Ticksta! Tävling och träning!

farmerlip skrev:
BTW, när får vi se nån Lindh på 2 hjul?? Va?

Jag borde ha insett att det bara var en tidsfråga innan den frågan skulle dyka upp :rolleyes: Jag skruvade iallafall bort finndubben och monterade 17-tum under påsk :tungan :hihi Bör inte dröja mer än någon vecka innan jag startar och börjar åka... :clown

Magnus

Lindhracing skrev:
Jag borde ha insett att det bara var en tidsfråga innan den frågan skulle dyka upp :rolleyes: Jag skruvade iallafall bort finndubben och monterade 17-tum under påsk :tungan :hihi Bör inte dröja mer än någon vecka innan jag startar och börjar åka... :clown

Magnus

Baskemig inte en dag för tidigt! :tuttar

Då ska du alltså köra räjset på Ticksta! Kul
Lindhracing skrev:

Magnus

farmerlip skrev:
Då ska du alltså köra räjset på Ticksta! Kul

Sakta i backarna nu! Räjsar gör jag med 2-takts smällan vet du väl :tungan Då måste jag ju skruva av finndubben på den också, oj oj oj hur ska man hinna med allt? :brinnerup :hihi

Magnus

Hehe, näe det visste jag inte. :tungan Kan faktiskt inte komma ihåg när jag såg dig på bana MED cykel sist.... :confused:
2-taktarna verkar vara på frammarsch i motardsverige. Det skruvas på en och annan pappsmälla, spännande byggen, har jag hört. Vi får bilda ett 2-takts team och lirka fram en 3-timmars lagtävling :yoparty
Lindhracing skrev:
Sakta i backarna nu! Räjsar gör jag med 2-takts smällan vet du väl :tungan Då måste jag ju skruva av finndubben på den också, oj oj oj hur ska man hinna med allt? :brinnerup :hihi

Magnus

OjOj tackar för allt beröm som vi har fått, klart att det inte är en EM bana men vi kommer att jobba stenhårt på att förbättra den, återkommer om nästa träning vi kommer att ha arbetsdag nu på lör/söndag med en hel del förbättringar och tips som vi fick på träningen.
30 april kommer troligtvis att bytas till 23 april alt 7 maj, men mer om detta senare.
Vi behöver flera MC åkare i klubben om du vill gå med så kostar det endast 300:-/år och då är träningen bara 100:-/dag(200:-)

Vi kör så det ryker!!
Mvh Glenn
info@glennocklundbygg.se
tel 0705-610 500

Tävling Ticksta Rö/Norrtälje 15 maj

Solo supermotard ingår i Sverige cup 1 av 5
Solo supermotard 85 cc (uppvisning)
RM Quad Supermotard
Quad Supermotard Ungdom
Quad barn 0-12 år (uppvisning)
Sidvagn (backe)

Anmälan till MK Rimo pg 46 95 02-9
300:-
Barn 0-12 år 100:-
Info Glenn Ocklund tel 0705-610 500 info@glennocklundbygg.se
Mer info i IB som vanligt

Lindhracing skrev:
Glenn kommer att ingå i Sverige Cupen om den blir av, så passa på att åka dit och träna så mycket det går innan Glenn tröttnar på att engagera sig för oss :4skrika .

Magnus

Kan bara instämma!!!

För er som inte åker till Åland över valborg kan jag locka till Ticksta nu söndag 1/5 med dessa bilder..... :tummenupp :yoparty :tummenupp
BILDER TICKSTA

TRÄNING nu på söndag 1/5 -05 Så kom ock ÅK!!!!

Cybernisse skrev:
Kan bara instämma!!!

För er som inte åker till Åland över valborg kan jag locka till Ticksta nu söndag 1/5 med dessa bilder..... :tummenupp :yoparty :tummenupp
BILDER TICKSTA

TRÄNING nu på söndag 1/5 -05 Så kom ock ÅK!!!!

Går det bra att åka på slicks bode fram och bak ?

Har inga skurna däck, och med lite flyt så får jag ihop hojen till helgen :banana

Spretman skrev:
Går det bra att åka på slicks bode fram och bak ?

