Till 660 ägare

• Thread starter Thread starter Macco
  • Start date Start date
660 och 625 har väl samma chassi?
Trodde bara det var motorn som skilde.

Jag tror nog också att elstarten är den avgörande faktorn faktiskt, folk är för lata helt enkelt och förstår inte vilken rolig hoj dom går miste om när dom väljer bort 660:n pga kickstarten.

Saknar min 660 :( vill ha en sån igen, som komplement till streetfightern :D

Varför skulle 625 vara roligare än 660?
Chassit är i princip detsamma (660 ngt lättare) och 660 har ju mer drag :confused:

/Marcus

ypvs skrev:
Det var precis det vi kom överens om tidigare. 660n är roligare än 640n. Problemet är att 625an är roligare än 660n och därför går flera direkt på den om de vill ta steget in i mer aktiva hojar efter att ha haft en 640 och fått upp ögonen för aktiv motardkörning med denna på gator och torg.
Jag säger inte att 660n är en sopig hoj tvärtom. Problemet är modellprogrammet i stort. Med 640n som inkörsport och 625an för de som vill gå ett steg till så hade 450, 525 och 660n (med lite lättad motor) i ett 525 chassi varit ett ganska naturligt steg att ta. Kanske i ett sån läge tom stryka 525an som produktionsmodell som motard då de flesta som rejsar eller har planer på att kanske göra de i regel nu satsar på antingen en 450 eller max.
Och isf helt enkelt uppgradera 640n till att i framtiden ha en 660 motor...

Daniel

Undrar som föregående inlägg varför 625 skulle vara roligare än 660?

Jag skulle vilja veta vart jag hittar en 660 för 65000 kr?
Kan jag det så hänger Fazern väldigt löst.

Ni som undrar varför 625 är roligare än 660 kan ju ställa er till höger om mig vid ett trafikljus så kan jag visa er nåt kul :)

mada skrev:
Varför skulle 625 vara roligare än 660?
Chassit är i princip detsamma (660 ngt lättare) och 660 har ju mer drag :confused:

/Marcus

Jag har tyvärr inget direkt förklaring. Kände mig mer hemma på den 625 -02 jag hade än 660 -03 jag hade efter. Visst var det mer drag i 660 men nåt stämde helt enkelt inte på den, den kändes klumpigare än 625! Om allt går som planerat till nästa år så blir det en 625 på nytt.

Krigge skrev:
Ni som undrar varför 625 är roligare än 660 kan ju ställa er till höger om mig vid ett trafikljus så kan jag visa er nåt kul :)

El-start? :D

Nä struntsamma ang el-start, 625/660 är lika lätta att få igång enbart med kick!

motardnisse skrev:
Jag har tyvärr inget direkt förklaring. Kände mig mer hemma på den 625 -02 jag hade än 660 -03 jag hade efter. Visst var det mer drag i 660 men nåt stämde helt enkelt inte på den, den kändes klumpigare än 625! Om allt går som planerat till nästa år så blir det en 625 på nytt.

Ja den är klumpigare. Har definitivt det intrycket också...
660n känns 10kg tyngre och mycket segare att dra runt hårnålar och åka cross med. 625an är ganska vettig i båda lägena. Inget jag skulle tävla med, även om jag faktiskt kört två race med just en 625a. Skillnaden mot en ren racer är dock enorm.

Daniel

Krigge skrev:

Näää, den funkar inte på 660-ägare... Det enda du hinner se är ett phett rökmoln...broooomm

Menar ni att det är den större roterande massan i motorn gör att den känns tyngre? Är det i så fall så pass att 640 känns likvärdig? Har hört samma diskussion kring EXC 400 och 525 som är exakt samma förutom kubiken.

/Marcus

Last edited:
Det är tufft att kicka.......
har man ben muskler så köper man en 660
e man lat köper man 625 el 640.

för att svara på på inläggets början så e det tyvärr så att om man köper en ny hoj så förlorar man pengar, det är ju lite upp till en själv hur mycket man prutar... har aldrig köpt en hoj utan att pruta minst 10 tusen.... men har aldrig heller lyckats få det jag vill ha när jag säljer heller.... tuff luck :va

PS. GURRA i WCX e min ?&*!.....

Vroom skrev:

.

Är det nåt som säger att man måste använda el-starten på 625/640 :fatta!
Hade en 625 -02 tidigare utan el-start & en 660 -03 men skulle inte tveka att köpa en nyare 625 även om den är utrustad med el-start nu!

Vroom skrev:

för att svara på på inläggets början så e det tyvärr så att om man köper en ny hoj så förlorar man pengar, det är ju lite upp till en själv hur mycket man prutar... har aldrig köpt en hoj utan att pruta minst 10 tusen.... men har aldrig heller lyckats få det jag vill ha när jag säljer heller.... tuff luck :va

PS. GURRA i WCX e min ?&*!.....

Du köpte ju en 660 bara för att det inte fanns nåt annat ditt mongo!
625:an ÄGER!

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back