Till alla Husaägare!

Tja.
Det är så men hade inte behövt vara det. Jag är ganska opartisk när det gäller hojar. Jag pushar aldrig för ex Husaberg i nåt läge när nån vill köpa hoj utan alltid för att var och en ska ta ett beslut efter vad som kan tänkas passa för personen i fråga.
En Husaberg är tex ett dåligt val för de allra flesta.
På samma sätt är en XR650 ett bra val för de allra flesta.
Det är dock inte ett bra val för den som övervägande ska åka bana och seriöst satsa på att rejsa precis som en Husaberg inte är ett bra val för nån som vill ha en hoj som de regelbundet ska åka 10mil+ på.
Sen finns det massor av hojar där emellan som SMR, 625, 660 osv osv.

Oavsett så kalla mig inte partisk för det är jag inte och har aldrig varit. Husa är en bra hoj för MIG dock. En TM 660 skulle säkerligen sitta nästan lika bra dock. För mig är chassit nummer 1. Lätt och synnerligen racigt är mitt första krav. Efter det brett vrid. Kostnad för inköp och delar. Tillgång på delar. Osv osv. Sen naturligtvis vem som är beredd att sponsra min racing till viss del. Skulle dock inte acceptera att åka för Suzuki ed då det inte finns nån chans att vinna med de material de har nu så jag är inte en total ***** bara lite. :rolleyes:

Daniel
www.supermotard-racing.com
 
"En Husaberg är tex ett dåligt val för de allra flesta.
På samma sätt är en XR650 ett bra val för de allra flesta."

WORDS!! :yoparty
 
Ja, det märks att du fattar. :va

Dvs att alla vill ha mycket effekt, lite vikt osv. Men de flesta (du tex) nöjer sig med lite mindre för säkerhets skull. Vilket iofs är helt förståligt men förmodligen inte det som du tyckte var "Word".

Sen tillkommer det lite praktiska orsaker för många, man vill inte ha outhärdliga vibrationer under sin vägåkning, helst en lite mjukare sadel och en soppatank som tar en längre än 12 mil i stöten. För att nämna några...

Daniel...
 
ypvs skrev:
Ja, det märks att du fattar. :va

Dvs att alla vill ha mycket effekt, lite vikt osv. Men de flesta (du tex) nöjer sig med lite mindre för säkerhets skull. Vilket iofs är helt förståligt men förmodligen inte det som du tyckte var "Word".

Sen tillkommer det lite praktiska orsaker för många, man vill inte ha outhärdliga vibrationer under sin vägåkning, helst en lite mjukare sadel och en soppatank som tar en längre än 12 mil i stöten. För att nämna några...

Daniel...

Håller med helt i dina inlägg!! :tummenupp
 
Adrian_J skrev:
När gör dom det då?

På din finns det ju inte ens några :D

Som jag sagt tidigare... "Elstart är för kärringar...får du inte igång hojjen med kicken byt till en mindre"

Och när dreven i husan går sönder.. ja du.. vi kan ju fråga JW får du höra!!
halva sommaren förstörd pga just de dreven.. och långa leveranstider på delar...

men husan går ju bra annars... :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top