Tiggaren som inte får finnas

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1043679,00.html

– Jag har hyresskulder och det gör att jag inte kan få någon bostad. Jag har suttit ett år i fängelse och dit vill jag absolut inte tillbaka.
Han har försökt få hjälp av det sociala, men dit vill han inte gå mer.
– De ringer polisen så fort jag kommer och kastar ut mig.

Vad säger ni? Är det synd om den här killen? Kul för att det verkar ju vara en sån anti-moderatartikel där det står om hur synd det är om alla tiggare och att moderaterna är onda och så har dom ju till och med en bild på någon som sitter på ett kontor och stoppar pengar i sin egen börs.
Men då sen avslutar dom med det där med hyresskulder, ett år i fängelse och att socialen ringer polisen så fort han kommer dit. Fyfan vilket jävla svin killen i fråga måste vara.

Dissckuttera!!1

Motiveringen "De stör gatubilden" är påfallande lik den som kommunisterna i Sovjet använde när de schasade ihop gamla krigsveteraner och krymplingar, som inte klarade av att arbeta och därmed tiggde på gatan, och satte dem i läger. Inget skulle få solka bilden av den perfekta kommunismen.

Som att tejpa över sina utslag när man bli sjuk istället för att gå till sjukhuset.

Huruvida mannen i fråga är ett svin har jag ingen som helst aning om då jag varken känner honom eller det framgår speciellt mycket i artikeln hur han hamnat där han är.

Hörde den kommunala moderata politiker i Malmö som lagt fram ett förslag om att förbjuda tiggeri i Malmö. Han var en första klassens skitstövel. Pinsam för moderaterna.

Det måste ju givetvis vara samhällets (läs moderatjävlarnas) fel att den där pundaren dragit på sig hyresskulder.

"Han har försökt få hjälp av det sociala, men dit vill han inte gå mer.
– De ringer polisen så fort jag kommer och kastar ut mig."

Man kanske skulle berättat vad han har gjort på soc. som föranleder dem att ringa polisen så fort han kommer dit? Jag har ingen aning om vad han gjort, men soc. ringer inte bylingen för skojs skull. Antagligen har han varit våldsam och/eller hotat personalen, vilket narurligtvis också är moderatsvinens fel.

Och hur kommer det sig att tiggarna oftast tigger pengar till mat, men om man säger nej och istället erbjuder dem en hamburgare blir de fly förbannade?

Vinklade snyftartiklar säljer, precis som skräckpropagandan om klimathotet med bilder på söta sälar och gulliga björnungar.

Last edited:
Dessutom tjänar han runt en hundring SVART per dag! Deklarerar han för dem? Skulle inte tro det.
Jävla skattesmitare, det är såna som han som gör att vi får betala för.... Ehh, såna som han?
Varför ska man tycka synd om folk? Och vart drar man gränsen för vad som är synd om dem? Det är ju isåfall mer synd om de stackars barnen i Afrika som inte ens har vatten.
Vore jag så jävla misslyckad så att jag hamnade på gatan så skulle jag lik förbannat inte vilja att folk skulle tycka synd om mig!
Det daltas för mycket! Senast idag var jag på morsan angående hennes jävla daltande med min lillebror. Snart 20 år och bor hemma och får skjuts till jobbet för att han inte har någon bil för tillfället. Men att röka har han råd med ändå. Kasta ut ungjäveln och bjud in honom till julmaten.

Dessutom tjänar han runt en hundring SVART per dag! Deklarerar han för dem? Skulle inte tro det.
Jävla skattesmitare, det är såna som han som gör att vi får betala för.... Ehh, såna som han?
Varför ska man tycka synd om folk? Och vart drar man gränsen för vad som är synd om dem? Det är ju isåfall mer synd om de stackars barnen i Afrika som inte ens har vatten.
Vore jag så jävla misslyckad så att jag hamnade på gatan så skulle jag lik förbannat inte vilja att folk skulle tycka synd om mig!
Det daltas för mycket! Senast idag var jag på morsan angående hennes jävla daltande med min lillebror. Snart 20 år och bor hemma och får skjuts till jobbet för att han inte har någon bil för tillfället. Men att röka har han råd med ändå. Kasta ut ungjäveln och bjud in honom till julmaten.

Helt rätt.

"Han har försökt få hjälp av det sociala, men dit vill han inte gå mer.
– De ringer polisen så fort jag kommer och kastar ut mig."

Man kanske skulle berättat vad han har gjort på soc. som föranleder dem att ringa polisen så fort han kommer dit? Jag har ingen aning om vad han gjort, men soc. ringer inte bylingen för skojs skull. Antagligen har han varit våldsam och/eller hotat personalen, vilket narurligtvis också är moderatsvinens fel.

Och hur kommer det sig att tiggarna oftast tigger pengar till mat, men om man säger nej och istället erbjuder dem en hamburgare blir de fly förbannade?

Vinklade snyftartiklar säljer, precis som skräckpropagandan om klimathotet med bilder på söta sälar och gulliga björnungar.

söta sälar och gulliga björnungar:)

Låter som han skulle behöva ses över av psykvården,
om det är så att han har hotat eller är våldsam.

5000:- i månaden + nån hundring om dagen svart. Ingen bil eller hoj som kostar massa pengar, säkert en billig etta eller så bor han gratis hos nån pundarpolare.. Han har det fan bra, måsta ha hur mycket pengar som helst över varje månad, om han nu inte knarkar upp dem förstås... Just därför man aldrig köper aftonbladet... jävla vinklade skitartiklar.

Nu är det så att tiggarna inte längre är svenska fyllon det är synd om.

De flesta är organiserade öststatare med diverse drogade ungar som det ska se synd ut om. Pengarna som sen slussas bakåt till de som ordnat med resa till Sverige mm går banne mig inte till några duvungar.

Ge pengar till tiggare, men du kan lika gärna posta pengar till HA och albanska maffian på en gång.

Nu är det så att tiggarna inte längre är svenska fyllon det är synd om.

De flesta är organiserade öststatare med diverse drogade ungar som det ska se synd ut om. Pengarna som sen slussas bakåt till de som ordnat med resa till Sverige mm går banne mig inte till några duvungar.

Ge pengar till tiggare, men du kan lika gärna posta pengar till HA och albanska maffian på en gång.

har fått sånna i halmstad... sjukt trötta på dom

jobbar visst efter något schema så är alltid sitter någon polack i varje gathörn och plågar folk med sitt dragspel

Varför är det aldrig synd om tiggare och annat löst folk, det ska tas i kragen hit och dit och eget ansvar å hela den baletten. Allt det verkar helt ok men...

Så fort en SH-medlem blir utkastad av sin tjej, blir ledsen, sjuk, rädd eller illa behandlad så skriver alla under på hur OTYROLIGT synd det är om dem och hur elaka alla andra kan vara mot oss o.s.v.
Givetvis gäller inte detta alla, men det är förvånande hur hårda vi är mot alla andra samtidgt som det är så enkelt att själv klaga när livet går emot oss, och dessutom få sympati.

Själv jobbar jag mycket med det här klientelet och det finns många tragiska öden och allt är inte självförvållat. Jag tror att det finns få som verkligen kan förstå hur traumatiska liv en del människor lever. Jag har klienter som har blivit utkastade på gatan när dem var 11, fast i god SH andra tog de tag i sina liv och fixade inkomster som prostituerade. Det är väl bra? Å de som betalade dem var ju trots allt ofta stabila familjefädrar. Privilegiet att gå till prostituerade är ju inte helt gratis!

fast bara de inte stör gatubilden så finns det ju inga problem...

...

fast bara de inte stör gatubilden så finns det ju inga problem...

Exakt. De får ju ta ansvar för sina liv för fan.

Lustigt. Som du säger så säger ju god SH-sed är det OK att bete sig som gråtfärdig stalker mot sin fd flickvän och sen komma hit och få ryggdunkar, men om du inte klarar dig själv, Då jääävlar ska du få se på fan.

Jag upprepar min fråga till Bonny, Chrille m.fl.:

Jag upprepar min fråga till Bonny, Chrille m.fl.:

Har ingen aning, har aldrig varit med om det och i grund och botten har det väl inte så mycket att säga för min hållning. Att det finns avarter inom olika grupper är varken en nyhet eller konstigt. Det finns företagsledare som fuskar men det betyder inte att alla gör det. Det finns tiggare som fuskar och samma sak där. Kan man tjäna pengar finns det alltid folk som är beredda att göra det, lagligt eller inte.
Jag tror heller inte att det finns så många som frivilligt är tiggare eller hemlösa och de som jag träffat påminner väldigt lite om de polska dragspelsmusikanter som tydligen är vanliga i vissa städer.

För övrigt är det väl bra om någon försöker tjäna pengar genom att evt. spela tiggare istället för att gå på socialen. Helt i linje med SH! Så gläd dig över deras företagsamhet!:D

Fast de blir kanske förb-ade för hamburgaren för att de går på GI-kost?

Å helt ärligt: Blir de förbannade så ska de kanske inte ha något överhuvudtaget? jag hade i alla fall bara gått därifrån då.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT