Till minne av min dotter Alicia

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Hej :gråta vet inte om jag borde skriva, kanske för privat, men SH har länge varit min tillflykt om än jag varit borta i perioder. Det har varit väldigt mycket för mig på ett privat plan en längre tid nu och speciellt på sistone och senaste veckan... Behöver skriva av mig lite... Inte allt för många kanske vet, jag kan ha nämnt det då och då, men 2009-2010 ändrade sig en hel del för mig. Som delvis varit orsak till att jag varit frånvarande och inte så aktiv. Jag fick en första dotter januari 2010 som inte var som alla andra. En tös som med alla sina motgångar alltid varit 100% glad om hon kunnat. I många år har hon kämpat med sjukdomar som kommit och gått och vissa blev kvar. En hjärna som inte fungerar som den ska, autoimmuna sjukdomar varav hon fick diabetes typ 1 vid 1 års ålder. Hon växte sakta och var aldrig större än en 2-åring egentligen, kunde inte gå eller prata, men skutta runt på rumpan / ställa sig upp mot saker. Kommunicering med enkla ord och teckenspråk som stöd. Hon var mentalt som en 6 månaders till 1 år, men envis som få och det har hon nog fått från mig. :) Hon var en kämpe som stod ut med saker ingen ska behöva stå ut. Hon var det bästa som hänt mig på många sätt. Ens prioriteringar ändrades, man började tänka mer djupt på saker och annorlunda runt det mesta, att tänka mer på andra och försöka se fler vinklar än ens egen, speciellt lilla Alicia när det var svårt att förstå henne och hennes behov. Med tiden hade man bara en känsla att man vet vad hon vill liksom.

I januari i år fick hon ett återfall i en blodsjukdom som heter ITP, vilket hon hade för 3-4 år sedan också i större delen av ett år. Det är en komplicerad och jobbig sjukdom som gör blodet extremt tunt vilket orsakar blödningar överallt och det är väldigt jobbigt. Det började just i år igen efter en vaccinspruta hon aldrig borde fått, samt därefter fick säsongsinfluensan... Efter det gick något sönder i henne. Hennes kropp och immunförsvar började göra fel.

Medicinerna hade mindre och mindre effekt för att till slut för några veckor sedan helt sluta fungera på henne. Det gick inte längre sätta infarter på henne då alla kärl gick sönder. Vi fick där och då sluta ens göra försök att ge medicin och valde att låta henne gå i skolan ändå, så hon fick ha det så kul hon kunde så länge hon orkade. Till slut, i måndags slutade hon orka och hon var väldigt medtagen av att hennes blodvärde var så dåligt och sjunkade pga blodförluster.

Tidigt Torsdags morse gick hon bort efter att fått två hjärnblödningar inom 12 timmar där hon till slut försvann och inte var med längre. Hon hade sin mamma och pappa med sig hennes sista tid och jag kände hennes hjärta slå sitt sista slag. :gråta

Alicia blev 8.5 år och somnade in på morgonen för hennes systers 7:e födelsedag :( Och några dagar senare, idag, fyller jag själv år och blir 37 år. Söker inga grattis men kanske ett hjärta för Alicia ger mig mycket just nu. Skriv : hjarta (utan mellanrum mellan : och hjarta)

Jag hade uppskattat om mina ord leder till mer tankar på stöd till andra familjer som fortfarande har handikappade barn, barn med olika problem och att om ni kan..., donera blod! För Alicia har tack vare bloddonationer levt ett bättre liv. Tack till alla er som donerar blod! :hjarta

Postar en bild från i fredags där jag fick ett säga ett hejdå ihop med närmaste. Jag är ingen person som gillar gråta eller visa känslor men att gråta där och då och säga hejdå ihop med alla som var där var helande och gav enormt mycket.

:hjarta

20180907_143250 - kopia.jpg


// edit, skrev ett extra inlägg på sidan 5 med mitt tack och lite mer info :hjarta
https://www.sporthoj.com/forum/show...otter-Alicia&p=6391721&viewfull=1#post6391721
 

lolrazz

Medlem
Gick med
13 Aug 2015
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSXR 1000, 2011
:hjarta:

Även om jag inte känner dig så gör det ont i mig att läsa detta. Ingen förälder skall behöva begrava sitt eget barn. Aldrig någonsin.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top