Tidy tail och avgassystem till Kawasaki ER-6n 2012

Jag tror att de USA-sålda ER6:orna saknar sonder, deras sprut kör open loop hela tiden, till skillnad från de europasålda. Så europeiska system från tex Arrow, Acrapovic osv, kan ofta ha fäste för lambdasond. Men annars är det som sagt inte svårt att svetsa dit. Du får söka på tex "stainless M18 X 1.5 O2 bung" om du vill handla hem en sån svetsmutter i samma veva.

Ett annat alternativ brukar på många hojar vara att skaffa ngn form av O2-eliminator samt powercommander eller liknande, sedan mappa hojen hos ngn med bänk. Fördelen med det är att man ofta få ut mer effekt över hela registret, men nackdelen är den tillkommande kostnad för pc samt bänkning/mappning.


Får se hur jag gör för något måste fan göras åt min symaskin till hoj...
Ljudet är egentligen allt jag vill få till utöver det känns hojen bra och jag har svårt att ursäkta en investering på mer än 6-7k på en hoj för 65k helt ny.

Tror inte jag kommer köra den mer än sommarn 2013 innan jag går vidare.
Är absolut inte missnöjd men det finns så mycket att prova :)

Ska man lägga 1k på en tail-tidy eller ska jag försöka hitta någon som kan göra en för en peng?
Kanske är nästa tråd att skapa ;)
 
Hej

Någon som har ett fullsystem till en er6 2012 att sälja? Är sugen på lite maffigare ljud än originalet.
 
Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back
Top