Tickande ljud

Tickande ljud är standard på Fireblade. På min 954:a var det i alla fall så, och "skulle" vara så med enl. de som kan...

samma tickande ljud som i denna video?

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/BhtSGr_2X_s&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/BhtSGr_2X_s&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

ja en spridare tickar. Varje gång den öppnar bildas ett lågt snabbt tickande ljud. Hörs tydligt på vissa bilar..

Jag är tjurig och tror stenhårt på kamkedjesträckaren . Om så ljudet kommer från bakhjulet så kan det vara spännaren. Det gäller att man endera kollat den på rätt sätt!! Dvs överspänt den på plats med motor igång som är den bästa kollen.. Inte alla mek som gör detta trotts stora fina firmor! Alt byta spännare till ny. Men det är en onödig chansning när det går att fuskspänna dom tillfälligt.

samma tickande ljud som i denna video?

nej de är de inte. min hör man när den går på tomgång inte när man belastar motorn.

Kanske en bomb?:rofl

:näsblod

ja en spridare tickar. Varje gång den öppnar bildas ett lågt snabbt tickande ljud. Hörs tydligt på vissa bilar..

jag börjar misstänka spridaren kanske skall byta plats på dom och se om ljudet gör de me.

Jag är tjurig och tror stenhårt på kamkedjesträckaren . Om så ljudet kommer från bakhjulet så kan det vara spännaren. Det gäller att man endera kollat den på rätt sätt!! Dvs överspänt den på plats med motor igång som är den bästa kollen.. Inte alla mek som gör detta trotts stora fina firmor! Alt byta spännare till ny. Men det är en onödig chansning när det går att fuskspänna dom tillfälligt.

kamkedjan är på högra sidan men ljudet kommer från vänstra så långt upp man kan komma..

Last edited:
Back