Tilläggsförsäkring

Vilken/vilka försäkringar skulle du välja?

• Antal röstningar
    0

Uppohoppa

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2007
Hoj
Suzuki
Jag har hel helårsförsäkring hos Bilsport & Mc. Nu är det dags att betala premien och jag har i samband med det fått två st erbjudanden om tilläggsförsäkring.

1) Bilsport & Mc
* 0:- i självrisk vid bärgning oavsett orsak
* 500:- i självrisk vid glasskada (istället för 3000:-)
* 100 000:- till efterlevande vid dödsfall
* Olycksfall för förare och passagerare, ersättning upp till 400.000:-
* Extra ersättning vid sjukhusvistelse längre än 72 tim
* Extra ersättning för ökade rese- och levnadskostnader till följd av trafikolycka.

KOSTNAD: 440:-/år

2) Falck Mc-assist
* Ger hjälp på plats bärgning samt hyrbil helt utan självrisker.
* Omfattar i stort sett alla driftsstopp som kan inträffa och gäller även vid punktering, bränslebrist, urladdat batteri, låsproblem samt olyckor.
* Om vi inte kan hjälpa dig på plats så transporteras din mc till en verkstad.

KOSTNAD 486:-/år

Något olika försäkringar där Bilsport & Mcs verkar koncentrerad på typ olycksfallsförsäkring och Falcks på att assistera vid driftsstopp.

Har ni någon av dessa tilläggsförsäkringar eller vilken skulle ni välja?

Ingen
Bilsport & Mc
Falck
Båda

Motivera gärna ditt val.

Hyra släp är billigare än bärgningsförsäkring..

Men blev riktigt förbannad när jag fick "erbjudandet" från falk, utformad som en vanlig faktura med en blyg mening om att det enbart var ett erbjudande..
Undrar hur många kunder dom får enbart pga av att folk betalar det utan att läsa.

Jag hade redan dubbelt olycksfall hos Bilsport & MC så det kostade mig en hundring i mellanskillnad att kliva upp på den nya varianten. Det är olycksfallsbiten som är intressant för mig, möjligheten till bärgning är en bonus, så hade jag inte haft Bilsport redan hade jag inte heller tagit Falcks assistans.

Det är dock bara två bärgningar per år som är utan självrisk på Bilsport, nåt att tänka på om man åker HD eller liknande. :rolleyes:

mitt svar får bli INGEN

allt detta ingår i min halvförsäkring hos Folksam, som jag "enbart" betalar 667:- i månaden för

så jag ser inte poängen att betala extra för något jag redan har på köpet

jag har också fått "erbjudandet" från Falk, detta anser jagf vara ren o skär lurendrejeri :fakta

Bilsport, är ett mer seriöst alternativ
-utnyttjar själv deras "classic" försäkring så den 400'hundringen kan det vara värt.

Vid Falck måste man läsa det finstilta. hyrbilen är säkerligen, (som ide flesta fall idag), inte gratis, utan du betalararr kanske "bara" 2-tredjedelar.
Har fått adresserat erbjudande till bilen, bara att skicka in. - men gäller ej för att bilen gått för långt !!!!

Jag har också Bilsports tillägg på min gatreggade hoj. Små pengar till bra nytta om olyckan skulle vara framme.

hyrbilen är säkerligen, (som ide flesta fall idag), inte gratis, utan du betalararr kanske "bara" 2-tredjedelar.

MC Assist kan erbjuda hyrbil under tiden din MC repareras. Hyrbilen är en standardutrustad bil i minsta storlek. Du får ersättning för hyrbil i max 3 dagar dock ej längre än reparationstiden.

MC Assist betalar inte kostnader för bränsle, s.k. självriskreducering, parkeringskostnader, färjebiljetter, vägtullar, broavgifter etc. Bilhyran är maximerad till 1.500 kr.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd