Tidsschema den 19'e Juli. Bikeweek

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Tidsschema Lördag 19/7 2003

Kvalificering 1 Stor Debutant 09.00 - 09.20
Kvalificering 1 Sport Production 09.30 - 09.50
Endurance Tidsträning 10.00 - 10.40
Kvalificering 2 Sport Production 10.50 - 11.10
Kvalificering 2 Stor Debutant 11.20 - 11.40

Lunch 11.40 - 12.40

Race Stor Debutant 12.40 15 Varv
Race Sport Production 13.20 15 Varv
Race Endurance 14.00 4 timmar

Har idag anmält mig till stor debutant.. Blir fint med ett par kalla på läktarn till endurancet sedan :öl

/B

Har idag anmält mig till stor debutant..
/B

Ey killen, jag kommer dit och hejar på dig! Fick du några sistaminutentips av Farfar igår? Han kläckte förövrigt ur sig att alla på banan hade schyssta spår... utom jag :confused: Jag fattar ingenting :rodnar Men men, livet är inte lätt som TÜF-klassat rundningsmärke :(

Nästa år blir det bättre, då överger jag Duccen till förmån(?) för en Retta... Då är jag iallafall inte rädd för att krascha skiten ;)

/TÜF, a.k.a Ex-Webbis, a.k.a Pratkvarn, a.k.a Bj.O.rns Groupie

Gud hjälpe oss, Bjorn har en groupie!!!!
lol.gif

beerchug.gif

Intressant. Så Björn har en groupie. Vad gör en sådan? Räcker verktygen?

- En tia.
- Varsågod.
- Bad jag om en hylsa kanske?
- Nä.
- Nej just det dummer. En blocknyckckel ska det vara såklart.
- Här.
- Den är inte ren. Torka av den.
- Björn?
- Ja, vad är det?
- Klockan är 23 och jag har inte fått någon mat.
- Du får äta när du krängt på nya däck på de där tio fälgarna.
- Men det sitter ju redan nya däck på dem.
- Du behöver öva. Sätt igång.

Eller man kanske få tvätta mekoverallen? Smörja in mästermekens händer som är såriga av bromsvätska? Ta fram en kall öl efter arbetsdagens slut?

Teddy skrev:

Klockren lista!! Precis så är det!! Jag fattar inte att det ska vara en sån j-la skillnad på skiftnyckel och blocknyckel... Ja menar skiftnyckeln är ju liksom mer anpassningsbar, dvs mer ekonomisk... Det räcker ju typ med en stor rejäl skiftnyckel istf en såndäringa fjollig Biltema sats med 54 små delar. Bj.O.rn blir dessutom väldans tyken när jag slarvar bort bitsen för honom... och schimssatsen får jag inte ens komma i närheten av... :notme

Men Bj.O.rn är Gud :bow så jag är nöjd med att bara hänga runt och sparka däck så fort tillfälle ges. Hmm... kanske borde skrivit att jag e Bj.O.rns hangaround istf groupie... kan lättmisstolkas :whip Å de vore ju synd (-Dooh!)

Originally posted by TÜF Jag såg nog dina lystna blickar efter Bjorn i söndags. Sebbe såg ju lissen ut :p

Klockren lista!! Precis så är det!! Jag fattar inte att det ska vara en sån j-la skillnad på skiftnyckel och blocknyckel... Ja menar skiftnyckeln är ju liksom mer anpassningsbar, dvs mer ekonomisk... Det räcker ju typ med en stor rejäl skiftnyckel istf en såndäringa fjollig Biltema sats med 54 små delar. Bj.O.rn blir dessutom väldans tyken när jag slarvar bort bitsen för honom... och schimssatsen får jag inte ens komma i närheten av... :notme

Men Bj.O.rn är Gud :bow så jag är nöjd med att bara hänga runt och sparka däck så fort tillfälle ges. Hmm... kanske borde skrivit att jag e Bj.O.rns hangaround istf groupie... kan lättmisstolkas :whip Å de vore ju synd (-Dooh!)

TÜF skrev:

Bra.. Då har jag en mek då hähä.. (fast Tele-Tubbe skruvar så jämerligt långsamt att jag fixar det själv tror jag..)

Tar du med kameran? Åker dit redan o morrn förmidda.. Farfar mumlade något om att dom ev. behövde lite datahjälp till Bike-Hondan.. Tänkte försöka smygträna lite åsså.. :D

/B

Bj.O.rn skrev:
Tar du med kameran? Åker dit redan o morrn förmidda.. Farfar mumlade något om att dom ev. behövde lite datahjälp till Bike-Hondan.. Tänkte försöka smygträna lite åsså.. :D

Nja, vet inte om jag orkar släpa på hela utrustningen... (kameran asså :p ). Jag har ju förövrigt redan fotat dig... och du lyckas ju aldrig få ner knät i backen, så det blir så tråkiga bilder :D

Bj.O.rns priemiärtur på EssPeeeEssen

Annars så tänkte jag ägna lördagen till industrispionage under ERF-rejset :cool: :tummenupp

/T

Teddy skrev:

- En tia.
- Varsågod.
- Bad jag om en hylsa kanske?
- Nä.
- Nej just det dummer. En blocknyckckel ska det vara såklart.
- Här.
- Den är inte ren. Torka av den.
- Björn?
- Ja, vad är det?
- Klockan är 23 och jag har inte fått någon mat.
- Du får äta när du krängt på nya däck på de där tio fälgarna.
- Men det sitter ju redan nya däck på dem.
- Du behöver öva. Sätt igång.

Eller man kanske få tvätta mekoverallen? Smörja in mästermekens händer som är såriga av bromsvätska? Ta fram en kall öl efter arbetsdagens slut?

precis så fick jag göra på Assen :rolleyes:

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...