Till alla som vistas i trafiken!

Förslag?

Byt i texten gärna ut "..fast jag har förkörsrätt enligt höger regeln..." mot något bättre. Oprofessionellt och ett sånt yttrande skulle troligen ge underkänt på ett KK-prov.
Varken "rätt" eller "förkörsrätt" existerar i trafiken.:confused:

... sagt med "BW-mode on"..:D
 
Byt i texten gärna ut "..fast jag har förkörsrätt enligt höger regeln..." mot något bättre. Oprofessionellt och ett sånt yttrande skulle troligen ge underkänt på ett KK-prov.
Varken "rätt" eller "förkörsrätt" existerar i trafiken.:confused:

... sagt med "BW-mode on"..:D

+1.

Min trafiklärare sa alltid: -"I trafiken har du inga rättigheter, bara skyldigheter."
 
Grymt bra skrivit! Är det OK om man förmedlar texten vidare?

//Glavve
 
Tackar och bockar. Diskussion om vad som är rätt eller fel i texten har vi gått igenom tidigare i denna tråd så jag tänker inte tjata om det igen!

Självklart får ni sprida texten till allt och alla, gärna till bilfolk, biltidningar osv. SMC har lagt ut texten på deras hemsida och förhoppningsvis vill de trycka den i tidningen nu under våren.

Ta det lugnt i trafiken och respektera varandra så kanske vi slipper bli av med flera hojvänner än vad redan skett.

Tänker på Dig Christer! Lider med er Bikerboyz, tur att han har det bra i hojhimlen utan poliser och kan gasa året om! Vila i frid
 
Är våren här?

Jag undrar bara, nu har det snöat 15 cm sedan igår och det kommer mera...
Men någonstans kanske det är vägar som det går att köra MC på så..
Upp på första sidan igen
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top