Till minne av Jocke....

oscar skrev:
Bra idé! Sälj dekalerna för 2-3-4-500kr styck och låt vinsten gå till familjen!

Det är en bra tanke. Även det där med en fond av nåt slag. Tyvärr är jag inte så styv på hur man styr ihop något sådant. Jag ska kolla vad det kostar att ta fram dekalerna, verkar som det skulle bli gratis, men då pratade vi om kanske 100st. Nu verkar det blir fler...
Jag tycker ändå det känns konstigt att ta betalt för något sånt här, kanske bättre att man startar en fond separat, och sen kan vi förare donera pengar till den fonden?

//M

Alla har rätt till sina känslor och alla bör hantera sin sorg. Man bör hantera sin egna sorg på ett sätt som passar en själv bäst, om det är genom att sätta klistermärken på hojen eller bära armbindel eller skriva något eller en göra en donation, det spelar ingen roll, det finns inga dåliga eller löjliga sätt, alla sätt är lika bra. Om man, förutom den egna sorgen, vill stödja anhöriga ska man visa det för de anhöriga. Dessa ord i Nordgrens citat tycker jag är viktiga:
Nordgren skrev:
...visa henne hur många som gillade och nu saknar hennes far
Om man vill hjälpa och stödja anhöriga måste man visa dem att man deltar i deras sorg. Det tydligaste sättet att visa sitt deltagande är genom att gå på begravningen. Man kan också sända ett kondoleansbrev, blommor, bilder o s v. Man ska inte vara rädd för att gå på en begravning, det är en fin gest, om de anhöriga önskar ha en begravning i stillhet kommer de att framföra det.

Ta inte betalt utan ta emot donationer genom att sätta upp konto.
Dekaler ska delas ut gratis i RR-depån.

Jag sätter också väldigt gärna dekal på hojen och bussen för att hedra Jocke.
Är givetvis även med om det blir någon form av insamling/fond.

Jag hinner få fram lite "66" dekaler till helgens STCC (får dom nog ikväll), men jag kan inte åka till Gelleråsen. Finns det någon i Stockholmsområdet som kan ta dekalerna imorgon eller på fredag, och distribuera i helgen?

//Macke

LOTTAK skrev:
Låter som en fin idé

Fasen, jag som redan skickat filen till dom som ska skära ut den... Det blev bara siffrorna. Jag tänkte att man skulle hålla det enkelt, och att det blev lite plottrigt med för mycket text...

Macke skrev:
Fasen, jag som redan skickat filen till dom som ska skära ut den... Det blev bara siffrorna. Jag tänkte att man skulle hålla det enkelt, och att det blev lite plottrigt med för mycket text...
Blir nog bra Macke :pannkyss

Här är ett förslag.

Bifogat

• jocke_66.jpg
    jocke_66.jpg
    32.7 KB · Visningar: 68
Det som Liwa föreslog om en fond låter inte dumt.
Vore det inte något för Sporthoj.com att instifta med tanke på att det varje år omkommer ett antal medlemmar som är aktiva på forumet.

Självklart vill jag oxå ha dekal på hojen!!!

Jag tycker det räcker med siffrorna, alla i våra (och racing) sammanhang vet vad detta betyder.

Jag tycker oxå dekalerna borde vara gratis eller åtminstånde bra pris då många kanske inte kände Jocke men ändå vill stötta så som vi gör i racingsammanhang.
Tycker Liwas idé med fond låter kanon! Mkt bra långsiktigt!

Kristoffer

We love iceman

Hej alla roadracingsförare i Sverige

Jag har ett förslag till minne av Joakim "Iceman"Karlsson.Vi bor ca 14 km från Habo, (Jockes ort) Min mamma har erbjudit sig att ombesörsja en uppvaktning av "Iceman" med en krans till hans begravning från alla oss svenska roadracingförare!!!
Vill ni bidraga till en krans sätt 20:- kr till BG 5727-6198 och vi fixar
allt som krävs. Blir det pengar över, som tänker vi att enl. tidigare förslag
bidrar till tryck av Joakims nr. eller någon slags text för att hedra Joakims minne.
Har ni andra förslag? Skriv gärna omgående i tråden,så vi kan alla gemensamt
komma överens om ett bra alternativ.
JRL Racing/Johnny

Jag sätter gärna på dekaler på motorcykeln för att hedra Joakim och är även på ifall det blir någon insamling, fond eller liknande.

Väldigt fint intiativ Macke!

No1 skrev:
Jättefint erbjudande i från dig/din mamma men innan det hela skenar i väg åt olika riktningar så borde en poll el liknande upprättas så att det hela inte blir till en enda stor röra...

Jag kommer självklart själv att deltaga vid Jocke begravning om hans familj kommer att tillåta utomstående att delta...

Patrik,
SWT Racing...
Självklart, det vi efterlyser ett bra förslag till hyllning av våran vän "Iceman"

Bikerbitch skrev:
Jag sätter gärna på dekaler på motorcykeln för att hedra Joakim och är även på ifall det blir någon insamling, fond eller liknande.

Väldigt fint intiativ Macke!

Samma här

Nu har jag fått första sändningen, tyvärr det är bara 60st, resten (250st) kommer under nästa vecka. Men dom borde räcka till dom förare som är intresserade, och ska köra superstock600 till helgen.
Kruxet är bara att få grejerna till Karlskoga. Någon från Stockholmstrakten som ska dit, och som kan tänkas ta med dom?

Bifogat

• HPIM1802_resize.JPG
    HPIM1802_resize.JPG
    102.7 KB · Visningar: 244
  • HPIM1803_resize.JPG
    HPIM1803_resize.JPG
    93.9 KB · Visningar: 187
  • HPIM1806_resize.JPG
    HPIM1806_resize.JPG
    94.7 KB · Visningar: 150
Macke skrev:
Nu har jag fått första sändningen, tyvärr det är bara 60st, resten (250st) kommer under nästa vecka. Men dom borde räcka till dom förare som är intresserade, och ska köra superstock600 till helgen.
Kruxet är bara att få grejerna till Karlskoga. Någon från Stockholmstrakten som ska dit, och som kan tänkas ta med dom?
Ser riktigt fint ut.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...