Till er som brukar att lyssna på Radio

(EDIT) Nej säger jag med motiveringen att tillräckligt många inte orkar med en sån kanal tillräckligt länge.
På mitt jobb orkar ingen med någon kanal längre än en timme, oavsett hur blandad musiken är.
Då håller ni ut längre än genomsnittet. Har för mig att en svensk i snitt lyssnar på samma radiokanal max 15minuter eller något sånt innan han byter kanal/stänger av radion. :tungan

Radio lyssnar jag på i bilen. Eventuellt. Annars finns det massor med webradiokanaler om man bara vill ha lite skvalmusik hemma. Som t.ex. http://www.minradio.se/

Om man utgår från musiken i de körfilmer som postas på den här siten är det väl närmast en naturlag att ha pissig musiksmak, så jag skulle inte ta svaren här på allt för stort allvar.

Personligen skulle jag nog inte lyssna, mest för att det är en genre jag lyssnar ganska lite på öht, så att leta upp en radiostation för att höra just den är inte troligt.

35 år.

:tummenupp det skulle vara trevligt, fast personligen är jag mer en anhängare av P3 Rytm:yoparty

Oftast när jag lyssnar på radio är det när jag kör bil långt eller jobbar med något. Då brukar P3 få stå på eftersom de brukar köra lite allt möjligt som man inte behöver lyssna på så noga. :tummenupp

Mitt P3 är grymt. Är alltid det på radion när jag ska åka långt av någon anledning. Ganska bra med flera stories, då gör det inget om man tappar bort sig om man måste koncentrera sig på annat en stund. :)

Jag skulle inte lyssna.. Rätt okej musik en liten stund då och då när man festar eller så, men till vardags är det "Tidernas bästa rock" som går i bilen.

Edit: gammal käring som bor i skogen

Mer Metal på radion!
Trance och techno är uttjatat!

Rock och metall finns det redan en massa kanaler för!

Trance, Techno, House, Hardstyle finns det ingen FM-radio för.

Dock är det för mycket ny skit-metall på radion. Det ska spelas Hårdrock, gärna lite äldre. Det är musik för öronen!

Rock och metall finns det redan en massa kanaler för!

Trance, Techno, House, Hardstyle finns det ingen FM-radio för.

Dock är det för mycket ny skit-metall på radion. Det ska spelas Hårdrock, gärna lite äldre. Det är musik för öronen!

Visst finns det kanaler för Rock och metal men mycket "rock" är sån där jävla kommersiellt rock som typ The Killers, vilket inte är mer värt än att lyssna på dansband!

Finns Rock klassiker på 107,8 FM i Götet, spelar nog det du vill höra.

Trance, Techno, house osv spelas inte för att det är musik man lyssnar på när man hinkar bira!
Power spelade väl lite sån musik förr i tiden, va hände med den?

Till trådskaparen..

Relativt icke-kommersiell EDM (i stil med Di.fm, etn.fm etc.) fungerar inte i FM-version i Sverige. Konceptet har prövats åtskilliga gånger med samma resultat, oftast till följd av samma i grunden felaktiga antagande; att det finns tillräckligt troget lyssnarunderlag. Den svenska publiken är - oavsett vad den må tro - i ett internationellt perspektiv väldigt konservativ och hitinriktad. M.a.o. lyssnar den genomsnittlige lyssnaren hellre på de stationer (DI osv.) som vederbörande alltid gör, eller också lyssnar han bara på de få program som spelar låtar han känner igen. Bristande lyssnarunderlag medför otillräckligt incitament för annonsörer, vilket betyder att en EDM-kanal inte är ekonomiskt hållbar. Vi har inte heller den klubbkultur som återfinns t.ex. i Holland eller England, varför det inte ens är någon garanti att en "storkanal" som Radio1 skulle fungera här.

Om med EDM åsyftas Robert Miles finns ju NRJ eller The Voice eller HitFM eller vaffan de kallar sig nuförtiden. Rejvfester med stureplansfjortisar i genomsvettig vit skjorta och slips runt pannan, liksom..

Kan du nämna några exempel på radiostationer som inte lyckats på konceptet att inte spela kommersiell musik fullt ut? Här i stockholm så har vi aldrig haft någon så vitt jag vet. DI har ju den sköna fördelen att det är en digital station och man kan välja vilken genre man lyssnar på.
Klubbkulturen är inget gemfört med de länder du nämnde men den finns i alla fall, bjuder man in tllräckligt attraktiva djs och försöker fixa en schysst stämning så blir det med stora möjligheter fullsatt (kolla på mondaybar festerna).
Vi kommer att ta avstånd ifrån fjortisar men det kommer ju rätt naturligt eftersom musiken inte kommer att falla de i smaken.
Det finns inga garantier att detta kommer att fungera men vi tror starkt på konceptet om man gör det rätt, vi vet redan att det finns tillräckligt många som tycker om musiken men det är ju det att ska lyssna också. Tanken är inte att bara få edm lyssnare till kanalen utan också de som inte nödvändigtvis lyssnar på edm.

Mvh
Danne

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma