Tidsfördriv i Chicago ?

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Ska på tjänsteresa i 2 v i Chicago och undrar vad man ska hitta på el åka till under helgen ?

Vart åker man för att shoppa loss ?

Tips på annat man ska se el göra i Chicago, jag har hyrbil under tiden jag är där.

Gärna också tips på bra Gym..:tummenupp

Gå och ät på "Gibsons Steak House" !!!!! Du kommer aldrig mer äta lika gott kött.

Var där i höstas med en polare och en krögare på en annan krog vi var på sa att vi måste gå dit och käka.

Slumma lite i de ruffigare kvarteren med telefonen väl synlig. Sen kan du skryta med att du blivit rånad i Chicago om du kommer hem igen.

Mat, ribs. Med amerikanska mått mätt en riktigt gammal restaurant med;

http://www.millerspub.com/food

Mortens the steakhouse, om inte annat så bara för deras köttpresentation. Lite som McDonalds, fast med halvkilos stekar. Drick öl till, vinet är dyrt.

Nordstrom Rack ligger hyffsat centralt, beroende på vad du har för storlek så kan man hitta riktigt billiga grejjor där (outlet).

Deras akvarium är ganska coolt om man gillar sånt, de har rätt stora valar (eller nåt såt, nån sorts fisk iallfall) i en bassäng.

Magnificent Mile som är stora shoppinggatan går rätt genom stan, allt är svinbilligt nu så det är bara att handla loss.

Sixflags ligger rätt nära, men öppnar väl lite senare i vår.

Annars slösar man lätt bort en helg genom att vandra mellan olika barer och lyssna på blues.

åk till chicago premium outlet om du ska shoppa. Bara märkesbutiker till ruskigt bra priser! annars finns även woodfield mall, ett av usas största körcenter, men i den delen av chicago är momsen högre så de blir lite dyrare.

Mat, ribs. Med amerikanska mått mätt en riktigt gammal restaurant med;

http://www.millerspub.com/food

Mortens the steakhouse, om inte annat så bara för deras köttpresentation. Lite som McDonalds, fast med halvkilos stekar. Drick öl till, vinet är dyrt.

Nordstrom Rack ligger hyffsat centralt, beroende på vad du har för storlek så kan man hitta riktigt billiga grejjor där (outlet).

Deras akvarium är ganska coolt om man gillar sånt, de har rätt stora valar (eller nåt såt, nån sorts fisk iallfall) i en bassäng.

Magnificent Mile som är stora shoppinggatan går rätt genom stan, allt är svinbilligt nu så det är bara att handla loss.

Sixflags ligger rätt nära, men öppnar väl lite senare i vår.

Annars slösar man lätt bort en helg genom att vandra mellan olika barer och lyssna på blues.

coolt..sixflags öppnar helgen jag är där i maj..

Tack för tipsen..då har jag något att göra dom 2 helgerna jag har att fördriva..:tummenupp
shopping it is...

Klipp min gräsmatta?

Har du inte mexikaner som gör det??

Ett tips är att åka upp i hancock-building istället för sears; också ett jäkla högt hus och förmodligen mycket kortare köer än sears. Högst upp i huset finns en bar med skyssta long island iced tea :banana

Att gå ut o lägga sig på beachen som ligger i stan är rätt nice

Om du är där samtidigt som festivalen lolapalooza måste du såklart gå dit

Annan sightseeng som hör till när man är där är väl krom-bönan som finns i parken och även se majskolvshusen som är med i var och varannan tv-serie från chicago

Annars rekommenderar även jag six flags! De har både vattenland och nöjespark

Varför kom jag osökt att tänka på ordspråket "gå över ån efter vatten"....

Jag hittar faktiskt mycket fler (för mig) ovanliga och goda öl på pubar i usa än i sverige. Det beror såklart på vart man går, men generellt är amerikat bättre på öl än gemene man tror!

Jag var på ölprovning för ett tag sedan där dom påstod att usa är längst fram i "microbryggerivärlden" just nu.
SOrry för OT!

Jag hittar faktiskt mycket fler (för mig) ovanliga och goda öl på pubar i usa än i sverige. Det beror såklart på vart man går, men generellt är amerikat bättre på öl än gemene man tror!

Jag var på ölprovning för ett tag sedan där dom påstod att usa är längst fram i "microbryggerivärlden" just nu.
SOrry för OT!

De har framför allt öl bryggd på plats som endast går att dricka på puben. Lite specialare så att säga.

Ja, jag är lite av en ölnörd.
Ville tipsa iaf.

Ta gärna en guidad tur på en av båtarna som åker långs med floden. De brukar ha bra guider som beskriver byggnaderna i innerstan med lite historia och kuriosa.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025