Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Du som sätter citationstecken på de och får det att låta fult.
Jag tror absolut att härkomst kan avgöra i en intervju, positivt som negativt.
Själv läst annonser där där både kön (kvinna) och icke nordisk härkomst efterfrågas, liksom jag vet rasistiska människor läser ansökningar och sållar bort icke nordiska etc.
Det jag poängterar är att ingen vet vem som är rom och vem som är "vanlig" rumän?
Det var inte meningen att få "de" att låta fult genom att sätta citattecken Xibalba.
Jag tror att en utmaning för Sverige är att få upp självförtroendet i det här landet.
Jag har bott 20 år i min hyresetta på 23m3. Bott hela livet ensam. Men jag är nöjd med mitt. Min motorcykel, min träbåt och min gamla dieselmerca.
Jag blir så arg när de som borde veta bättre, sparkar nedåt.
Det finns dåliga människor inom alla grupper. Det finns grupper med historiskt vederlagt dåliga normer. Men jag tror ang denna tråds topic, att man ska inse att det var investmentsbolagens önskningar om en rörlig arbetskraft från låglöneländer som var moroten. Då är det ju roligt när dessa plötsligt chockas över att det sitter tiggare från eu utanför butiken på deras fina bogata.