Tid för körkortstillstånd

iceaway

Forgotten Hopes
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha XT660R -07
Hur lång tid tar det ungefär för dom att godkänna ens ansökan om körkortstillstånd? Rör det sig om flera veckor?

iceaway skrev:
Hur lång tid tar det ungefär för dom att godkänna ens ansökan om körkortstillstånd? Rör det sig om flera veckor?

För mig tog det bara några dagar, 3-4kanske?

ozow skrev:
För mig tog det bara några dagar, 3-4kanske?

Ok det låter bra! Skulle boka teoriprov idag men dom ville inte ge mig nån tid eftersom jag inte hade fixat körkortstillstånd än :)

iceaway skrev:

Jag tog min ansökan och knallade in till länsstyrelsen, bad att få träffa nån från körkortsavdelningen. Visst, hon skulle möta mig 1 tr upp om 2 min.
Jag gav henne lappen, undrade hur lång tid det skulle ta och tindrade med hela mig... Hon frågade om jag hade körtkort för bil, och det har jag ju, då fick jag vänta 3-4 min, sen va det klart! Total tid ca 10 minuter! :tummenupp

iceaway skrev:

Hej!

Tänk på att ett körkortstillstånd är giltigt i fyra år och ett godkänt teoriprov gäller endast 1 år from det datum du har fått godkänt på kunskapsprovet.

Lycka till!

//Lill kwak
Håller också på att ta mc kortet

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...