Tiggeri gav mig guld

det var smärre skäggbeväxta damer som jag inte sett tidigare i stan. Troligen vallfärdar de fram o tillbaka mellan McDonaldsställena i Sverige. Troligen dessa som är kända i södra sverige som lever o bor i husvagnskarravaner. Enormt påträngängande personer som inte ger sig förrän de får vad de vill och de har ingen hyffs nånstans. Minnet från en camping när en sådan karavan kom var att de pissade direkt ut från bilen och lät sina ungar pissa o skita mitt på asfalt direkt utanför bilen oxå. Där började mitt -jag uppskattar inte den sortens folk- gro. Så gör man bara inte. Detta var troligen en sorts utpressning mot campingsföreståndaren för att säga "Jaja, bättre att ni är på campingen än utanför o visar upp er." Men de fick inte ens komma in på campingen (polis kallades) då det troligen blir så att OM de kommer in så lämnar de aldrig!

Sälj ringen till killarna på www.zatzy.com, finns säkert nån som vill köpa den för 1000kr.... Synd att det inte stog Volvo 240 på den, då kanske du fått ännu mer:hihi

hmm, det står "18k" och "156" på insidan. instämplat och rätt smått. Kanske är guld ändå? :hihi

ok mor min säger att det faktiskt ÄR guld :D roligt värre. Vet iofs inte vad jag ska göra med den nu. Den är väl kanske värd 700 spänn trodde more. Ska jag pantsätta? :p

Swedie skrev:
ok mor min säger att det faktiskt ÄR guld :D roligt värre. Vet iofs inte vad jag ska göra med den nu. Den är väl kanske värd 700 spänn trodde more. Ska jag pantsätta? :p

:7peta

Bifogat

• guld.jpg
    guld.jpg
    27.8 KB · Visningar: 114
Tant borde skämmas! Ge dig på nån i din egen ålder!

Vet du vad jag tycker du ska göra? Om du tycker om att ha ring på dig så ska du helt klart gå till någon smyke affär och be dem smälta ner den och juta en ny till dig där det står "Swedie" eller något... för att själva delen där Mercedesmärket är är ju ganska så stort.

Kan ju vara lite skoj att göra sådana affärer om man inte betalar mer än man tycker man kan bli blåst på... Har själv ett antikt svärd som farsan köpte tillsammans med två stora elfenbensvaser. Tror farsan gav dem en ny radio för ca 300. Någon påpekade att elfenbensvaser inte har gjutkarvar och svärdet var visst inte så antikt heller men vad kan man begära för den summan? :D

Den där kärringen försökte kränga på mig en presic likadan ring när ja stod å tanka vid sillekrog i fredags kväll.. Hon lyckades dock inte.. Troligen samma kärring, kort å tjock å sjalar å grejer runt hela sej..

Ibland har man tur ...

duckie skrev:
Ahhh...en till aspirant på ringen minsann.

Må bäste snyggo vinna.

I början på 80-talet passerade jag en "diversebutik" i Munchens skummare kvarter och såg en silverring med en diamantslipad sten monterad, visserligen en enkel slipning men ändå.
Steppade in och fick ringen för motsv 250 kronor. "Diamantringar" är aldrig fel.
Ett par år senare när jag hade glömt allt hittade jag ringen och gick till ett proffs för värdering.
Utlåtandet? Äkta silver och en äkta rejäl diamant, lite taffligt slipad men helt OK påstod han. Gratulerade till köpet gjorde han också när han hört hela historien.
Värde ca 5-8000kr! Ibland har man tur - men det uppvägs av att exhustrun nu äger ringen...
Easy come easy go... ;)

Ninjaboy skrev:
Fattar inte hur ni kan ge dem så mycket? Om dem nu är i knipa så finns det väl billigare sätt att lösa den på, ni är ju inte skyldiga att de ska åka första klass så att säga. Angående Nice, hur stor är chansen att den de springer på också är turist? Hallå? Skulle jag ens misstänkt att det var på riktigt skulle jag gett dem ett par euro att ringa för från en automat, inte 70!

Var inte så godtrogna. Alla försöker lura en. :hihi

Jag är inte speciellt godtrogen av mig. Jag kände att om det här paret råkat illa ut så behöver de pengarna mer än mig och de var trovärdiga. Jag kan bara gå till närmaste bankomat och ta ut mer pengar. Är man ute och reser är 70 euro inte speciellt mycket pengar. Det gjorde varken från eller till för mig. Det fanns många lämpligare sätt att hjälpa dem det är jag övertygad om. Hade jag inte haft tidsnöd hade kanske jag gjort på ett annat sätt. I den stunden jag bestämde mig för att ge dem pengarna kändes det dock som det rätta göra. Jag ångar mig inte det minsta.

Chansen att springa på turister i Nice är väldigt stor. Sannolikheten att springa på samma turister två gånger är inte speciellt stor. Det är som upplagt för att lura turister av sina pengar. Tänkt vad mycket de kan tjäna genom att tänka ut en snyft historia och framföra den på ett övertygande sätt för ett par turister om dagen. Det skulle inte förvåna mig om paret försörjer sig på detta sätt om det nu är så att det var samma par jag såg på buss stationen. Dessutom föredrar jag att ge bort pengarna av egen fri vilja än att bli rånad på dem med våld. Lite eloge förtjänar de ändå om du förstår vad jag menar. Det kan gå ganska våldsamt till där nere.

//Harm

Du har aldrig funderat på varför du får bo i en håla i Sverige medan de glassar i Nice? :rofl

Vi är så vana att betala skatt att vi inte ens märker när någon stjäl våra pengar längre. :D

Det stod en dåre utanför min bil idag på mcDonalds och sa något men eftersom deet var en zigenare så viftade jag bara att han skulle gå. Men han gav sig aldrig så jag vevade ner rutan och frågade vad han ville, då tog han fram en ring och sa 200:- :) Nej sa jag och vevade upp rutan så gick han sorgset därifrån. Och de ska inga 200 mil någonstans, samma zigenare som bor i min stad brukar tigga häromkring, dock inte så ofta numera.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa