tidsfördrivande flashspel (igen)

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
jo det är så att jag pluggar Flash just nu, framförallt actionscript. och nåt av det bästa att göra för att lära sig det är att göra ett spel, vilket nämligen kräver mycket programmering.

så nu när jag ändå har gjort ett spel så kan jag ju likaväl vara lite snäll och slänga upp det på sporthoj.com så alla SH-nissar och SH-brewdar kan sysselsätta sig med något annat än att jobba på arbetstid m.m...

http://mj.highcap.nu/portfolio/timekiller/timekiller.html

(spelets styrs med piltangenterna, du är den lilla gubben, se upp för windows-loggan samt missilen som rymdskeppet skickar om du och rymdskeppet ligger på samma X-led, plocka Apple-loggan för att ta poäng)

mitt rekord är 20!!

(p.s varför det blev apple samt windows var för att i uppgiftsbeskrivningen stod det att man skulle plocka upp en frukt, och exemplet använde sig av en grön prick för att symbolisera ett äpple samt i koden stod appleCounter... så då vart jag ju tvungen att använda mig utav Apple kände jag hehe, Windows-loggan fick i sista sekunden ersätta den tidigare fienden hehe)

20 sen tröttnade jag

edit: man kan gömma sig "utanför" bilden och vänta på bra läge.

Första försöket. Vad vinner jag?

Bifogat

• awyeah.JPG
    awyeah.JPG
    11.4 KB · Visningar: 32
äran FreddaGädda! äran! ;)

kanske inte så mycke till tidsfördriv, men en 10-30 sekunder, kanske uppåt 5 min för en fanatikier iallafall hehe.

Santo: japp, stod i uppgifter jag gjorde att man skulle lägga till en "warp"-funktion eller vad man ska kalla det - lite svårare att fixa det än att stoppa spelaren vid kanterna, men jag håller med, det skulle vara bättre utan funktionen.

riktigt bra gjort, hälig kännsla och man måste ju bara köra en gång till..:hihi

13 p :)

jo det är så att jag pluggar Flash just nu, framförallt actionscript. och nåt av det bästa att göra för att lära sig det är att göra ett spel, vilket nämligen kräver mycket programmering.

så nu när jag ändå har gjort ett spel så kan jag ju likaväl vara lite snäll och slänga upp det på sporthoj.com så alla SH-nissar och SH-brewdar kan sysselsätta sig med något annat än att jobba på arbetstid m.m...

http://mj.highcap.nu/portfolio/timekiller/timekiller.html

(spelets styrs med piltangenterna, du är den lilla gubben, se upp för windows-loggan samt missilen som rymdskeppet skickar om du och rymdskeppet ligger på samma X-led, plocka Apple-loggan för att ta poäng)

mitt rekord är 20!!

(p.s varför det blev apple samt windows var för att i uppgiftsbeskrivningen stod det att man skulle plocka upp en frukt, och exemplet använde sig av en grön prick för att symbolisera ett äpple samt i koden stod appleCounter... så då vart jag ju tvungen att använda mig utav Apple kände jag hehe, Windows-loggan fick i sista sekunden ersätta den tidigare fienden hehe)

Bra jobbat Johnsson! :tummenupp

// Toft

BOJACKACHAN!

nu är "semestern" slut, och som vanligt blev det mycket annat än fritid... men iallafall;

jag har nu modifierat och förbättrat spelet lite

nyheter:
1. man kan inte gömma sig längre
2. ju längre man håller inne en piltangent, desto snabbare rör sig spelaren (accelererar)
3. fiendens hastighet ökar inte lika radikalt som tidigare (ex. dom som nådde 20 tidigare borde lyckats få 40-50)

mycket nöje gott folk! ;)

*edit - http://mj.highcap.nu/portfolio/timekiller/timekiller.html *

BOJACKACHAN!

nu är "semestern" slut, och som vanligt blev det mycket annat än fritid... men iallafall;

jag har nu modifierat och förbättrat spelet lite

nyheter:
1. man kan inte gömma sig längre
2. ju längre man håller inne en piltangent, desto snabbare rör sig spelaren (accelererar)
3. fiendens hastighet ökar inte lika radikalt som tidigare (ex. dom som nådde 20 tidigare borde lyckats få 40-50)

mycket nöje gott folk! ;)

*edit - http://mj.highcap.nu/portfolio/timekiller/timekiller.html *

Fick 38 på första, känns ju alldeles för lätt nu:va
47 efter 10-15 försök, många gånger får man typ 2 för att man klantar sig:gnissla

Last edited:
ju lättare det är, desto mer tidsfördriv ju :P ;)

känns som att det skulle kuna bli lättare/roligare fajter nu när folk hamnar på allt mellan 30-70, istället för alla inom 18-22 (OBS: vinklad sanning hehe)

:tungan ;)

22 på första

Bifogat

• ffdh.JPG
    ffdh.JPG
    45.2 KB · Visningar: 43
*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back