Tider för Bilbesiktning, ett jävla skit!

arnoldsson

Min Honda krånglar ALDRIG!
Gick med
30 Jan 2005
Hoj
Husqvarna mod 46 Svartmyra
Nu var det vår igen och helt plötsligt så vill man ta fram sportbilen... Men, MEN den ska ju besiktigas också... Så man sätter sig ner och börjar leta tider i Jönköpingsområdet med tanken att "det kan väl inte vara så svårt!?" Mmmmm, yeah right! Att man aldrig lär sig att man måste veta 3 veckor i förväg att det ska vara fint väder och att man ska bli sugen på att dra en repa för att få besiktning i tid. Hur fan ska man göra nu då?

Är det inte så att bilfirmor har "innestående" tider på bilprovningen? Om det nu skulle vara fallet, hur svårt är det att fjäska till sig en sådan?

Peace out!

/Henric

Kliv upp strax innan klockan 6 på vardagar å logga in på deras hemsida, så brukar det finnas återbudstider :tummenupp

Fan vad min sambo skrattade när hon såg det svaret!
"ha ha, det kommer du nog göra!" Någon som behöver en dam och som har en i utbyte?

Tack för tipset! Ska testa det!

/Henric

Men boka vilken jävla tid som helst, regnar det så har statoil engångsponchos...

Bilen tål väl vatten FFS?

Byt genast ut de där fula framskärmarna, sådana accepteras inte på en Super sjua! :fakta

Har funderat på det men då måste jag lacka om hela bilen... Men dom är rätt snygga ändå, dom är väl det enda som är där för att göra den mer bekväm. Åkte i en med dom korta skärmarna på våt asfalt; hela bilen såg för jävlig ut inne och sten och skit sprutar åt alla håll och kanter.... Så dom får stanna!

Jag brukar inte boka tid utan jag åker dit och frågar om de kan lyckas klämma in en bil lite snabbt och så ger man dem lite kaffebröd. Det har fungerat för mig i flera år och det är inte ofta som de säger nej, och kommer man dit med en rolig bil så brukar de oftast slåss om vem som ska besiktiga så du kommer nog inte ha några problem :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg