.:tuttar

Råkar bo och jobba här uppe i hufvudstaden över sommarn. Päron & co här uppe.

Många bra tips, blir nog gabors tips.

Last edited:
255:an är najs om man har en snabb motorcykel. R1, till exempel.
Även E4:an kan bli spännande med tillräckligt bra cykel. Men har man inte så bråttom räcker det ofta att bara sikta norrut och prova sig fram, så hamnar man förr eller senare i Uppsala (eller Västerås eller nåt :rolleyes: ).

...Respektera bebyggelse, fornminnen och hastighetsbegränsningen.:D

Nu har du sniffat för länge på limtuben :) Fornminnen ? Som att man inte ska köra moppe över stenrösen och så ?

Last edited:

Nu har du sniffat för länge på limtuben :) Fornminnen ? Som att man inte ska köra moppe över stenrösen och så ?

Du anar inte vad gummirök, nitrometan samt en rejäl garagegrogg ställer till med.:D

Mora stenar, där ska man passa sig, folk springer tvärs över vägen , för att glo på en stenjävel. Nr hela backenär full av bumlingar där parkeringen är...

Även E4:an kan bli spännande med tillräckligt bra cykel. Men har man inte så bråttom räcker det ofta att bara sikta norrut och prova sig fram, så hamnar man förr eller senare i Uppsala (eller Västerås eller nåt :rolleyes: ).

VARNING!

Gör man så kan man även hamna i rimbo :(
Eller tierp :gråta

/Micke

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back