Till dig som ska rega 25kw!

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Var inne hos bilprovningen för andra gången på en regbesiktning nu. Klarade mig:)

Nu såhär sent på året så får dom på SB inte provköra cyklarna så man kan ju helt enkelt fylla i monterings pappret själv och köra in sen(om man nu har i avsikt att köra ostrypt sen). Dom provkör inte eller någonting.

Tänkte bara säga det så inte fler gör tabben jag gjorde nu:(

Jag har varit med och regbesiktat 2 hojar! Min + en kompis r6a..

Dom provkörde inte nån av våra cyklar fasst det var mitt i sommarn..

uggla skrev:
Jag har varit med och regbesiktat 2 hojar! Min + en kompis r6a..

Dom provkörde inte nån av våra cyklar fasst det var mitt i sommarn..
Samma här. Registreringbesiktning och "vanlig" Besiktning (kontrollbesiktning?) är 2 olika saker.

Biifer skrev:
Samma här. Registreringbesiktning och "vanlig" Besiktning (kontrollbesiktning?) är 2 olika saker.

jo det är ju lite olika saker, men jag pratade om regbesiktning till 25kw

MostWanted skrev:
samma här, mitt i sommarn. dumt å åka ostrypt hoj dedär åren om det händer nått...

trafikförsäkringen gäller ju, vad skulle det göra om man ändå bara kör halvförsäkrat?

Mr Helmut skrev:
jo det är ju lite olika saker, men jag pratade om regbesiktning till 25kw

trafikförsäkringen gäller ju, vad skulle det göra om man ändå bara kör halvförsäkrat?
det jag menar är om du smäller kan de frånta dig ersättningen mot annans skada, mot förutsättning att det blir polissak av det hela...

MostWanted skrev:
det jag menar är om du smäller kan de frånta dig ersättningen mot annans skada, mot förutsättning att det blir polissak av det hela...

Det enda som gör att inte trafikförsäkringen ska gälla är om man är påverkad av alkohol eller narkotika, rätta mig om du vet vad du pratar om:rolleyes:

Annans skada täcker trafikförsäkringen!

Dom provkörde inte min i somras när jag reg besiktigade min på 25 kw!

Mr Helmut skrev:
Det enda som gör att inte trafikförsäkringen ska gälla är om man är påverkad av alkohol eller narkotika, rätta mig om du vet vad du pratar om:rolleyes:

Öööh, gäller trafikförsäkring vid olovlig körning? :confused:

Benke skrev:
Öööh, gäller trafikförsäkring vid olovlig körning? :confused:

är nog rädd för det, men så vet jag inte om det har någon bestydelse att cykeln faktiskt är försäkrad på full effekt och inte 25kw

Mr Helmut skrev:

Dom kan nog styra upp självrisken om du skadar något till ett belopp så du får jobba några ihop för att gå + igen...

HanneZ skrev:
Dom kan nog styra upp självrisken om du skadar något till ett belopp så du får jobba några ihop för att gå + igen...

Självrisken kanske dom kan höja lite men såna belopp är man mindre rädd för ,värre om man nu skulle skada annan person när det kan bli belopp på flera hundra tusen:(

Sen det sista du skrev får du gärna ta en gång till för jag fattar inte ett ord av vad du skriver:3freak

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing