Video Tight omkörning...lite för tight...

Jaha, hehe... tittade inte på de andra alls på det viset. Så de andra var inte Elise?
Vart fall... Låg vikt och måttlig effekt SKULLE ju kunna innebära att han skulle ta dem även i acc. Det gör han inte. Vad var det andra för bilar?

Lotus elise = Låg vikt, måttlig effekt.
Storballad förare hjälper.

Snacka om att mislyckas totalt!..
Hm undra om ja värkligen hade laddat upp den filmen ;) hehe

kanske nån som får sig en tankeställare av att se vad som faktiskt kan hända när man försöker sig på en fullständigt iq-befriad omkörning. så på så sätt är det kanske positivt att han (eller hon men statistiskt sätt bör det inte vara det) ladda upp den.

Jaha, hehe... tittade inte på de andra alls på det viset. Så de andra var inte Elise?
Vart fall... Låg vikt och måttlig effekt SKULLE ju kunna innebära att han skulle ta dem även i acc. Det gör han inte. Vad var det andra för bilar?

Jag tittade inte så noga, men det var väl mestadels Eliser.
Föraren gör oerhörd skillnad när det tävlas med sådana bilar.
Vågar man ta med sig farten och litar på väggreppet, så går det att köra otroligt fort.
En av mina drömbilar.
Inte så imponerande på pappret, men i verkligheten.

Jag tittade inte så noga, men det var väl mestadels Eliser.
Föraren gör oerhörd skillnad när det tävlas med sådana bilar.
Vågar man ta med sig farten och litar på väggreppet, så går det att köra otroligt fort.
En av mina drömbilar.
Inte så imponerande på pappret, men i verkligheten.

Det är vekligen en läcker bil. Otroligt välbalanserad. Grannen har en... Den fan ;)
Mest trackdays och gentlemannaracing.

Inte hk vart fall. Han blir ju dragen ett par ggr kraftmessigt men fan vad han öser på mer i vissa kurvor. Känns som han kan gränsen för banan bättre än många andra? OCH bra settings på bilen. Däck, stötdämp osv. Kanske mer downforce?

Att döma av starten så har han nog lite mer pulver än de flesta andra. Men det är ju i kruvorna han briljerar :)

Han visar hur som helst vart skåpet ska stå.

NAJ NAJ NAJ ;)

Starten är grymt bra men kolla bara vid 30-40s. Där släpper han en till och med troligtvis för att han tappar lite i den höga farten. Han får till och med släppa en plats ju?! Nåja, kan ju ha fel men ;)

Att döma av starten så har han nog lite mer pulver än de flesta andra. Men det är ju i kruvorna han briljerar :)

Han visar hur som helst vart skåpet ska stå.

Han hade viss tur att han inte smällde mötet.

Skojjaru!

Piloten, eller i alla fall hojen, tumlade runt längs mittlinjen under hela kraschandet....

Undrar vars en tog vägen? :va

/e

EDIT=>Och angående Eliserna.....
Varför kör de på gokartbana? :va

Anyway, schüükt tight fight! :tummenupp

Har kört en kompis Elise från Sollentuna till Bromma.
Trots trist setting..........vilken jävla bil.........

:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Skall jag ha sportbil finns det bara ett alternativ.......
Eller, fresten.... två, Miatan har sin charm åxo......

Dock:
Miata=Kawa W650
Elise=? (wtf....? förslag, anyone?)

/e

Last edited:
Ok, det här är (inte heller) det minsta mc-relaterat men jag postar det här ändå. Jag hängde kvar på liveleak och klickade på en av filmerna som dyker upp som "klick-förslag" efter att filmen tar slut. Kolla på filmen nedan. Jag har då aldrig hört ett mer passande autentiskt soundtrack till en dylik film... Se filmen från början och lyssna på låten som börjar efter lite drygt en minut... Aningen lämplig titel, eller?

http://www.liveleak.com/view?i=ae6_1302086526

(Av nån anledning så kan då i.a.f. inte jag hoppa i filmen så ni får nog helt enkelt stå ut en minut...)

Last edited:
Btw Bilen tickar till höger då brukar man flytta sig mot höger kanten innan svängen för att ge "rum" men han flyttar sig mot mittlinjen istället... Inte för att Mc föraren var mkt bättre...

Nja. enligt min erfarenhet så gör majoriteten av alla bilförare så att när dom ska svänga höger så börjar dom blinka höger och så går dom ut åt vänster innan dom till slut svänger höger. Ibland så märker man att dom ska svänga höger på att dom går ut åt vänster varefter man får bekräftat sin misstanke när dom börjar blinka mitt i svängen.

Det verkar som om många bilister tror att dom kör långtradare.

Nja. enligt min erfarenhet så gör majoriteten av alla bilförare så att när dom ska svänga höger så börjar dom blinka höger och så går dom ut åt vänster innan dom till slut svänger höger. Ibland så märker man att dom ska svänga höger på att dom går ut åt vänster varefter man får bekräftat sin misstanke när dom börjar blinka mitt i svängen.

Det verkar som om många bilister tror att dom kör långtradare.
Eller så gör dom så för att kunna hålla en högre kurvhastighet, vardagsracing med V70'n vettu ;)

NAJ NAJ NAJ ;)

Starten är grymt bra men kolla bara vid 30-40s. Där släpper han en till och med troligtvis för att han tappar lite i den höga farten. Han får till och med släppa en plats ju?! Nåja, kan ju ha fel men ;)

Jo väldigt svårt att säga:va men han är iaf först ut ur kurvorna :arsele hehe

Eller så gör dom så för att kunna hålla en högre kurvhastighet, vardagsracing med V70'n vettu ;)
Teoretiskt sett skulle dom kunna hålla en högre kurvhastighet och därigenom komma ur vägen fortare ja.
Men många av dom som gör det verkar inte vara av den skolan. Dom tar ut svängen för att dom tror att dom har ett 18 meters dubbelboogiesläp bakom sig och så kryper dom sakta genom kurvan i tron att det är livsfarligt att komma närmare vägkanten än 3 meter och om man kommer över 0,01g i sidokraft så kommer man att dö på direkten.

I alla fall är det vad jag tror. :banana

Skojjaru!

Piloten, eller i alla fall hojen, tumlade runt längs mittlinjen under hela kraschandet....

Undrar vars en tog vägen? :va

/e

EDIT=>Och angående Eliserna.....
Varför kör de på gokartbana? :va

Anyway, schüükt tight fight! :tummenupp

Har kört en kompis Elise från Sollentuna till Bromma.
Trots trist setting..........vilken jävla bil.........

:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Skall jag ha sportbil finns det bara ett alternativ.......
Eller, fresten.... två, Miatan har sin charm åxo......

Dock:
Miata=Kawa W650
Elise=? (wtf....? förslag, anyone?)

/e

Gokartbana? Det är Bathurst....

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...