Tickande street triple

Coffinshaker

Ska bli DaddyO!
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
hojlös
Hej tänkte kolla här innan jag blandar in verkstad och måste se tusenlapparna flyga iväg.
Jag har på senaste upplevt min hoj något slö på vissa varv och den har börjat sota efter att jag satte på slip-ons, jag märkte ingen skillnad förän jag hade haft bort insatsen och kört en runda för att sedan sätta in den igen.

Har även ett tickande från motorn som blir starkare när den kommit upp i temperatur, Blir lite nojjig att något är galet och att motorn skall ta skada av detta så har låtit den stå nu innan jag fått ordning på detta.

Vore tacksam för svar då jag själv inte är så bra på motorer.:Bugar

//Oskar

Du kan ju be dem att efterdra bultarna till grenröret om du inte gjort det själv redan. Åtgärdade samma sak (tickandet vid varm motor) på min speedy nyligen då bultarna till det mittre röret behövde dras åt. Nu har den återgått till det normala trajja-ticket igen. :)

ja jag körde en sväng utan insatser utan mappning (Då jag från andra håll fått sagt att detta inte skulle vara nödvändigt att göra) och satte sedan tillbaka dem då det brötade för mycket, det var efter detta som den började gå sämre. och tickandet började uppdagas.
Låter intressant med att behöva dra åt grenröret kan ju vara värt att pröva innan dem lägger dyrbar tid på det hos verkstaden.

ja jag körde en sväng utan insatser utan mappning (Då jag från andra håll fått sagt att detta inte skulle vara nödvändigt att göra) och satte sedan tillbaka dem då det brötade för mycket, det var efter detta som den började gå sämre. och tickandet började uppdagas.
Låter intressant med att behöva dra åt grenröret kan ju vara värt att pröva innan dem lägger dyrbar tid på det hos verkstaden.

Om man läser en del på engelska sidor så är det väldigt många speed triple som gått sönder pågrund av att man varit snål och inte mappat om hojen för öppet slipon. Har läst om att det har hänt 675:an också. Säger inte att det är därför din tickar men kan ju vara nått med det :(.

Om man läser en del på engelska sidor så är det väldigt många speed triple som gått sönder pågrund av att man varit snål och inte mappat om hojen för öppet slipon. Har läst om att det har hänt 675:an också. Säger inte att det är därför din tickar men kan ju vara nått med det :(.

Hoppas att det inte är så. men ska kolla tipset om att dra åt grenröret sen så får killarna på verkstaden kolla på den vilket som när den ska mappas. var bara en kort tur utan någon maxning men det kanske inte spelar någon roll. Vad har dem fått göra som råkat ut för trassel pga detta kommer du ihåg det?

Hoppas att det inte är så. men ska kolla tipset om att dra åt grenröret sen så får killarna på verkstaden kolla på den vilket som när den ska mappas. var bara en kort tur utan någon maxning men det kanske inte spelar någon roll. Vad har dem fått göra som råkat ut för trassel pga detta kommer du ihåg det?
Hur gick det för dig, fick du någon ordning på den?

fick ordning på det och anledningen att den gick sämre var att den behövde mappas tickandet var inte mer än det normala triumph tickandet tydligen. Bara jag som blev stirrig och orolig av att hojen inte gick som den skulle.
tack alla för tips och råd

Skoj att höra att det inte var något :). Å till andra s3 och street triple ägare, mappa om era hojar om ni kör med öppna slipon.

Håller med helt och hållet! Lätt värt pengarna för att slippa eventuella skador av sina hojar. Önskar en fortsatt god hojsommar om bara regnet kan hålla sig borta.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!