Till Skalman och alla andra (daemon tools)

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
jag gjorde som du sa Skaliz (ta bort enheten i enhetshanterare, typ avinstallerade drivrutinerna) Men denna kommer tillbaks efter omstart. Kan det finnas något i registret som ligger och spökar ??????

Men så här står det (se bild) när jag försöker installera nyaste daemontools 347, daemontools 346 går kanon att installera, alltså utan problem ???

Vad kan vara fel, kan det vara dax för format c: eller

EDIT: Allt började så här : http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=64972

Bifogat

• namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    104.4 KB · Visningar: 110
Last edited:
Den var skum...Vad heter den i enhetshanteraren? Heter den "Generic SCSI DVD-rom device" eller "Generic SCSI AXV DVD device" (eller liknande). Försöker bena ut om det är Alcohols virtuella drive eller något annat.

Det är inte så enkelt att du har DT3.46 installerat och får konflikt när du försöker installera DT3.47 _över_ den gamla?

Skalman skrev:
Den var skum...Vad heter den i enhetshanteraren? Heter den "Generic SCSI DVD-rom device" eller "Generic SCSI AXV DVD device" (eller liknande). Försöker bena ut om det är Alcohols virtuella drive eller något annat.

Det är inte så enkelt att du har DT3.46 installerat och får konflikt när du försöker installera DT3.47 _över_ den gamla?
Jag har avinstallerat DT när jag skulle lägga in 347, man kanske ska prova att lägga på 347 på 346, då kanske det fungerar..........

Men enheten heter Generic DVD-ROM SCASI cdRom Device

R1 Uffe skrev:
Jag har avinstallerat DT när jag skulle lägga in 347, man kanske ska prova att lägga på 347 på 346, då kanske det fungerar..........

Men enheten heter Generic DVD-ROM SCASI cdRom Device

Jag är rätt säker på att det är en enhet som kommer från DT, exakt så heter mina DT-enheter (som du såg i den andra tråden). Problemet är vad man kan göra åt det, har ingem lösning på det just nu tyvärr.

Skalman skrev:
Jag är rätt säker på att det är en enhet som kommer från DT, exakt så heter mina DT-enheter (som du såg i den andra tråden). Problemet är vad man kan göra åt det, har ingem lösning på det just nu tyvärr.
Jag ska prova att installera 347 på 346 så får vi se vad som händer

Innan du avinstallerar Deamond måste du unmounta alla enheter du satt upp med denna annars ligger dessa kvar.
Installera DT igen unmounta allt sen avinstallera.

Gör om gör rätt.. :fatta!

:tummenupp

Nyheter
Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Back