Till alla som vistas i trafiken!

Ingen från Dalarna som sett Pippis text i någon tidning i Dalarna :confused:

Jag har sett den och är överlycklig!

Satt utanför MC-shoppen och väntade i 35 minuter idag och där är det en 2filig rondell. Det flesta lastbilar blinkade ut ur rondelen, polisen och EN till person bil blinkade, resten gjorde det inte... Fruktansvärt tycker jag!

Jo, den var ju inne i Mora Tidning i fredags, men jag skickade den till ytterligare 5 tidningar :) Borlänge Tidn, Falu Kuriren, Södra Dalarnas, Nya Ludvika och DalaDemokraten. Har inte lyckats hitta den i nätupplagan heller :gnissla

Jo, den var ju inne i Mora Tidning i fredags, men jag skickade den till ytterligare 5 tidningar :) Borlänge Tidn, Falu Kuriren, Södra Dalarnas, Nya Ludvika och DalaDemokraten. Har inte lyckats hitta den i nätupplagan heller :gnissla

Ja, vi får fortsätta mata på :)

Lyfter tråden om någon vill kopiera texten och skicka insändare till tidningarna :)

Jag har sett den och är överlycklig!

Satt utanför MC-shoppen och väntade i 35 minuter idag och där är det en 2filig rondell. Det flesta lastbilar blinkade ut ur rondelen, polisen och EN till person bil blinkade, resten gjorde det inte... Fruktansvärt tycker jag!

Du får göra som i Danmark.Stå topless,iförd nån sexiga trosor och stå o vinka med skyltar som upplyser vad som ska göras i trafiken.

Tyvärr är det allt för vanligt att folk har svårt för användandet av tex blinkers.
Bla nya fina bilar med fisförnämt folk.

Bra skrivet!

Vad det gäller högerregeln så ska man (tyvärr) inte försöka göra rätt i Vallentuna.
Då blir man överkörd, ingen vet vad det är för något.

Jag kör där i jobbet och har kollat många gånger men det finns inga företrädesskyltar, alla kör enligt "störst väg går först". Även jag... :rodnar

Bra skrivet!! Viktigt att sköta sig i trafiken... bete sig som en idiot kan man göra på banan där man förhoppningsvis bara skadar sig själv :gnissla

Snyggt Pippi, riktigt bra skrivet.:klappar :klappar

http://home.rixtele.com/~saterbo/tidn.html
länk till en sida med länkar till en massa tidningar

Tack så mycket för länken! Jag SKA sätta mig i helgen och skicka in till alla mailadresser jag hittar :) Det är ju dessutom kort vecka nästa vecka så då kanske jag inte är så färdig på kvällarna...

Tusen tack morsan för allt jobb su lagt ner!

Vi har startat en omvändning av folk på mitt jobb nu iaf, min chef säger av nån konstig anledning :rolleyes: åt alla att de inte skall gå mitt i vägen och jag tjatar på alla att de skall använda blinkers... Bra deal :) Sprid och följ!!!

Jag har nu äntligen fått nya däck på min hoj och den går som en klocka så nu kommer vi synas mer på vägarna! Ha kul och visa hänsyn!!!
/Pippi

ETT mail skickade jag, med din kopierade text bifogat som ett Word-dokument.
Sex tidningar fick det, tre tog in texten :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT