Jag tror de som vill förbjuda tiggeriet har inte tänkt igenom vilka usla alternativ tiggarna har. Jag är alltså stark motståndare till att förbjuda tiggeri. Vad har folk tänkt sig att straffet ska vara?
Böter?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror de som vill förbjuda tiggeriet har inte tänkt igenom vilka usla alternativ tiggarna har. Jag är alltså stark motståndare till att förbjuda tiggeri. Vad har folk tänkt sig att straffet ska vara?
Böter?
hehe Precis. Tyvärr ganska ologiskt och inte helt enkel korrelation. Blir till att tigga för att betala böterna! Inte helt lätt det där.
Stympning?
Får man bedriva gatuförsäljning utan tillstånd?
Så länge de inte belamrar markytan är det fritt. Se alla mobilnätsföretag, elnätsföretag mm som försöker pracka på dig ett nytt avtal när du besöker stan i solskenet..
Vilket i så fall gör att dom kan sälja en liten blomma för att komma förbi ett eventuellt förbud.
Helt meningslöst med andra ord.
Alldeles så, det finns mer än en lag som behöver översyn.
Vilket i så fall gör att dom kan sälja en liten blomma för att komma förbi ett eventuellt förbud.
Sen innebär ju det att man nästan måste jobba för att plocka blomman eller masa sig till affären och köpa den. Så det lär nog inte inträffa.
Sen innebär ju det att man nästan måste jobba för att plocka blomman eller masa sig till affären och köpa den. Så det lär nog inte inträffa.
Man kanske kan sno en?
Ja, konstigt nog visas det ju på ett enastående entreprenörskap och rejäl arbetsflit bara det man gör är olagligt. Konstigt det där.
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |