Tid för att få reservdelar Ktm 790 duke?

Graagh

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2020
Ort
Gbg
Hoj
Ktm 790 duke
Hej allihopa!

Jag tänkte fråga om era erfarenheter när det kommer till tiden att få reservdelar i ett garantiärende.

Jag lämnade in min ktm 790 duke i mitten på augusti på verkstad i Gbg pga ett oljeläckage från topplockspackningen. Det är klart med Ktm att de kommer fixa läckaget på garantin. Jag har dock fått info från verkstaden att en del av reservdelarna som behövs är restade och kommer inte komma in till ktm i Österrike förrän i slutet på oktober. Detta innebär att det kommer dröja till åtminstone mitten på november innan min hoj kan vara färdig.
Han jag pratade med på verkstaden menade på att alla märken kan ha så här lång tid för att få reservdelar och vägrade svara på om detta är ett problem unikt för ktm.
Jag skulle därför vilja höra med er om ni också varit med om liknande tider för reparation. Detta skulle innebära att min hoj skulle stå på verkstad i 3 månader endast pga att det inte finns reservdelar.

Personligen tycker jag det låter vansinnigt med 3 månaders väntetid för reservdelar på en såpass ny hoj.

Har ni liknande erfarenheter?

Vänliga hälsningar
 
Det har hänt med en del andra märken. Sedan kan ju nuvarande pandemiångest ha ställt till det med produktion av saker, så det kan vara därför det är ont om packningar.
Men nej, jag har nog aldrig haft hojen på verkstad i 3 månader. Skulle det hända hade jag plockat hem och fixat själv om det var enda hojen.
 
Nu är det höst, smutskampanjen mot KTM har åter dragit igång:D

Skämt åtsido.... Låter helt bedrövligt. Synd att KTM verkar ha problem med kvalite och service då det är hojar som har nästan alla rätt i mina ögon.
 
Det har hänt med en del andra märken. Sedan kan ju nuvarande pandemiångest ha ställt till det med produktion av saker, så det kan vara därför det är ont om packningar.
Men nej, jag har nog aldrig haft hojen på verkstad i 3 månader. Skulle det hända hade jag plockat hem och fixat själv om det var enda hojen.
Jag har upplevt att väldigt många har dragit ner på alla former av kundvård och service nu, och skyller på pandemin. Men mest känns det väl som en ursäkt för att dra ner på kostnaderna för det...
 
Lite blandat Yamaha, Mölndal behövde 3 månader för att ordna ny framgaffel (gamla böjd) på en Yamaha Slider moped.

Bike Göteborg, numera Elit Mc, behövde 7 månader för fixa ny generatorkåpa, ny vänster backspegel, nytt kopplingshandtag på GSX1300R.
Plus egen insats med 3 telefonsamtal, 2 mail till Folksam och 3 besök hos Bike Gbg för att se hur det gick.

Är det Elit MC som Kåtten är hos, var glad du får ut den i April 2021. :)
Mina 25 öre.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top