Video Till nr13 i Rookie 600

Vilket pass var det där i? Och vad pysslade han med?
 
Det ser ut som han försöker ta höjd in i vänster då du kör lite långsammare. men eftersom du tydligen körde ett bredare spår än han räknar med så kör han in i röven på dig.
 
Utan att veta så känns det där som ett rödflaggat varv eller ett varv efter safety car, har själv varit påväg in i folk på sådana varv då de tenderar att bli väldigt ojämna i tempo :gnissla
 
Tog höjd för att runda på yttern och när luckan fanns där så ökade jag för att passera, tyvärr så stängdes fönstret oväntat när framförvarande släppte ut hojen åt höger igen, shit happens, i synnerhet när det är hastighetsskillnader.

Ska kolla när jag kommer hem, sitter på nallen nu så ursäkta för svårläst.

Ed. Har kollat nu och det såg väl inte så konstigt ut tycker jag.

Grupp var onsdagens lic.träning pass2, grupp2(rookies snabbare än 1.14)och det är det här som kan hända om man vågar släppa sargen och köra på riktigt.

Men det är sanslöst kul de andra 99% av gångerna så det är väl värt det! :)
 
Last edited:
Jag hade en långsamare förare framför mig, ja tänkte ja tar höjd och kör om ut på rakan efter böjjen, antar väl att du tänkte lika dant.
 
Tog höjd för att runda på yttern och när luckan fanns där så ökade jag för att passera, tyvärr så stängdes fönstret oväntat när framförvarande släppte ut hojen åt höger igen, shit happens, i synnerhet när det är hastighetsskillnader.

Ska kolla när jag kommer hem, sitter på nallen nu så ursäkta för svårläst.

Ed. Har kollat nu och det såg väl inte så konstigt ut tycker jag.

Grupp var onsdagens lic.träning pass2, grupp2(rookies snabbare än 1.14)och det är det här som kan hända om man vågar släppa sargen och köra på riktigt.

Men det är sanslöst kul de andra 99% av gångerna så det är väl värt det! :)

kul att läsa att du själv tar det hela med ro. typ att sånt händer. helt rätt anda :tummenupp
 
Aja, finns ju alltid en risk i detta.
Finns i box6, kom förbi och säg hej om du vill. :)


Micke™
Kroppen höll ju så det är ju bara på´t igen, är ju för tusan Race i morgon! :yoparty
 
Aja, finns ju alltid en risk i detta.
Finns i box6, kom förbi och säg hej om du vill. :)


Micke™
Kroppen höll ju så det är ju bara på´t igen, är ju för tusan Race i morgon! :yoparty

Alright ! tänkte ja skulle leta bland tälten efter dig å kolla hur det gick med dig, men packade och åkte hem samma dag pgr av jobb

Lycka till i helgen
 
Alright ! tänkte ja skulle leta bland tälten efter dig å kolla hur det gick med dig, men packade och åkte hem samma dag pgr av jobb

Lycka till i helgen

Tack, 4:e på kvalet nu, 10.8, så det verkar inte satt sig i skallen heller. :)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top