Var på McDonalds för att gå upp i vikt och gick sen ut till bilen. Det var en utländsk bredklänningskärring (zigenare trooor jag) som gick bakom o hosta o harklade. Förstod först inte att hon ville ha uppmärksamhet. Så väl i bilen och jag startade och är påväg ut så vill hon komma fram för att prata. Så hon börjar me att säga på väldigt knackig svenska "jag ska 2000 mil. ge mig hundra kronor" .. så jag säger typ "va?" . O hon lirar fram en "guldring" och säger "300 kronor din", "200", "100", "vad du har jag tar". Så snäll som jag är så säger jag "näru jag har inga 300kr på mig"... "o förresten vart ska du?" .. så svarar hon "vi ska till jugoslavien"... o ja säger "ööö jugoslavien?". Redan där bröt hennes historia ihop då det inte är 2000 mil till jugoslavien. Kanske till Australien. Hon kanske menade 200 mil, men det är ändå bara halvvägs. Godhjärtad som jag är och förstår att hon behöver pengar, så ger jag iaf henne vad jag har, vilket var 180kr så hon gav mig en "äkta guld"-ring med ett Mercedesmärke ovanpå. Jag tror själv det är en fake-guld-plaggerade blyklump till ring. Hursomhelst, när denna kvinna var klar kom hennes syster/dotter upp och sa "300kr" varpå hon visar ytterligare en "guldring". lol. där bara började jag skratta o säga "nej tack har redan en och har inte heller mer pengar, akta så jag inte backar över dig." då hon nästa klängde innanför rutan. Åkte sen bort för att tanka och står och iaktar dom litegrann. De går fram o tillbaka mellan bilarna. Tror att de går rätt många tusen plus på en dag utanför donken.
Titta vad jag äger nu! en GULDRING!
Titta vad jag äger nu! en GULDRING!