Till alla "glidar-mc" ägare, framför allt YamahaXV1600

Mina glidarfavvosar:
Sugakuki savage:
2003-Suzuki-LS650Savagea-small.jpg

Mysig hoj med charmig motor.
Effektmässigt handikappad.

Jag körde upp för mellankortet med en Sugakuki Savage!

Det är min mammas och jag har tillbringat en halv sommar (300 mil) en sån där innan jag fick pengar till något mera inspirerande (Suzuki DR 350)

Motorn är lågvarvig så den effekt som finns (inte mycket) kommer tidigt och vridet finns där från riktigt låga varv men man bör inte vara mera än 170 cm lång om man ska köra den. Jag är 176 cm lång :död

Kika in på www.vstar.se

Min polare som driver sidan, här hittar du även länkar till bl.a. svenska Warriorklubben.
Provkört både wilden (1600:an) och Krigarn (1700:an), förbannat roliga cyklar med mycket gött vridmoment. Nya krigarn delar bromsar, gaffel etc. med R1:an.

Har kört både sporthojjar och glidare, slutade med att jag slaktade min stackars 1100 till förbannelse och byggde en riktig åkhoj av den. Rad 4:or i all ära, men jag är nog mest för twinnar eller 3 cylindriga ;)

Sen är det fullständigt skitsnack att det inte går att pressa skiten ur många glidare. Mycket handlar inte om typen av hoj, utan snarare den som sitter på.

Det är lika mycket skitsnack från båda lägren (sporthojsåkare och "glidare"), eftersom jag är en jävla rebell så valde jag att hamna mitt i korselden. Vem fan vill vara som alla andra?

Kör hårt på den hojjen som tilltalar just DIG, inte någon annan!

Finns bara ett alternativ om det gäller glidare och det är The Nightster... schysst retrostuk á la the great escape och så är det ju en harley.

Köp en japs istället. mycket bättre kvalitet. ska du köpa en hd kan du lika gärna ge mig 300 000 kronor så svetsar jag en cykel i gjutjärn åt dig.. ungefär samma kvalitet

Finns bara ett alternativ som jag ser det och det är nya Triumph Thunderbirden, 1600 cc parallelltwin med grym väghållning. Provkör en sådan och du är fast.

Och hur faen kan någon döpa en hoj till DragStar ? Jag menar - Följer det med en cerise färgad handväska och ett backstagepass till afterdark när man köper en sådan ?

Last edited:
Trajjan har fått skitbra recentioner, kan absolut vara ett alternativ. Kostar dock skjortan, filsingarna och din själ.

V-rod, Streetrod eller nightrod kanske?
Dom går bra för att vara ''glidare'' och dom har häftigt stuk!
Och sen bra väghållning :P
Men dom kostar en hel del också..

Det spelar ingen roll vilken glidare man kör.
Det är fransarna som räknas ju! Utan fransar är man en sopa.

img_0_656_1242931101.jpg

f2961626-fd1a-4d25-8467-2b04d6a96a27_large.jpg

Skönt att någon har koll...

Hoppa över wårriårn och köp en MT-01, samma motor 100ggr roligare.
Dessutom inga vådsamma överpriser på begmarknaden.

Bifogat

• 2009-MT-01-static-02_prv_tcm36-271044.jpg
    2009-MT-01-static-02_prv_tcm36-271044.jpg
    33.2 KB · Visningar: 77
Skall du köpa en Yamma och gå med i klubben måste du ha "jag önskar jag vore en riktig outlawåkare kläder" jag såg klubben när de åkte hem från Gotland i söndags, det var det töntigaste jag sett.
Samtliga hade klätt ut sig som värsta bikers tom med skinnväst, bak på ryggen en tygemblem med V-någonting, nästan alla hade desutom helt nya skinnkläder, några hade torgvantar av skinn när de gick runt på stan innnan färjan gick :hoppskrat:
Vi snackat om töntiga gubbar.
Samtliga körde på färjan utan hjälm, gasade som om det vore tävling.

Men visst på tomgång låter de gott, som en fiskebåt.

Skall du köpa en Yamma och gå med i klubben måste du ha "jag önskar jag vore en riktig outlawåkare kläder" jag såg klubben när de åkte hem från Gotland i söndags, det var det töntigaste jag sett.
Samtliga hade klätt ut sig som värsta bikers tom med skinnväst, bak på ryggen en tygemblem med V-någonting, nästan alla hade desutom helt nya skinnkläder, några hade torgvantar av skinn när de gick runt på stan innnan färjan gick :hoppskrat:
Vi snackat om töntiga gubbar.
Samtliga körde på färjan utan hjälm, gasade som om det vore tävling.

Men visst på tomgång låter de gott, som en fiskebåt.
kan det ha varit Vulcan riders? http://www.vulcanriders-sweden.org/ har sett dem några gånger på Gotland

lycka till med kort och hojköp, men är du verkligen på rätt forum. SPORTHOJ.com känns inte riktigt som rätt forum för dig. Finns säkert massa bra glidar-forum där du kan få bättre svar på dina frågor

lycka till som sagt

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...