Tidernas främsta motorcyklar

  • Thread starter Thread starter jP
  • Start date Start date
Macke skrev:
OT: Tänk vad kul det kan vara med förutfattade meningar ibland... Jag såg en tråd med ämnet "Tidernas främsta motorcyklar", och att Sandstream hade gjort sista inlägget i tråden.... Jag antog då direkt att det var en tråd där det diskuterades vilka som var just tidernas främsta motorcyklar, och att Sandstream just hissat Suzuki, och närmare bestämt K5'an till skyarna... :D Kul att ha fel ibland... ;)
Nissarna i den här tråden har ju inte fattat nånting, klart K5:an är den bästa genom tiderna :D
 
Böhmerland och Nimbus regerar.


Hur kan ni ta en sån här tråd på allvar?
Den viktigaste hojen som tillverkats måste väl ändå vara världens första Mc.
Utan den skulle ju ingen annan hoj funnits heller.
 

Bifogat

  • nimbus.jpg
    nimbus.jpg
    93.3 KB · Visningar: 63
  • 1937cb.jpg
    1937cb.jpg
    74 KB · Visningar: 83
Timur Lenk skrev:
Ska vi vara riktigt ärliga mot varandra så måste väl ändå 10 i topp bland gathojar vara i kronologisk ordning.


1. Cucciolo 55
2. Ducati 750 SS (kamskaft)
3. Ducati 900SS/MHR (kamskaft)
4. Ducati 500 Pantah
5. Ducati 750 F1 montjuich
6. Ducati 851
7. Ducati 750 Sport/ 900SS
8. Ducati 916
9. Ducati Multistrada
10. Ducati 999

999:an kom innan Multistradan.
 
Ukiwaza skrev:
Till det sämre. :banana :banana

Tycker din busa är bland de fulaste som gjorts så jag förstår din inställning då ;) Tycker R1 satte riktmärken hur en modern hoj skall se ut i alla fall.. Det var ju inte lång tid innan de andra tillvekarna byggde hojarna allt för att bli tunnare och lättare, precis som en R1.
Hade inte R1 kommit så hade hojarna fortfarande sett ut som en bulle á CBR 900RR -98 ;)
 
öööööööööö

:kocko ..kawa har alltid varit först me värstingar..H2 ,mach 3 , Z 1 , o för o inte tala om gpz 900 r 115 hk o antidive gaffel , kom 84 tom tom cruise hade ju en i top gun:yoparty ..alla oslagbara på sin tid..o än i dag e do värst...min åsikt.. :hihi
 
[


Den kloke är alltid tvivlande, det är bara dårar som är säkra på sin sak.[/QUOTE]

När man ser din lista kan man bara hålla med!!!
 
Timur Lenk skrev:
blablabla

Så alla som inte enbart har hondor i garaget är oupplysta om detta eller helt enkelt dumma i huvudet?

Jag har haft många motorcyklar genom åren, även hondor, men att sticka ut hakan och påstå att de i något avseende är über är väl en aning förmätet.


Ska vi vara riktigt ärliga mot varandra så måste väl ändå 10 i topp bland gathojar vara i kronologisk ordning.


1. Cucciolo 55
2. Ducati 750 SS (kamskaft)
3. Ducati 900SS/MHR (kamskaft)
4. Ducati 500 Pantah
5. Ducati 750 F1 montjuich
6. Ducati 851
7. Ducati 750 Sport/ 900SS
8. Ducati 916
9. Ducati Multistrada
10. Ducati 999



Den kloke är alltid tvivlande, det är bara dårar som är säkra på sin sak.

Word!
 
Eureka skrev:
Tycker din busa är bland de fulaste som gjorts så jag förstår din inställning då ;) Tycker R1 satte riktmärken hur en modern hoj skall se ut i alla fall.. Det var ju inte lång tid innan de andra tillvekarna byggde hojarna allt för att bli tunnare och lättare, precis som en R1.
Hade inte R1 kommit så hade hojarna fortfarande sett ut som en bulle á CBR 900RR -98 ;)

Men kamma luggen gosse. R1'an är en karbon-kopia av 94 års ducce 916.
 
Ukiwaza skrev:
Eureka skrev:
Tycker din busa är bland de fulaste som gjorts så jag förstår din inställning då ;)

Bara fram ifrån, men du lär bara se den bakifrän :arsele :arsele :arsele

Efter 299 kanske.. innan dess får du känna mina utblås i nyllet :tungan
Förstår att du vill åka fort med en Busa.. fan tänk om ngn ser hur ful den är :hihi
 
sandstream skrev:
I all välmening: Grävskopan är det som sitter längst fram på grävmaskinen.

/Uppväxt i diverse Åkerman

Herr Gårman har vi ju hört talas om, men Herr Åkerman?

(är det kanske frun, ska de vara fru Åkerman?)

Ukiwaza skrev:
Eureka skrev:
Tycker din busa är bland de fulaste som gjorts så jag förstår din inställning då ;)

Bara fram ifrån, men du lär bara se den bakifrän :arsele :arsele :arsele

Såja pojkar nu börjar ni närma er sanningen! Jag ska hjälpa er. Jag ska klä i ord det ni inte vågar (ungefär som vissa läggningar inte vågar "komma ut"). Vi vet ju alla att ni i hemlighet drömmer om superbågen över alla, både vad gäller prestanda o design > Hayabusa.
Smaka på ordet bara!!!

Jag har nu gjort det lätt för er som vill skriva i den här tråden i fortsättningen - det är bara att hålla med det här inlägget. Svårare är det inte.

Så det så !
 
ha

Eureka skrev:
Tycker din busa är bland de fulaste som gjorts så jag förstår din inställning då ;) Tycker R1 satte riktmärken hur en modern hoj skall se ut i alla fall.. Det var ju inte lång tid innan de andra tillvekarna byggde hojarna allt för att bli tunnare och lättare, precis som en R1.
Hade inte R1 kommit så hade hojarna fortfarande sett ut som en bulle á CBR 900RR -98 ;)
ööö at R1 skulle satt riktmärken om hur en hoj ska se ut e j u fan KOMIK på högsta nivå :7peta ....inget fel på den iof.. :tummenupp
 
burt skrev:
ööö at R1 skulle satt riktmärken om hur en hoj ska se ut e j u fan KOMIK på högsta nivå :7peta ....inget fel på den iof.. :tummenupp

.: ironi :. När R1:an kom så blev det fred på Jorden också :tomten
 
hahahhah

om man gillar ducce ..
Timur Lenk skrev:
blablabla

Så alla som inte enbart har hondor i garaget är oupplysta om detta eller helt enkelt dumma i huvudet?

Jag har haft många motorcyklar genom åren, även hondor, men att sticka ut hakan och påstå att de i något avseende är über är väl en aning förmätet.


Ska vi vara riktigt ärliga mot varandra så måste väl ändå 10 i topp bland gathojar vara i kronologisk ordning.


1. Cucciolo 55
2. Ducati 750 SS (kamskaft)
3. Ducati 900SS/MHR (kamskaft)
4. Ducati 500 Pantah
5. Ducati 750 F1 montjuich
6. Ducati 851
7. Ducati 750 Sport/ 900SS
8. Ducati 916
9. Ducati Multistrada
10. Ducati 999



Den kloke är alltid tvivlande, det är bara dårar som är säkra på sin sak.
:arsele :arsele
 
Eureka skrev:
Efter 299 kanske.. innan dess får du känna mina utblås i nyllet :tungan
Förstår att du vill åka fort med en Busa.. fan tänk om ngn ser hur ful den är :hihi


Du är inte rätt informerad:
Hayabusan levererar 20-25 hästar mer än vad en Yamaha R1:a gör vid alla hastigheter.

R1 hänger inte med.Men du ska behålla dina drömmar :rofl :rofl :rofl
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top