Till allmän kännedom. MC-kortege för trafiksäkerhet

Motorrad skrev:
2183681 Lägger en länk till forumet: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=121354

Sammanfattning.
Avgång från parkeringen vid färjestationen (vid Tivoli) klockan 18:00 onsdagen 31/5 i kortege. Anledningen: för att övriga trafikanter ska uppmärksamma oss mc-förare i trafiken.

Vi får ingen poliseskort i Helsingborg och därför söker vi efter hojåkare som kan hjälpa till med kortegen.

Intresserade? PM:a mig

Tamt

Det var en ganska tam kortege idag och kort. Körning från parkeringen bakom Tivoli ut mot Pålstorp (precis utanför Råå) sen var det slut. Tyckte att det var ett konstigt ställe för Reisleiter (polis på mc) att avsluta kortegen på en liten busshållplats som skulle platsa för 30-40 hojar.

Från denna plats kunde de som ville fortsätta åka någonstans vid Röstånga för att dricka kaffe. Njae, inte med massa glidare som väsnades så mycket. Tur jag hade öronpropparna på :) Vi var fyra sporthojar och en touring som beslöt att köra en egen runda. Touringen följde med oss lite men avvek för det skulle ätas bakverk. Istället anslöt en femte sporthoj som tog sig an reisleiterrollen och vi fick ett mycket bra gazz :tummenupp

Det blev ett lyckligt slut :banana

Motorrad skrev:
2204984 Det var en ganska tam kortege idag och kort. Körning från parkeringen bakom Tivoli ut mot Pålstorp (precis utanför Råå) sen var det slut. Tyckte att det var ett konstigt ställe för Reisleiter (polis på mc) att avsluta kortegen på en liten busshållplats som skulle platsa för 30-40 hojar.

Från denna plats kunde de som ville fortsätta åka någonstans vid Röstånga för att dricka kaffe. Njae, inte med massa glidare som väsnades så mycket. Tur jag hade öronpropparna på :) Vi var fyra sporthojar och en touring som beslöt att köra en egen runda. Touringen följde med oss lite men avvek för det skulle ätas bakverk. Istället anslöt en femte sporthoj som tog sig an reisleiterrollen och vi fick ett mycket bra gazz :tummenupp

Det blev ett lyckligt slut :banana

Helt klart tråkigt...jag tror inte ens det var så många som trettio hojjar. Kändes som om det inte fanns nåt budskap som kunde nå fram till allmänheten. Det hade ju varit bra med lite längre varsel, så att det kunde publiceras en del i media. Då kanske budskapet nått fram.
Bakverken var helt klart godkända som efterrätt till en maffig BBQ. Där missade ni nåt, pojkar :hihi
Sen e min hoj inte en touring. Det är en sporttouring. :fatta!

Alla store grejer startar smått, så nästa är blir det 300 hojar i Malmö och 150 i Helsingborg :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back