Till R6?

RS250RR

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Gbg
Hoj
Honda RS250 -05, Yamaha YZ250-12 Yamaha R6 -09
R6a införskaffad, vilka delar rekommenderas?

Jag tänker i första hand på fjädring, fälgar, kåpor, vxl brytare.
Men det kanske finns annat man bör byta? (länge sedan jag åkte stdhoj).
Tacksam för tips, gärna konkreta!


Mvh
Jan Corneliusson
 
Skyddskåpor till motorkåporna, PP-tuning fotpinnar och clip-on (eller annat fabrikat, men det ÄR praktiskt att Greven har reservdelar), kraschkåpor, regnfälgar, En helvetes massa pengar till däck och bandagar,

Överkurs: Fräsig bakdämpare, fräsigt avgassystem, fräsig lack, fräsig quickshifter.
 
Styrdämpare vilken öhlinare passar?
gaffelkit?
fälgar vilka?
Bromsskivor?
Vilken quickshifter är mest plug and play?
Bakstötdämpare öhlins?
 

Faktum e att jag blev långsammare med en sån på, iaf på torpet, kan ju med bero på att den var för hårt inställt, kändes som att styret var fastsvetsat i ramen :va å det var sketatungt å bryta in hojen i kurvorna :tungan så nu sitter det orginal på igen :) passar mig iaf
 
Just det ja, det ska man ju ha också. Undrar om det behövs? Egentligen,,,

Du åker ju snabbt även med gummislangar till bromsarna och gammal bromsvätska så med din gudabenådade talang kan du säkerligen åka lika fort utan styrdämpare.....:D
 
Styrdämpare vilken öhlinare passar?
gaffelkit?
fälgar vilka?
Bromsskivor?
Vilken quickshifter är mest plug and play?
Bakstötdämpare öhlins?

När det kommer till fjädring så är Öhlins ruskigt bra ffa deras nya TTX dämpare men kanske lite väl överprisade och servicen från Öhlins ÅF är tveksam i Sverige. 25kkr för deras FGR TTX cartidge är väl mastigt men 11kkr för deras standard FGK cartidge är mer i linje med övriga marknaden.

Fälgar måste vara original

Bromsskivor är sedan förra säsongen fritt. Jag tycker budgetknepet med nyhonade originalskivor och bytta glidnitar (till fullflytande för lägre rullmotstånd och bättre känsla) http://www.spieglerusa.com/rotoraccessories/ är fullt tillräckligt om man inte tvunget skall ha ISR eller Wave...
 
När det kommer till fjädring så är Öhlins ruskigt bra ffa deras nya TTX dämpare men kanske lite väl överprisade och servicen från Öhlins ÅF är tveksam i Sverige. 25kkr för deras FGR TTX cartidge är väl mastigt men 11kkr för deras standard FGK cartidge är mer i linje med övriga marknaden.

Fälgar måste vara original

Bromsskivor är sedan förra säsongen fritt. Jag tycker budgetknepet med nyhonade originalskivor och bytta glidnitar (till fullflytande för lägre rullmotstånd och bättre känsla) http://www.spieglerusa.com/rotoraccessories/ är fullt tillräckligt om man inte tvunget skall ha ISR eller Wave...

HM Quickshifter, är den mest plug and play jag stött på och har fungerat klanderfritt.


Bra tips, tackar!
 
Du åker ju snabbt även med gummislangar till bromsarna och gammal bromsvätska så med din gudabenådade talang kan du säkerligen åka lika fort utan styrdämpare.....:D

Tack, puss, det var snällt sagt. Önskar det vore sant. Men allvarligt, hur många har vurpat pga frånvaro av styrdämpare? Den här är ju klassisk http://www.youtube.com/watch?v=XiKmPFo6xNA
men finns det fler? Eller var det det tidiga R1orna som var känsliga?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top