Till er som är "gamla" och har sporthoj...

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Supersport(touring)
...ska man det, egentligen?
Eller borde man egentligen inte sälja skiten och lägga pengarna på sånt som ger betydligt fler vuxenpoäng, som ombyggnationer på kåken, pedagogiska leksaker till barnen, mysiga semestrar med familjen?

...jag menar, egentligen?? :va

Eller räcker det kanske att använda dom pengar man sparar in på försäkringen jämfört med om man var 22 år till detta? :tummenupp

Och framför allt, håller den motiveringen för en kritisk granskning av ens sambo?? :gnissla

Ähhh, man kan väl ha allt så slipper man ta ställning :tummenupp

Och man är inte äldre än man gör sig till.....

Som sagt lev livet så länge det går! :fyllisar
Man e ju inte äldre än man känner sej.Å har man en tant som också kör sporthoj så behöver man inte oroa sej för fel prioteringar :banana

Kjelle skrev:
Eller borde man egentligen inte sälja skiten och lägga pengarna på sånt som ger betydligt fler vuxenpoäng, som ombyggnationer på kåken, pedagogiska leksaker till barnen, mysiga semestrar med familjen?
Vuxenpoäng suger, vägra bli vuxen och ha kul istället, den dagen du säljer din hoj så säljer du din själ, man kan inte bara jobba, äta, skita & sova.

De "gamla" jag känner som lagt ner med att åka sporthoj på vägarna har haft motiveringen att dom inte vill köra ihjäl sig nu när man har fru och ungar. Därför har flera av dom satsat på att enbart köra på bana för att underhålla sporthojs-suget.
Jag skulle tro att de flesta äldre som slutar åka sporthoj har denna motivering och inte att det handlar om någon ekonomisk fråga, eller?

Carbon skrev:
De "gamla" jag känner som lagt ner med att åka sporthoj på vägarna har haft motiveringen att dom inte vill köra ihjäl sig nu när man har fru och ungar. Därför har flera av dom satsat på att enbart köra på bana för att underhålla sporthojs-suget.
Jag skulle tro att de flesta äldre som slutar åka sporthoj har denna motivering och inte att det handlar om någon ekonomisk fråga, eller?
Det stämmer nog rätt så bra, men det är lättare att skylla på ekonomin, man är ju ingen fegis...

:tungan

GSXR1100R skrev:
Vuxenpoäng suger, vägra bli vuxen och ha kul istället, den dagen du säljer din hoj så säljer du din själ, man kan inte bara jobba, äta, skita & sova.

Håller med varje gång man får sånna dumma tankar köp en hoj till istället :banana :tomten

ääh...Min pappa fyller 50 i vår och han kör fireblade, även en kompis som är 50-55 kör även han fireblade och en till som är runt 50 letar fireblade! :tummenupp

KalleNorton skrev:
ääh...Min pappa fyller 50 i vår och han kör fireblade, även en kompis som är 50-55 kör även han fireblade och en till som är runt 50 letar fireblade! :tummenupp
det säger väl lite om fireblade :D

???

Köra hoj är väl ingen hobby som kostar pengar, det är väl en livsstil? Så ser jag det iallafall... :)

Det är INTE sä jävla billigt bara för att man är gammal! jag betalar 34' eller något sådan hel/hel men bor mitt centala gbg (är 33)

... men det är inte förrän nu man har råd att ha två hojar och två bilar :arsele

Kjelle skrev:
Vuxenpoäng är för fjortisar. Men är du av en eller annan anledninga trött på/skeptisk till bågen så sälj. Det finns en väldigt massa kul grejer du kan göra för de pengarna.

I den mån man överväger att sluta åka hoj, så är det riskerna som spökar. Det går inte att sticka under stol med att perspektivet på tillvaron förändras när familjen växer.
Men å andra sidan, man måste ju leva. Så det får allt bli hoj ett tag till trots att de gråa håren blir allt fler. Helt klart är att den långsammaste på SH de sista två åren blivit ännu harigare och långsammare. Sänker jag farten mer trillar jag omkull. :näsblod

Ankan skrev:
I den mån man överväger att sluta åka hoj, så är det riskerna som spökar. Det går inte att sticka under stol med att perspektivet på tillvaron förändras när familjen växer.

Håller absolut med om det. Fick en dotter för 3 månader sen och visst har man funderat på risken kontra glädjen i att köra hoj. Som tur är så tycker jag det är så pass kul att jag tänker fortsätta åka. :tummenupp

Att frugan också åker hoj gör ju ekonomin lite lättare att motivera.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti