Jag blev GRYMT imponerad över hur otroligt "skickliga skådespelare" tiggarna varit i Rom de två gångerna vi varit där - Har ett rätt skojigt bildbevis där en yngre kille hade benen krokiga (eller hur man ska säg) och gick övertygande haltandes med sneda fötter, vinklade ner mot marken (som om han gick med fotknölarna mot marken), vilandes på en krycka.
Detta var så han tiggde pengar när det var mycket folk mitt på dagen !!!
Sent på kvällen när vi varit på restaurang gick vi förbi dessa kvarter och ser killens krycka mot en mur samtidigt som han skojade med en tavelförsäljare.......och det var en fullt frisk leende och skrattande kille. Jag sa till min fru att "Den killen fastnade på min kamera i förmiddags ställ "dig där" så jag låtsas ta ett foto på dig" När vi kom hem så var det bara att konstatera att killen förmodligen mött Jesus samma dag.......för han var HELT FRISK och kunde gå helt obehindrat..............FANTASTISKT !!!!!!
Nu är det som tur är inte förbjudet att vara en skicklig skådespelare - Men det är rätt fult att spela på folks känslor. Jag antar att det är samma fenomen som nu spritt sig till oss. Men den yngre tjejen på Willys har jag inte sett på ett tag, senaste gångerna har det suttit en gubbe där.
Sedan kan man söka på google på "fake beggar"