Tidsfördriv i Chicago ?

Lätt att du ska dra till Pizzeria Uno och käka "Chicago deep dish pizza". Gör då inte som jag och min kollega gjorde, beställde varsin medium pizza... En stund senare hörde vi ett annat sällskap på tre fullvuxna karlar som skulle dela på en medium pizza. :S

Vi lyckades som tur väl var ändra vår beställning till endast en pizza, vilken vi inte orkade käka upp... Lätt värt ett besök! Skönt ställe och god mat.

Det börjar ju dessutom bli lite varmare i Chicago nu så om ni har fint väder rekommenderar jag att ni tar en av alla Segway turer runt staden. De visar de viktigaste sevärdheterna men egentligen vet vi ju alla att det är Segway'n som är det viktiga... Skitroligt! Det bolag jag var ute med hette Steve's segway tours, ligger mitt i smeten och de var riktigt schyssta! Inte särskilt dyrt heller...

Willys tower (före detta Sears tower) är faktiskt ett måste... Numera kan man ju stå i några glasbalkonger och stirra ner i backen.

Mina tips...

Eftersom du har 2 veckor på dig, dra och käka på "Tilted Kilt" också... Som Hooters fast bättre... Har jag hört...

Last edited:
Tilted Kilt - really?
Maten suger, men det är väl kanske inte därför man går dit...

Varför kom jag osökt att tänka på ordspråket "gå över ån efter vatten"....

Det finns en värld utanför Budweiser...

Ta gärna en guidad tur på en av båtarna som åker långs med floden. De brukar ha bra guider som beskriver byggnaderna i innerstan med lite historia och kuriosa.

Det där är en bra idé! Naturligtvis går du även och tar ett par bilder på Chicagos absolut viktigaste landmärke, en symbol för god tvunderhållning och amerikanskt familjeliv;

Fontänen som är med i öppningsekvensen av 'Married with children'.

Last edited:
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...