FreddaAbborre
Fina fisken
- Gick med
- 29 Aug 2004
- Hoj
- Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Hur tar man sig till uppsala från Vallentuna på kurviga vägar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hur tar man sig till uppsala från Vallentuna på kurviga vägar?
Denna är minimalt med transportsträcka och maximalt med nöje.

Det snackas mycket om att köra på krokvägar, åså kommer det upp en karta på rena motortrafikleden...jösses.
Det finns massor av roligare vägar på den där kartan, ärn ni helt fantasilösa ?![]()
![]()
Jag lägger inte ut mina favorit vägar , för då blir det trängsel.![]()
Men ett lite tips blir det, jag ger er den gröna varianten. E4...
OK, nu ska jag bjuda på en riktig väg, bulten är trist, boge är uttjatad.
Följ den lila sträckan. från rosersberg. via arlanda, sväng vänster vid halmsjön.
Sen det bara att köra på, lite mer detaljer, det får ni söka själva.
Varning, den är mycket krokig,på många ställen.
![]()
Halmsjön, är den inne på flygplatsområdet mer eller mindre, precis innan långtidsparkeringen? I så fall är det ett bra tips. Men ditt tips säger ingenting om hur man tar sig från Vallentuna till Uppsala. Hur man tar sig från Arlanda till Tjotahejti är visserligen också av intresse.![]()
TA DET LUGNT FÖRSTA GÅNGERNA. Respektera bebyggelse, fornminnen och hastighetsbegränsningen.![]()
Fr om idag?? Sen när kör du enligt hastighetsbegränsingen på den vägen?Fr om idag??
![]()
Mycket trevlig väg som du föreslog, men det som förundrar mig att frågan kommer från en som bor i Lund. Trodde inte att sydsvenskarna hade orken och viljan att ta sig upp till Tjockhult, måste vara nåt fruntimmer inblandat.![]()
Råkar bo och jobba här uppe i hufvudstaden över sommarn. Päron & co här uppe.
Många bra tips, blir nog gabors tips.
Även E4:an kan bli spännande med tillräckligt bra cykel. Men har man inte så bråttom räcker det ofta att bara sikta norrut och prova sig fram, så hamnar man förr eller senare i Uppsala (eller Västerås eller nåt255:an är najs om man har en snabb motorcykel. R1, till exempel.
...Respektera bebyggelse, fornminnen och hastighetsbegränsningen.![]()
Nu har du sniffat för länge på limtubenFornminnen ? Som att man inte ska köra moppe över stenrösen och så ?
Även E4:an kan bli spännande med tillräckligt bra cykel. Men har man inte så bråttom räcker det ofta att bara sikta norrut och prova sig fram, så hamnar man förr eller senare i Uppsala (eller Västerås eller nåt).
|
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige
Äntligen är frågan om vem s... |
|
|
|
Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”
Harley‑Davidson drar igång ... |
|
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!
Fabio Di Giannantonio är fö... |
|
|
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!
Den 17 maj är det åter dags... |
|
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|