Till detta går våra licenspengar..

Ernst skrev:
Gör du valet att inte pejja de futtiga kronorna det kostar att försäkra så får du inga favörer när DU skadat dig. Punkt slut.

Och vilka får då betala för de skador du åsakat dig själv och andra?

Okej, tillbaka till ämnet som handlade om licenspengarna.
Känner ni förare att ni får något för dessa pengar, nu när man fått det uppspaltat vad det går till.
Det är ju vi som kan påverka detta.

jag har förstört min fot som är kass idag. Den räknas knappt som invaliditet. Jag behöver operation igen snart. Har redan haft en tidigare. Skall åter igen få en operation nästa år nån gång.

Jag kan inte egentligen motionera eller röra mig ordentligt utan att foten står i vägen. :( jag är Inte nöjd

Jag funderar på att dra igång något till förmån för tävlande och organisatorörer. Fast jag kommer inte gå in på försäkringsfrågor där, det är för många lagar och stadgar o tjafs.

Det blev bara en liten smyghöjning tills nästa år
3150 kr för a- licens 2450 för b-licens
junior 1450 kr
bara en femtiolapp i höjning per licens :banana
för sade de på förbundet att vi är så få så vi måste höja licensen nu säger de att vi är så många då blir det mer skador så vi måste höja licensen :huvet

Eftersom den "enda" grejjen jag fick extra med licensen var IB, som jag ändå inte vill ha..
så kommer jag nästa år att köra på engångslicenser, det blir billigare i längden, dock har man inte samma "försäkringsskydd" eftersom man inte har en licensförsäkring när man tränar, men min personliga försäkring täcker det istället.

för att man ska "tjäna" på att lösa ut licensen så blir det väl runt 5+ tävlingar man ska ställa upp i för att det ska löna sig.

//håkan

Men då får man väl inte träna på andra banor än LMS? Eller? Jag funderar på att ta ut licensen just för det även om jag kanske inte kör en enda tävling. Är det fel?

Neutral skrev:
Men då får man väl inte träna på andra banor än LMS? Eller? Jag funderar på att ta ut licensen just för det även om jag kanske inte kör en enda tävling. Är det fel?

På Falkenberg får man inte träna utan licens, men det kanske inte rör just dig så mycket.

Swedie skrev:
Ska inte A-förare skada sig mindre än B-förare? Varför betalar vi mer! :4skrika

A-förarna betalar mer för att b-förarna ska få billigare licens. Annars ingen skillnad på licensen/försäkring.

Neutral skrev:
Du får betala för en tillfällig licens, precis som vid race, åtminstone på Gelleråsen. Kostar således 300 extra för det vid träning.

Löste engångslicens på Gelleråsen 31/7 och kraschade på tävlingen. Min axel skadades och jag undrar om engångslicensen inkluderade försäkring som kan ge mig ersättning. Finns annars en försäkring för banan/arrangören som kan ge ersättning?

Nyteknik skrev:
Löste engångslicens på Gelleråsen 31/7 och kraschade på tävlingen. Min axel skadades och jag undrar om engångslicensen inkluderade försäkring som kan ge mig ersättning. Finns annars en försäkring för banan/arrangören som kan ge ersättning?
Den innehåller om jag minns rätt en ersättning som är ännu sämre än vid den vanliga licensen. Bäst är väl att kontakta SVEMO som ju har dealen med TH. Banförsäkringen täcker bara tredje part (publik, funktionärer etc) och inte föraren eftersom han/hon har det via licensen.

Gustav O skrev:
Den innehåller om jag minns rätt en ersättning som är ännu sämre än vid den vanliga licensen. Bäst är väl att kontakta SVEMO som ju har dealen med TH. Banförsäkringen täcker bara tredje part (publik, funktionärer etc) och inte föraren eftersom han/hon har det via licensen.
Kan ju vara värt att kolla i alla fall (med Svemo). Tack för tipset.

Jörgen Player Special skrev:
400 till IB känns som ett straff...

Tror kontraktet var skrivet till 2007.. sen tycker jag man kan få välja själv om man vill att så mycket pengar ska gå till en tidning som ändå inte är speciellt bra.

Bikerbitch skrev:
Tror kontraktet var skrivet till 2007.. sen tycker jag man kan få välja själv om man vill att så mycket pengar ska gå till en tidning som ändå inte är speciellt bra.

Jag prenumererar hellre på Uti vår hage... Så kan man få några goa skratt innan man släcker ljuset i depån.

Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...