Tiden är nu..

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
BMW S1000RR, Ducati 1198S, KTM RC8R, Aprilia RSV4 Factory m.m.

Det känns som om att marknaden svämmas över av extremt pökbara bågar och med den känslan infinner sig även ett tomrum hos mig. Att jag missar tåget. Att sporthojarnas bästa tid är nu och att varken dåtiden eller framtiden bjuder på samma smörgåsbord av vikt, effekt, kolfiber och design.

Är det alltid så här? Veteraner stig fram. Får ni samma känsla varje år eller är det de facto nu det smäller till ordentligt i hojporren? :3freak

/Orolig

Själv tycker jag att en fin gammal tvåtaktare (exempelvis rg500, rd500, kawa h1, kawa h2 eller nsr500) är långt mycket mer "pökbar" än någon av de nutida supersporthojarna, och dessutom kostar de mindre och är lättare att ta hand om själv...:tummenupp

Så har det kännts sen mitten på 80-talet,när Gsxr 750 kom:ojoj,nu KAN det bara inte bli värre ;)

För egen del har man dreglat över mycket tidigare och inte blivit besviken senare när det hela tiden bara blir bättre och bättre.

RD/RG500,gsx1100,genesis,fireblade,dammsugarn,R1 osv.

Livet är kul när utvecklingen går framåt och det bara blir bättre och bättre. :)

Henrik

Av alla nya hojar är rettan den som lockar mig mest. jag gillade perioden 00-02. Då var alla hojar fina. Ungefär som det magiska året 69 hos muskelbilarna.

Äh, rettan har för fläskig bak och kawasakin är vindögd...

Aprilia, Mv Agusta, KTM och Ducatis sporthojar det är fina hojar de :)
Jag skulle vilja ha en av varje för att kunna byta efter humör...

Nu är det nu förresten :tungan
edit: aj fan nu blev det en stund sen...

Att det nya litersortimentet är väldigt lockande går inte att förneka men jag tror fortfarande att japanerna erbjuder mest "bang for the buck" med reservattion för nya bmw som återstår att se!

Personligen så skulle allra helst välja nya R1 men både fireblade och zx-10 funkar!

Går jag dock tillbaks något år så kommer alltid gsxr 1000 k5 (svart såklart) vara förstavalet!

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...