Till alla rödljusracers i gbg.............

har nog sett detta åk ett par ggr på bananpiren, om det nu inte råkar finnas fler 3:or med vita fälgar som åker 201/402 i gbg och går snuskigt fort.

Synd att han hade problem med väghållningen på piren med all den kraft sist jag såg honom. Bilen ringlade fram då eftersom det bara släppte konstant.
kanske hittat lösning på det nu?

Trevlig bil :D

Gissar på att det kan bli svårt att få ner allt det pluvret i backen utan att ta till drastiska åtgärder,man undrar ju vad han har för drivlina i den för att det skall hålla med 1045 Nm på bakhjulen :yoparty

Vi tävlade på bananpiren i somras. Han har ju bakhjulsdrivet och jag fram så jag fick inte chansen att torka av honom sida vid sida.

Stämmer bra Alming, Limmet fick inte köra nått mer på piren efter den repan med sina däck... utan riktiga däck spinner det bara ännu mera!

Långa farbron skrev:
2593157 Trevlig bil :D

Gissar på att det kan bli svårt att få ner allt det pluvret i backen utan att ta till drastiska åtgärder,man undrar ju vad han har för drivlina i den för att det skall hålla med 1045 Nm på bakhjulen :yoparty

Kolla hans hemsida där står allt om bilen.

Pysch skrev:
2593180 Stämmer bra Alming, Limmet fick inte köra nått mer på piren efter den repan med sina däck... utan riktiga däck spinner det bara ännu mera!

Problemet med piren är oxå att den lutar då blir det extra svårt för effektstarka bilar.

Tråkigt att det inte finns någon vettig raka i gbg längre.

Sen är väl de som driver "racen" inte de mest diplomatiska.

Alming skrev:
2593237 men... i vilket syfte?

Som alla andra saker................för att det går

Last edited:
Alming skrev:
2593237 men... i vilket syfte?
Ja du? Limmet älskar att meka med fordon, jag har växt upp med honom och fastän man inte hade tummen mitt i handen så fick man ringa limmet så fort man hade problem med något/mopeder... han var alltså GUD på att meka redan vid 15 års ålder. Han hade förövrigt sveriges snabbaste mt5:a.

Blondie skrev:
2593239 Problemet med piren är oxå att den lutar då blir det extra svårt för effektstarka bilar.

Tråkigt att det inte finns någon vettig raka i gbg längre.

Sen är väl de som driver "racen" inte de mest diplomatiska.

Ja, men det förklarade ju feldthusen klart och tydligt att piren inte var en bana, utan en raka för tidtagning för standardbilar som klarar en besiktning...och hur många procent av bilarna är det då? :va :huvet

Pysch skrev:
2593313 Ja, men det förklarade ju feldthusen klart och tydligt att piren inte var en bana, utan en raka för tidtagning för standardbilar som klarar en besiktning...och hur många procent av bilarna är det då? :va :huvet

Men ändå får "deras" kompisar köra?

Vi kan disskutera det över pm så slipper vi officiell pajkastning.

Riktig respekt för hans hantverk, extremt duktig kille som brinner för sin sak:tummenupp

Jag är impad:)

Küngen skrev:
2593262Han hade förövrigt sveriges snabbaste mt5:a.

Knappast att han hade sveriges snabbaste mt5:a, Efter som jag hade den snabbaste mt5:an. Med hela 130km/h Tror inte hans gick fortare eller?.. :gnissla

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8