Till när i historien skulle du vilja resa?

3-4 veckor in i framtiden skulle sitta fint, ännu hellre 6-7 månader framåt när snön smälter och man har en hel hojsäsong framför sig. Åka bakåt i tiden suger ju.

Fast tänk om det händer nåt fantastiskt under tiden man hoppar över, tror inte jag vill resa nånstans.

Skulle vilja ha vart lite äldre under 80-talet och upplevt alla tuffa hojar och bilar som kom då, vart och kollat på grupp B rally när Audi regerade samt vart och sett nån VM-deltävling i 500-cross.

Sen senare på 90-talet uppleva perioden när euro-disco hade sina glansdagar.

Tur att ni blir två. Så ni att ni kan hålla varandra sällskap de 6.5 dagarna efter att Neil och grabbarna åkt därifrån igen menar jag. Ta med ett Yatzy eller nåt. :D

Meh! Jag skulle raskt bryta mot "ingen påverkan" regeln och hugga in en gäng avgudabilder i närmsta bergvägg.....snacka om att ge forskarna huvudbry nästa gång nån kommer dit...:hihi

Hellre Boule,tärningarna stannar ju aldrig.

Å det skulle boulekloten göra?:va

Last edited:
Får man ta med sig saker hem, eller vore det att påverka för mycket?:va

Fick man ta med sig saker hem (köpa alltså, inte sno) så skulle jag dels åka till 1900 talets (början) skottland och köpa på mig ett par set "antika" säckpipor av de stora tillverkarna för småpengar:tummenupp Sen skulle jag antagligen spendera resten av veckan med att lära mig spela instrumentet av de gamla mästarna.

Sen skulle jag åka till 50-, 60- och 70-talet och köpa på mig trevliga bilar och motorcyklar. Resten av veckan skulle jag gå på elviskonserter!

Och till sist skulle jag resa till 17-1800-talets Japan och köpa på mig en fin Katana samt turista runt lite. Som någon sa, feodaltisdsfighting vore coolt att se!:D

Edit: Dinosafari hade också varit fett, en vecka där också tack.

Last edited:
LA eller Miami någon gång under tidigt 80-tal. Högt dragna bikiniunderdelar, pudelrockens linda, färgglada powerbåtar, porrindustin, frisyrerna, allt!

Edit: Att ströva över det numera sk USA för en så där 1000 år sen skulle vara spännande. Lite söder ut hade Azteker, Maya och Inca skapat stora civilisationer och jag har svårt att nöja mig med bilden vi fått av att det i nordamerika samtidigt bara satt några rödskinn i tält och hulade. :konspiration

Last edited:
LA eller Miami någon gång under tidigt 80-tal. Högt dragna bikiniunderdelar, pudelrockens linda, färgglada powerbåtar, porrindustin, frisyrerna, allt!

Edit: Att ströva över det numera sk USA för en så där 1000 år sen skulle vara spännande. Lite söder ut hade Azteker, Maya och Inca skapat stora civilisationer och jag har svårt att nöja mig med bilden vi fått av att det i nordamerika samtidigt bara satt några rödskinn i tält och hulade. :konspiration

Nu jävvlar börja det likna nåt. :D

Jag skulle först ta Egypten när pyramiderna byggdes. Innan det så var det väl inte mycket att hurra för här på planeten. Sen skulle jag hoppa fram till år 1 BC i slutet av november, kanske stanna nån månad. Sen ett litet hopp 33 år framåt i tiden, i Israel regionen. Sen kan vi hoppa fram 900 år till norden och sen ta en titt med 50 år mellanrum här i norden och spana in utvecklingen first hand.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra