Till alla Spiderman nördar trailer del 3

DAMN!! Looking good...

Venom och Sandman(med den rätta tröjan), men vem är det på svävaren. Jack O'Lantern??

Min Spidey-kunskaper är dammiga...

Peccus skrev:
2270187 Vem är venom? Det har jag aldrig riktigt fattat..?

Det var länge sen jag kollade på spindelmannen på trean tidigt på lördagar, men jag har för mig att det är en sorts gegga som hittades i rymden.

Finns mer att läsa här: http://en.wikipedia.org/wiki/Venom_(comics)

Peccus skrev:
2270187 Vem är venom? Det har jag aldrig riktigt fattat..?

Det är en utomjordisk symbiot som Spidde hittar på Secret Wars-planeten. I början verkar det bara vara en tanke styrd dräckt men visar sig sedan ha en egen vilja..... huuuuuu va hemskt va!!

Chrille skrev:
2270254 Det är en utomjordisk symbiot som Spidde hittar på Secret Wars-planeten. I början verkar det bara vara en tanke styrd dräckt men visar sig sedan ha en egen vilja..... huuuuuu va hemskt va!!
Jaha, när spindeltarzan är svart så är han Venom?

morlock skrev:
2270301 Jaha, när spindeltarzan är svart så är han Venom?

Nja, Venom som en figur är ursprungligen en kombo av Eddie Brock och Spiddes gamla dräkt. Sen har dräkten blivit Venom och personen inuti är bara en värd. Förr var inte dräkten en egen identitet.

Sen har även spindeln haft en svart, vanlig dräkt-dräkt för att röra till det ytterligare.

Det är nog lättast att vänta på filmens förenklade version....

Last edited:
Chrille skrev:
2270107 DAMN!! Looking good...

Venom och Sandman(med den rätta tröjan), men vem är det på svävaren. Jack O'Lantern??

Min Spidey-kunskaper är dammiga...

Green goblin är det på svävaren (Harry)

Peccus skrev:
2270381 Secret Wars? Känns som att jag missat massor... :)

Stället där Beyonder(nån slags halvgud har jag för mej) lät en massa superhjältar slåss mot varann för det ultimata priset eller hur det var.....

Va iofs hundra år sedan jag bläddrade i en marveltidning...

Stoppsladd skrev:
2270393 Stället där Beyonder(nån slags halvgud har jag för mej) lät en massa superhjältar slåss mot varann för det ultimata priset eller hur det var.....

Va iofs hundra år sedan jag bläddrade i en marveltidning...

Jo men Secret Wars 1 och 2 var väl ungefär hundra år sen?? Eller iaf 15-20??:tungan

Tjoffe skrev:
2270410 Green Goblin e väl farsan va. Heter itne sonen Gula trollet.

Han tog väl bara över prylarna. Gula trollet...är inte det hobgoblin som var en kopia typ? :gnissla

På IMDB står det Green Goblin på Harry.

Edit: Hoppas någon vet...annars får jag gå ut i förrådet och rota bland lådorna. *Minne som en guldfisk*

Chrille skrev:
2270409 Jo men Secret Wars 1 och 2 var väl ungefär hundra år sen?? Eller iaf 15-20??:tungan

Jo det stämmer nog. Har nog inte bläddrat i en sån sen högstadiet så det stämmer nog ganska bra :D

Socrates skrev:
2270426 Han tog väl bara över prylarna. Gula trollet...är inte det hobgoblin som var en kopia typ? :gnissla

På IMDB står det Green Goblin på Harry.

Edit: Hoppas någon vet...annars får jag gå ut i förrådet och rota bland lådorna. *Minne som en guldfisk*

Green Goblin - först Norman Osborn och sen får sonen Harry en knäpp och tar över pappas leksaker och mål.

Hobgoblin - ursprunligen Ned Leeds, kollega till Peter Parker, som dödas av lönnmördare i Tyskland.Dräkten tas sedan över av Jack O'Lantern som kör vidare...men det var några år sen nu....

Har jag läst något så glömmer jag det inte så lätt :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg