Till alla ZX-10R ägare

rougie

Smile you just got fucked 4 life!
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Framför datorn!
Hoj
1000RR Repsol Replica
Svar: Helst skall motorcykeln transporteras på släp eller i en lastbil. Skulle inte detta vara möjligt kan motorcykeln köras sakta och försiktigt till återförsäljaren. Välj den kortaste sträckan och vägar med bra underlag.

Precis hur alla ZX10R ägare kör sina hojar :hihi
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
UrbanTiger skrev:
Fråga: Hur ska underleverantören undvika detta i framtiden?Svar: En noggrannare kvalitetskontroll med röntgen och förbättrad gjutprocess för att eliminera porer.[/I]
Borde inte det redan ingår i den nuvarande kvalitétskontrollprocessen? :va
Den är ju en ganska viktig del som utsätts för stora påfrestningar och då borde man ju skydda skinnet bäst man kan. Annars blir man stämd av amerikanerna...
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
vliken tur att min redan är på verkstad.. undrar om framhjuls-släpp kan på så sätt ingå i garantin?! :confused: :tungan
 

Ninja_Alex

MOTOGP!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Där vägarna svänger..
Hoj
ZX-9R E2P, Styrdämp, DB-glas, Kolfiber, miniblinkers, Akrapovic system, bänkad 142 SAE, sönderslitna RR-däck....
nehä!!!! det är inte sant, jag hör inget!!! *håller för öronen o gapar* "#¤"¤#%#&"#¤% :kocko

ja ska ändå köpa eeeeeen såååååååån :Bugar
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Goffe skrev:
vliken tur att min redan är på verkstad.. undrar om framhjuls-släpp kan på så sätt ingå i garantin?! :confused: :tungan

Helt klart, framhjulet kolapsade ju. Det hörde jag när jag stod bakom två hus i depån. Säg att du inte vill betala nån självrisk.
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
UrbanTiger skrev:
Här kommer två frågor och två svar som gör att jag aldrig kommer att äga en Kawasaki. Skulle vara kul att läsa den 8D-rapporten :va


Fråga: Varför har felaktiga fälgar levererats från underleverantören till KHI (Kawasaki Heavy Industries)?Svar: Kvalitetskontrollen har inte varit tillräckligt noggrann hos underleverantören.

Fråga: Hur ska underleverantören undvika detta i framtiden?Svar: En noggrannare kvalitetskontroll med röntgen och förbättrad gjutprocess för att eliminera porer.

eee..varför inte, tror du alla andra märken har 100% kvalitetskontroll på sina detaljer? De kommer införa röntgen samt förbättra gjutprocessen. Helt perfekt svar, bättre blir det inte...

Bortförklaringen skulle väl vara kul o läsa, men som de flesta vet så är det jävligt svårt att komma ifrån porer vid gjutning. De dyker upp då och då helt enkelt. Enda sättet är att ha 100% röntgen eller ultraljud.

Edit: Eller föresten, nu var jag nog lite snabb.. Står inte 100% kontroll, då blir det nog bara stickprov. Nää...inga kawwor i mitt garage.
 
Last edited:
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top