Har inga skurna däck, och med lite flyt så får jag ihop hojen till helgen :banana

Det går nog bra.. Comi & MC-Budet körde på Oskurna slicks och de varva "Nybörjarn" mig på 4-5varv, så visst funkar det.

meka på och ragga med dig alla du känner... :banana :banana

Cybernisse skrev:
Det går nog bra.. Comi & MC-Budet körde på Oskurna slicks och de varva "Nybörjarn" mig på 4-5varv, så visst funkar det.

meka på och ragga med dig alla du känner... :banana :banana

Det var riktigt kul att köra på Ticksta. Bana är bana, så är det.
Ju fler det blir som åker ju mer kommer Glenn att kunna göra i styrelsen. Så varför inte investera lite körtid på banan? Det är ju knappast tråkigt :)
Som det verkar nu kommer ribban att ligga på en nivå som är överkomlig för alla som vill prova på, eller har erfarenhet sedan tidigare, att åka bana.

För alla er som har tid tycker jag skall ta en sväng till Tickstabanan i morgon sönd.
Körde själv där förra helgen. Min första riktiga banåkning sedan sent 80tal på nån crossbana. Håller med Comi. Bana är bana och det rockar fett
:banana
Tveka inte nu utan kom till Ticksta i morgon och prova på banan.
BILDER TICKSTA FINNS HÄR

Vägbeskrivning
Saxat från www.mkrimo.se..
Från Stockholm: Kör E18 norrut mot Norrtälje.

Vid Roslagsstoppet ta gamla vägen mot Norrtälje, Rimbo och Hallstavik, väg 76.

Kör förbi avtag till Rimbo och Hallstavik, väg 280.

Vid Rö kyrka, sväng vänster (skylt "MOTORSTADION").

Efter ca. 500 m, mitt i högerkurva, sväng höger (vid tävling pilat).

Ca. 2,5 km grusväg kvar.

Från Uppsala: Kör E4 söderut till avfart vid Knivsta.

Sväng vänster, under E4, mot Rimbo, väg 77.

I Rimbo, kör mot Stockhlom, väg 280.

Vid Rö fd station, sväng vänster (skylt "MOTORSTADION").

Efter ca. 650 m, mitt i vänsterkurva, sväng vänster (vid tävling pilat).

Ca. 2,5 km grusväg kvar.

Från Norrtälje: Kör E18 söderut mot Stockholm.

Vid Rösa, tag av mot Uppsala, väg 77.

Fortsätt väg 76 förbi avtag mot Uppsala och Rimbo.

Vid Rö kyrka, sväng höger (skylt "MOTORSTADION").

Efter ca. 500 m, mitt i högerkurva, sväng höger (vid tävling pilat).

Ca. 2,5 km grusväg kvar.

Från Gävle: Kör väg 76 mot Norrtälje till korsning vid Sonö.

Fortsätt väg 280 genom Edsbro mot Rimbo.

I Rimbo, kör mot Stockhlom, väg 280.

Vid Rö fd station, sväng vänster (skylt "MOTORSTADION").

Efter ca. 650 m, mitt i vänsterkurva, sväng vänster (vid tävling pilat).

Ca. 2,5 km grusväg kvar.

Zooma i denna kartbild! Banan är i centrum av bilden

Last edited:
Kom igen nu motardhuliganer åkte 3 dagar i åland och kom hem inatt vid 01:00 och håller på att packa för att köra på tickstabanan! kommer vid 12:00 om allt funkar enligt planerna och Corus har blyfot snabb med motarden är han men racebussen håller på att sota igen.....

Tack Mcbudet för lånet av Husan 501 det var riktigt kul att åka solo, jag förstår bättre vad ni pratar om nu när jag har provat, det var super kul men svårt! Jag hoppas få pröva på lördag om du kommer bara några få varv, man kanske inte kan sluta!!

Anmälningarna är lite sådär på solo dubbelt så många på quad, men det verkar vara många på gång under veckan.
Imorgon onsdag lägger vi asfalt på banan, jag har valt att lägga på ett ställe till! Det är bara för att solo ska få roligare åkning, var? det får ni se om ni orkar prova banan. Nu kan jag informera om att det är upp till solo att visa betydligt mera intresse för banan, det var 8 solo på träningen det var rekord på en dag, och det var många på Åland. Men barnklassen i quad upp till 10 år var flera så jag börjar tappa orken för solo tyvärr, men det är upp till er nu jag kan inte göra mera för er.

En trött motardåkare.

Hojen färdig :tuttar :D :banana :rofl :lol :hihi

Var i Linköping ock körde Beviks cuppen igår. Det var så roligt. Man blir som ett barn på nytt.

Att det skulle vara så här kul att raca motard hade jag inte anat.

Vilken fart, grepp, nedlägg, sladd mmmmmm

Anmäld till racet sverige cup 15 maj.

Ska bli super kul. :yoparty

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...